2024-10-04, 23:02
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Men om någon för Essie bekant har lockat på henne så borde det ev hörts. En Labbes men hej kompis kul att se dig gnyenden är inte av denna värld.Nu vet jag inte hur de bor eller husen står i förhållande till varandra.

Ja jag vet, de är helt underbara i sin glädje! 🥰

Men vad jag var inne på nu var inte att någon lockat henne utan att hon drog på eget bevåg. Kanske inte en rymning utan en paus. Det har ju framkommit att hon inte fick vara ledig och kanske hade hon skadats dessutom.

Att hon då stötte på någon vänlig själ som är helt utomstående, bara ute och går i grannskapet, som kände till familjen. En hypotes. Och kanske inte så troligt.
Citera
2024-10-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Nej du har bara läst det som gagnar din sak.

För övrigt är inte det som skrivits i denna tråd något facit utan åsikter utan grund liksom din och dessa inlägg mot familjen är väldigt provocerande som en påverkskapanj från ett icke namngivet grannland men som börjar på R..

Visst kan pappan kört dit sin bil för att lämna bilspår, pappan kan ha lämnat in en kameraövervakning som inte är komplett med vetskap om att det finns några som höjer ett ögonbryn och han kan ha tagit djuret till en sjö eller grävt ner på en avlägsen plats i Norrland.

Det kan även varit utomjordingar som har strålat upp hunden då de har läst på sociala medier om hur illa djuret blivit behandlad även om den inte beviserligen blivit det.

Det här fallet är väldigt enkelt, en PA som vill hämnas mot familjen då denna blivit av med sitt jobb och snor hunden som hämnd.

Och läs på igen om kameraövervakning i ett privat hem, du framgår annars som väldigt 🤔 ska vi säga dum.

Lika provocerande som att säga att Essie är stulen, en teori som polisen redan avfärdat.

Scrollar du tillbaka några 1000 inlägg så har vi avhandlat kameraövervakningen. Övervakning på arbetsplats kräver tillstånd samt att anställda är informerade om bevakningen. Det handlar även om GDPR om du vet vad det betyder.

De flesta PA slutade på egen begäran eftersom PÖ trakasserade dem och kom med orimliga krav som att köra upp 2 tamponger när de hade mens för att bada med A. Vem vet vad som mer pågått där?

Den som framstår som dum är absolut inte jag.
Senast redigerad av Blondpion 2024-10-04 kl. 23:14.
Citera
2024-10-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Inlägg på TikTok gör gällande att Essie är död och antingen dumpad i en sjö eller nergrävd
Länk till inlägget vore bra att bifoga, tack!
Citera
2024-10-04, 23:22
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det är faktiskt lite skillnad på ex assistans hund och sällskapshund.
En assistanshund tränas under lång tid inom olika områden genomgår diverse prov .
Har nog inte varit med om att någon assistanshund el tjänstehund övht har rymt
Wow och du är då extremt kunnig?
Okunnigheten är ju monumental .

En olycka händer så lätt?
Jo vilken hund som helst kan springa bort beroende på situation. Alla hundar oavsett storlek, ras och utbildning har en viss jaktinstinkt. Den är genetisk och kan inte till 100% tränas bort...... som hunden som tränat och vunnit massor i elitklass lydnad som för en gångs skull tröttnade på grannens katt....
Det är därför lagen om koppeltvång inte har några undantag.
Citera
2024-10-04, 23:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Håller med om att det blir onödig rundgång i tråden, som urartar. Hoppas det inte skrämmer bort nykomlingar. Men det är ett tungt fall att sätta sig in i och visst kan vi som varit med från början hjälpa till, om det inte urartar i pajkastning och ältande.

Någon undrade vad som är nytillkommen och det är inte mycket, i vart fall inte som kan ha med själva försvinnandet att göra.

Essie ska vara inköpt för fondpengar och familjen har bara bidragit med en liten del.

P ska ha förskingrat och var i desperat behov av pengar, så därför iscensatte han bedrägeriet med ett påhittat försvinnande.

Det är vad jag kan komma på som är nytt och det är givetvis obekräftat.

Någon som kan fylla på med kompletterande nyheter?
Citera
2024-10-04, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja jag vet, de är helt underbara i sin glädje! 🥰

Men vad jag var inne på nu var inte att någon lockat henne utan att hon drog på eget bevåg. Kanske inte en rymning utan en paus. Det har ju framkommit att hon inte fick vara ledig och kanske hade hon skadats dessutom.

Att hon då stötte på någon vänlig själ som är helt utomstående, bara ute och går i grannskapet, som kände till familjen. En hypotes. Och kanske inte så troligt.
Ja vem vet vad som är troligt eller inte troligt längre :-)
Men skulle inte den personen vid det här laget på något sätt framkommit.?
Men tror tystnaden talar sitt språk.
Citera
2024-10-04, 23:40
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Länk till inlägget vore bra att bifoga, tack!

Jag fixar. Skaffat TikTok bara för att kunna läsa det kontot. Finns många dokument och skärmdumpar att ta del av, sånt som försvunnit på andra ställen. Värd ett besök.

Men några bevis för att hon är död och begraven hittar man inte där.

https://www.tiktok.com/@hunden.essie?_t=8qH0dvLexhR&_r=1
Citera
2024-10-05, 00:02
Avstängd
flugornass avatar
Jag har inte tick tok, kan du skärm dumpa ?
behöver du länk så är https://postimages.org/ bra
Citera
2024-10-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
det stämmer säkert för ryktena här i Enköping är att det är farfar som har tagit hand om hunden Efter den dog
Men det är byrykten
Citera
2024-10-05, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Man måste ha TikTok tyvärr för att kunna läsa. Tror du redan vet det mesta som står där.

Varför jag länkade var inte alls för att förvirra eller styra, utan en service för dem som vill ta del av vad som står där. Finns info som försvunnit på andra ställen.

Och så vitt jag vet är det inte mot reglerna att hänvisa till TikTok, Instagram, LinkedIn, Facebook, Twitter/X osv om det har med diskussioner att göra.
Det där TikTok om att hon är begravd i en sjö eller nedgrävd är väl det inlägget som dök upp väldigt tidigt ?
Citera
2024-10-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Oj nu rör det på sig lite i fallet, har du trovärdig källa på det?
Du är just nu i fokus på att du löser detta, lite mer fakta tack?
Farfar mer fakta önskas!
Ett rykte som går att farfar har skött bortforsling av hunden och begravt den.
Den/de som startat ryktet torde väl ha kött på benen.
Blir inget annat än ett byrykte
Citera
2024-10-05, 00:27
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Jag har inte tick tok, kan du skärm dumpa ?
behöver du länk så är https://postimages.org/ bra

Här är dump på inlägget där hon påstås vara död och nergrävd eller i en sjö. Var det vad du ville ha?

https://postimg.cc/y37tqbF7

Blandade ihop TikTok kontona, det här är från
https://vm.tiktok.com/ZGdJhfuW4/

Hoppas jag fått det att funka. Och jag rekommenderar att ta en titt för den som är ny och nyfiken på varför det blev sånt himla liv. Det är jättemånga dokument på TikTok, offentliga handlingar, screenshots som raderats på andra ställen, tidningsartiklar, bilder osv
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-10-05 kl. 00:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in