2024-10-04, 22:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja att en sanktionerad gansterstat som Ryssland tvingas acceptera citrusfrukter som betalning för sin hårt rabatterade olja, känns väl både väntat och kul! Att Pakistan inte hade pengar att betala för den ryska olja var ju känt långt innan Putin invaderade Ukraina. Ändå har Ryssland fortsatt att leverera olja till Pakistan. Nu får de de lite mandariner i alla fall.

Personligen tror jag att Pakistan haft lite mera cash på bankboken, än vad man säger. Men varför låta en god affärsuppgörelse gå till dass.., när man nu har chansen ?

Som med Kina och Indien tex.
Citera
2024-10-04, 22:14
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Sa jag att det var så? Jag sa att det råder delade meningar i frågan och lyfte några argument. Agendan är att se rent krasst och akademiskt på denna konflikt och orsakssamband kring den. Detta är ju ingen hejarklackstråd för någon sida för att vara krass.
Nej men ändå verkar du hela tiden bara försöka sprida tvivel över vad som sägs och gäller i frågor kring Rysslands invasion av Ukraina.

För mig är verkar du vara en av de så kallade neutrala, fast kanske lite mer sofistikerad. Min magkänsla klassar dig som proryss.
Citera
2024-10-04, 22:25
Medlem
Citat:
Nej men ändå verkar du hela tiden bara försöka sprida tvivel över vad som sägs och gäller i frågor kring Rysslands invasion av Ukraina.

För mig är verkar du vara en av de så kallade neutrala, fast kanske lite mer sofistikerad. Min magkänsla klassar dig som proryss.
Alla är väl proryss som inte aktivt ställer sig på Ukrainas sida. Någonting mittemellan existerar ju inte i era sjuka hjärnor
Citera
2024-10-04, 22:26
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen tror jag att Pakistan haft lite mera cash på bankboken, än vad man säger. Men varför låta en god affärsuppgörelse gå till dass.., när man nu har chansen ?

Som med Kina och Indien tex.
Ja varför inte passa på nu då det går?
Påminner mig om ett tillfälle då det blev fel på en obemannad mack härom året och man missat att sätta rätt pris och att kommateknet hamnat fel. Bensinet blev helt plötsigt rabbaterat med 10 kronor pga ett felaktigt placerat kommatecken.

Klart som fan att Kina, Indien och Pakistan nu kör hårt så länge det det går.
30% på ett redan lågt pris är faktiskt jävligt bra!
Citera
2024-10-04, 22:36
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Jag säger som Pasikivi där det är viktigt att inte vara neutral utan objektiv kring fakta. Jag stödjer Ukraina till 100%. Att sitta och jubla och skriva att Ryssland kollapsar snart eller Ukraina kollapsar snart eller att det är så enkelt som att Putin åker hem igen är inget som är särkilt sannolikt och inget jag därav tycket är relevant att skriva om. Just nu är det en obehaglig politiskt låsning tyvärr. Som vår öb utryckte det ” Det är en systemkonflikt”
Citera
2024-10-04, 22:38
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Alla är väl proryss som inte aktivt ställer sig på Ukrainas sida. Någonting mittemellan existerar ju inte i era sjuka hjärnor
"Jag är neutral" är en ganska så uttjatad rysk floskel, till den grad att det verkar vara en utstuderad taktik när man i själva verket propagerar för Kreml.

Och hur/varför ska man vara neutral? Det är bara sjuka människor som försöker hitta förståelse hos förövaren eller skuldbelägga offret.
Citera
2024-10-04, 22:39
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Smart inlägg! Jag skulle inte bli fövånad om du är blatte och dina föräldrar är syskon!

De flesta normala människor är garanterat på Ukrainas sida i det här kriget som är en olaglig invasion av ett suveränt grannland.

Att bara ifrågasätta vad som hänt tyder på att man är gravt efterbliven, hjärntvättad eller betald ryskt troll.
Take your pick
Citera
2024-10-04, 22:41
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag säger som Pasikivi där det är viktigt att inte vara neutral utan objektiv kring fakta. Jag stödjer Ukraina till 100%. Att sitta och jubla och skriva att Ryssland kollapsar snart eller Ukraina kollapsar snart eller att det är så enkelt som att Putin åker hem igen är inget som är särkilt sannolikt och inget jag därav tycket är relevant att skriva om. Just nu är det en obehaglig politiskt låsning tyvärr. Som vår öb utryckte det ” Det är en systemkonflikt”
Ok! Jag kan ha fel. Men att hela tiden sprida tvivel är i alla fall enligt mig att gå ryssens ärende...
Citera
2024-10-04, 22:53
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ok! Jag kan ha fel. Men att hela tiden sprida tvivel är i alla fall enligt mig att gå ryssens ärende...

Finns det mycket att ställa sig positiv till i denna konflikt? Folk dör som flugor på båda sidor och Ryssland ligger där det ligger. Så ja jag tvivlar på att lösningen är på slagfältet men jag hoppas jag har fel.
Citera
2024-10-04, 22:54
Avslutad
https://t.me/exilenova_plus/2591

Liv går till spillo för att man i Ukraina vägrar diplomatiska åtgärder.
Citera
2024-10-04, 22:54
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
I synnerhet om det gäller att så tvivel kring Putins påstådda motiv, som att Nato på olika sätt hotat Ryssland och att Putin därför var tvungen att agera och därmed ge legimitet till de ryska hjärnspöken som orsakat hela kriget.

Kollar ikväll på serien "monsters" där mycket av seriens underliggande budskap behandlar förövarnas försvarsstrategi i rätten där mördarna motiverar sina mord med självförsvar.
Citera
2024-10-04, 23:05
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ja att en sanktionerad gansterstat som Ryssland tvingas acceptera citrusfrukter som betalning för sin hårt rabatterade olja, känns väl både väntat och kul! Att Pakistan inte hade pengar att betala för den ryska olja var ju känt långt innan Putin invaderade Ukraina. Ändå har Ryssland fortsatt att leverera olja till Pakistan. Nu får de de lite mandariner i alla fall.

Botar skörbjugg iallafall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in