2024-10-04, 21:51
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men du skrev ju att Essie stals för att man trodde hon var värd en massa pengar?

Att djurvänner skulle vara helt omutbara tror jag inte på.

Och du har åtskilliga gånger uttryckt att du inte tror Essie le i misär.
Men snälla människa då är det inte konstig att det blir så här. Du kan inte se sammanhang. Precïs s så som jag skrev har jag skrivit HELATIDEN. Nu har jag gjort en tydlig sammanfattning så att ett barn skulle förstå. Det gick inte ändå. Så frustrerande. Du tror inte det. JAG VET ATT SÅNNA DJURVÄNNER JAG MENAR INTE ÄR MUTBARA. Det vet jag som sanning!
FÖR SISTA GÅMNGEN: JAG TROR ATT HAN DROG DEN SLUTSATSEN ATT ESSI VAR STULEN PGR AV ATT FOLK I ALMÄNHET TROR ATT MAN KAN SÄLJA EN SÅN HUND DYRT.

MEN JAG TROR ATT HON STALS AV DJURVÄNNER. LÄS TILLBAKA FÖR FAN!
Citera
2024-10-04, 21:53
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Inte alls omöjligt,oavsett utbildad/ tränad eller kalla vad det vill hund.. Når någon gång sin gräns",nu får det fan vara nog"
Men om hon nu skulle dragit själv ut genom den omtalade öppningen i staketet,vips spårlöst borta efter passagen.Borde ju synts till i kvarteren omkring kan man tycka.Om hon lockats ut,så är det inget konstigt om det varit en känd röst ,person som lockat på henne. Vissa hundar blir väldigt bundna till en person"enmanshund". En sån hund är svår att locka iväg från sin person. Men i detta fallet så var det nog inte så.Det har inte byggts något specifikt band till någon troligen..
Antingen har hon lämnat tomten för egen maskin efter lockelse. Eller annat sätt

Ok, tack, jag tror på din sakkunskap som du visat många gånger i tråden.

Det är önsketänkande att stackars Essie bestämt sig för att hon fått nog, alternativt blivit omhändertagen av en omutbara djurvän, men så länge vi inte vet står det oss fritt att spekulera.

Om vi funderar vidare kring hypotesen. Det är en småstad och det skvallrades mycket om familjen långt innan Essie försvann. Att hon for illa i hemmet var troligen känt.

Ifall överlevnadsinstinkten trots allt kickade in, hon rymde och hade synliga skador. Då kan precis vilken upphittare som helst, som kände till familjen, ha bestämt sig för att förbarma sig och ta hand om henne.

Så jag tycker inte vi helt kan avskriva rymning och omhändertagande/stöld, även om jag tror mer på andra hypoteser.

Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
I runda slängar 15.000-20.000 kr

Ja jag förstår. Tror också det skulle stå klart för en hypotetisk kidnappare att det var mer lönsamt att lämna tillbaka henne och få den storstilade lösensumman. Det skrevs i Ps fejjangrupp och han gick även ut med det i media. Han försökte få det till att en sparkad hämndlysten assistent med koppling till kriminella gäng låg bakom, och om det vore så hade 100.000 kr lockat.
Citera
2024-10-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
då tar vi det igen. Folk i allmänhet tror att en sån hund går att sälja dyrt. Essie är ingen typ rymmarhund utan en UTBILDAD ASSISTANS HUD som har sitt jobb hemma. En vek undergiven hund beskrivs det här. Därför drar han slutsatsen att någon tagit hunden efter hon inte hittats efter ett par timmar. Altså pgr av det är inte slutsatsen konstig. Nu har vi rett ut det.

Så här anmälan kommer in till ls antingen är allt sant eller en hämnd MEN oavsett så får folk nys om det bland annat hund tränarna för ass spr5inger runt och pratar. Slipade som du uttrycke det själv VET att ls inte aggerar det kan gå år innan dom gör något oavsett hur dåligt djur har det. Vilket denna storryn bekräftar.

Då bestämmer sig djurvänner att ta lagen i egna händer och rädda Essie. Nämner dom som så. Såna riktiga djurvänner skvallrar inte går inte att muta. Men du är tydligen mutbar. Du lämnar igen en hund som misshandlas för 100 papp. Jag hade inte gjort det för några pengar i världen. Nu borde en två åring förstå sammanhanget.
Säg nu att hon faktiskt blev plockad från tomten av någon/några. Så blir de sittande med henne mer eller mindre tills det är dags att låta henne somna in. Hennes ekonomiska värde hamnar i runda slängar någonstans kring 15.000-20.000 . Men den öppna marknaden är mest otänkbar. Om någon sitter med henne så har de en hund med mycket "will to please"
Senast redigerad av Knucklehead660 2024-10-04 kl. 22:05.
Citera
2024-10-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Enl polisen finns det inget som tyder på stöld. De har även avfärdat filmerna som bevis. Om det finns en pågående utredning så är den fortfarande sekretess, hur kommer det sig att alla ni som skriver att Essie är stulen kan frångå SOL och ha insyn i polisens utredningar och förundersökningar medan alla vi som skriver att Essie inte är stulen inte får ut materialet? Ser gärna att det delas här.

Vilken var den andre assistenten den påstådda stöldkvällen? Vi vet att mamman jobbade och att pappan var där, vem är den tredje personen? Fanns det någon tredje person och isf varför meddelade PÖ inte muntligt att Essie var försvunnen utan skickade ett sms? Hur skulle den tredje personen förklara för A att Essie inte ska sova i hennes säng den natten? Triggar det inte igång A eftersom man inte fick säga nej till henne, aldrig någonsin enligt PÖ? Var det meningen att den tredje personen skulle ta eventuella aggressionsutbrott?

Vilken bil var det? Hur kopplar du det till en påstådd stöld när du inte vet tidpunkten för stölden? Varför har inte grannar hört någon ropa efter Essie, de ska vara förhörda av polis.

Tippar på att PA anmält familjen för olaglig kameraövervakning, hot och förtal o förmodligen mer. Polisen har säkerligen läst allt i samtliga sociala medier och PÖ har skrivit att de blivit uppmanade att inte vara aktiva på nätet. Så har också skett, förmodligen för att minska de skador han framkallat.

Det finns bevis att Essie blivit skadad, ligger i tråden.

Ytterligare, det ligger för många hundar begravna här, bla alla PÖs handlingssätt, försvarstal, tiggeri och lögner, åtminstone en hund ligger begraven...

Du bör nog läsa på lite.

Det mesta du skriver är OT och endast dina fantasier och skvaller.

Det finns inga bevis överhuvudtaget att djuret farit illa, endast tråd sanning och viket inte hör till saken öht

Det är PA som blivit anmäld, inte som du skriver att PA har anmält familjen.
Desutom är det inte olagligt att ha kameraövervakning i sitt hem.
Privatpersoner behöver inte ansöka om tillstånd för att kamerabevaka.

Om man vetat vilken bil som används då stölden gjordes skulle vi inte sitta här och skriva.
Bilspår finns på allmäning nära familjens fastighete, alltså på en plats inte ett fordon normalt ska vara.

Vilka som fanns i fastigheten eller dess närhet vet varken du eller jag, men du avfärdar annan person varit på plats ståiskt och hävdar att det bara var en person dvs pappan utan någon som helst kunskap om detta!
Bravo! du har inget att komma med annat än vad du faktiskt själv skriver, att du "Tippar på"

Vi andra stödjer oss på fakta och det som är verkligen.
Citera
2024-10-04, 22:12
Medlem
alicia66s avatar
[quote=SmurfSmurf|89712364]Nja, du spekulerar, kommer inte med några bevis alls och vi har inte alls rett ut någonting. Du är inte påläst och svamlar, det är min uppfattning.

Men du kan ju framföra fallets lösning till polisen eftersom du är så tvärsäker. Och varför inte kontakta media, förslagsvis GW, eftersom vi är såna idioter som inte ens förstår när man skriver VERSALT.

Lägg upp lite bevis nu istället för att skriva i affekt.[/QUO På riktigt. Vet du inte ens vad JAG TROR betyder.
Detta är min teori vad kan vara otydligt? Det ja VET är att det finns djurvänner som inte är mutbara. Ingen ting annat. JAG HAR ALLSDRIG PRATAT OM NÅGA BESBVIS FÖR DET FINNS INGA BEVIS PÅ NÅGON TING. men denna förtalskampnj är vidrig jag hoppas den kommer svida.
Citera
2024-10-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Du bör nog läsa på lite.

Det finns inga bevis överhuvudtaget att djuret farit illa, endast tråd sanning och viket inte hör till saken öht

Om man vetat vilken bil som används då stölden gjordes skulle vi inte sitta här och skriva.
Bilspår finns på allmäning nära familjens fastighete, alltså på en plats inte ett fordon normalt ska vara.

Vilka som fanns i fastigheten eller dess närhet vet varken du eller jag, men du avfärdar annan person varit på plats ståiskt och hävdar att det bara var en person dvs pappan utan någon som helst kunskap om detta!
Bravo! du har inget att komma med annat än vad du faktiskt själv skriver, att du "Tippar på"

Någonstans i tråden har jag sammanfattat vad PÖ själv skrivit om vad Essie fick utstå.
Det jag kommer ihåg nu är sparkad i aggression (där la han till " på rumpan" i sista utsagan.
Essie har kommit ivägen när A gungat och inte kunnat stanna.
Essie har kommit för nära när dom sparkat boll.
"ibland är A hårdhänt när hon är som en 4 åring"

Sen har det ju framkommit om att A hållt för nosen på Essie, tagit in henne i badrummet och sprutat vatten på henne, skrikit i hennes öron. Och säkert mer som jag inte kommer på nu.
Så att hon inte fått utstå en hel del har PÖ själv bekräftat.

Och personal på tidigare boendet har anmält om diverse händelser där A varit våldsam.
Hammare, knivar och eltejp måste vara inlåst. Men inte sax för hon tycker om att pyssla.
Och det var med en sax hon hotade en personal.
Finns i dokumenten på första sidan.
Citera
2024-10-04, 22:29
Medlem
Inlägg på TikTok gör gällande att Essie är död och antingen dumpad i en sjö eller nergrävd
Citera
2024-10-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok, tack, jag tror på din sakkunskap som du visat många gånger i tråden.

Det är önsketänkande att stackars Essie bestämt sig för att hon fått nog, alternativt blivit omhändertagen av en omutbara djurvän, men så länge vi inte vet står det oss fritt att spekulera.

Om vi funderar vidare kring hypotesen. Det är en småstad och det skvallrades mycket om familjen långt innan Essie försvann. Att hon for illa i hemmet var troligen känt.

Ifall överlevnadsinstinkten trots allt kickade in, hon rymde och hade synliga skador. Då kan precis vilken upphittare som helst, som kände till familjen, ha bestämt sig för att förbarma sig och ta hand om henne.

Så jag tycker inte vi helt kan avskriva rymning och omhändertagande/stöld, även om jag tror mer på andra hypoteser.

Ja jag förstår. Tror också det skulle stå klart för en hypotetisk kidnappare att det var mer lönsamt att lämna tillbaka henne och få den storstilade lösensumman. Det skrevs i Ps fejjangrupp och han gick även ut med det i media. Han försökte få det till att en sparkad hämndlysten assistent med koppling till kriminella gäng låg bakom, och om det vore så hade 100.000 kr lockat.
Men om någon för Essie bekant har lockat på henne så borde det ev hörts. En Labbes men hej kompis kul att se dig gnyenden är inte av denna värld.Nu vet jag inte hur de bor eller husen står i förhållande till varandra.
Citera
2024-10-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Du bör nog läsa på lite.

Jag har läst samtliga dokument och tråden sedan start till skillnad från vissa andra. PÖ har medgett att Essie blivit illa behandlad och ses som ett redskap.

Bilspåren bevisar ingenting. Kan likaväl vara PÖ som kört in med egen bil och tagit kort för att ha något att visa upp.

Polisutredningar och förundersökningar är det sekretess på och flera i tråden påstår att de vet vad som utreds i dem.

Kameraövervakning på arbetsplats är olagligt om det inte finns tillstånd. PA hade fått reda på av PÖ att de inte fungerade men vips så funkade de plötsligt när Essie "stals". Men oj då, just de minuterna som Essie försvann från gräsmattan så laggade kamerorna mycket lägligt för tjuven. BULLSHIT!

Du läser tydligen det du vill läsa. Jag skrev att CÖ och PÖ var på plats den påstådda stöldkvällen, vem var den tredje personen? Hur får du det till en person?
Citera
2024-10-04, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Inlägg på TikTok gör gällande att Essie är död och antingen dumpad i en sjö eller nergrävd

det stämmer säkert för ryktena här i Enköping är att det är farfar som har tagit hand om hunden Efter den dog
Citera
2024-10-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
det stämmer säkert för ryktena här i Enköping är att det är farfar som har tagit hand om hunden Efter den dog
Så tragiskt, hade hoppats på att det inte var sant 😢
Citera
2024-10-04, 22:54
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Då kan man undra varför id hundarna spårade till bildäcks avtrycken som fans på baksidan. Är dom helt värdelösa? Ville han skydda dottern så har han nog hållit låg profil.

Det är ju faktiskt inte omöjligt att Essie rastats där tidigare....Läste en id-hund tidigare men det var alltså flera samma kväll/natt?

En sak som får mig att fundera på pappan och hans agerande är att hon direkt går ut och påstår att det är e stöld är tyvärr just det. Hade det inte varit mer troligt att först fundera på om hunden gmbara gått iväg, lockats iväg av en doft eller person ovan att det varit en stöld?
Att gå ut aggressivt kan ju vara tanken på att anfall är bästa försvar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in