Citat:
Ursprungligen postat av
SylviaPlath
Anställd på Skatteverket? Snälla skicka Therese:s adress till föräldrarna anonymt!
Och vad gäller Optio-Linda så hoppas jag att hon hamnar i fängelse på grund av hur hon hanterat både Therese och Arne Gavelin.
Är det någon jurist här som kan svara på om hon gjort sig skyldig till "missbruk av förtroendeställning"? Några andra brottsrubriceringar som kan vara aktuella?
Jag tänker på Kura-kärringen också. Det är ett brott mot Therese:s mänskliga rättigheter att aktivt isolera henne – men vad säger lagen?
Samtliga dessa inblandade har använt sig av just lagen, det är det som är problemet.
Peter Sporrstedt som startade Optio "kunde lagen" på sina fem fingrar och följde den.
Man måste förstå hur många lagar som är utformade som för att se hur ofta det är gångbart att "bara följa lagen" och hur då ofta väldigt många oskyldiga kommer i kläm.
Det är ett genomvidrigt samhälle vi har fått när
man kan kringgå lagen och
man kan runda lagen och
man kan, o. s. v.
Att utnyttja lagen bakvägen är precis vad som hänt här.
Det krävs snillrika och manipulativa personer för att lagligt kunna utnyttja sig av och dra fördel av och kunna göra sig penningvinster utifrån lagar.
Det är ren ondska allt handlar om och om man frågar mig.
Inga renhåriga människor besudlar och/ eller använder sig av och utnyttjar sig av lagar för egen vinnings skull.