2024-10-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det är faktiskt lite skillnad på ex assistans hund och sällskapshund.
En assistanshund tränas under lång tid inom olika områden genomgår diverse prov .
Har nog inte varit med om att någon assistanshund el tjänstehund övht har rymt
Wow och du är då extremt kunnig?
Okunnigheten är ju monumental .
Du har aldrig varit med om att en assistanshund har rymt, och då har det aldrig hänt….berätta vad det finns för prov som hindrar sånt
Citera
2024-10-04, 20:48
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nu ser du spöken som inter finns. Inget konstigt att säga att hunden är på sjukhuset. Inget konstigt i att dra slutsatsen att hunden är stulen. Då många tror att den hunden är värld en massa pengar. Den typen av hund rymmer inte. Hade det varit en jakthund på landet så hade det varit en konstig slutsats.

Bad om en rimlig förklaring. Att du inte tycker det är konstigt känns inte minsta rimligt.

Hur förklarar du att den hypotetiska kidnapparen inte nappade på hittelönen om man var ute efter pengar? 100k och straffrihet. P lovade ju det bara h*n lämnade igen Essie.

Citat:
Dom har ingen aning om hur en bild funkar och kamera funkar. Har man inte den kunskapen så förenklar man. Du hat ingen aning om vad en kamera kan trolla bort och förstärka det är en hel jävla vetenskap. Som ni har noll koll på. En fotograf har lagt ner ett jobb och förklarar i detalj för dem. Men dom tror sig veta bättre. Kommentaren med gräset var så ett exempel. Jag har svårt att förstå att en vuxen människa kan varas så korkad. Dunning kruger. Två frågor som du inte klarar att svara på. Varför id hunden spårar till däck avtrycken? Skulle en utbildad hund ta fel på ett så färskt spår. Hunde4n har haft dom alra bästa förutsättningar. Spåret är färskt. man vet var hunden har försvunnit så man kan påvisa hunden. Platsen är inte nerlusad med en massa andra spår. Alltså ett lätt uppdrag för en hund. Om nu hunden haft det så dåligt varje dag. Varför vänta ett är med att anmäla?

Vad är det för fotograf du pratart med som smällt i dig detta? Kan hans namn möjligen börja på P?

Om du tittar bakåt i tråden ser du hur vi har ältat dessa bilder till leda och från alla tänkbara vinklar. Dödsstöten för åsikten att filmen bara var några dagar gammal var äppelträdet. Du får göra en sökning, orkar inte traggla det igen.

Vad gäller bilspåren och spårhunden bevisar det ingenting mer än att någon kört där och att hunden markerade.

Med tanke på hurdan P är skulle det inte förvåna mig om P lagt ut falska spår för att peka ut en assistent han ogillade.
Citera
2024-10-04, 20:55
Medlem
Citat:
På riktigt ja alla raser kan smita. Men är nio inte läskunniga. Essie är en assistans hund utbildad. Ni fan vränger till allt jag skriver.

En utbildad hund som fått stryk.
Som kanske ledsnade på att få stryk och vara konstant rädd för nästa utbrott så hon valde att dra.
Eller som fick en sista omgång och det råkade ligga en sax i närheten av den som fick utbrottet.
Jag tror att Essie antingen blev svårt skadad i ett av brukarens utbrott alternativt att hon visade tydligt att hon undvek A och således var "värdelös" och behövde väck så man kan tigga ihop till en ny hund.
Det har framkommit att Essie var vek. Så hon kanske inte tålde utbrott med både slag och skrik.
Citera
2024-10-04, 21:02
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Bad om en rimlig förklaring. Att du inte tycker det är konstigt känns inte minsta rimligt.

Hur förklarar du att den hypotetiska kidnapparen inte nappade på hittelönen om man var ute efter pengar? 100k och straffrihet. P lovade ju det bara h*n lämnade igen Essie.

Vad är det för fotograf du pratart med som smällt i dig detta? Kan hans namn möjligen börja på P?

Om du tittar bakåt i tråden ser du hur vi har ältat dessa bilder till leda och från alla tänkbara vinklar. Dödsstöten för åsikten att filmen bara var några dagar gammal var äppelträdet. Du får göra en sökning, orkar inte traggla det igen.

Vad gäller bilspåren och spårhunden bevisar det ingenting mer än att någon kört där och att hunden markerade.

Med tanke på hurdan P är skulle det inte förvåna mig om P lagt ut falska spår för att peka ut en assistent han ogillade.
Det har jag förklarat för dig. Djurvänner är inte mutbara. Du skulle lämna tillbaka en hund till missär för hundratusen bra då vet jag vad en hund är värld för dig. Hundra papp och man kan misshandla hunden dagligen.
Citera
2024-10-04, 21:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Jaha. Det är lämpligt du som är klok anpassar dig till oss korkade och noga förklarar så vi har en chans att förstå.

Essie var bedömd som undergiven till den grad att P ansåg att man skulle kunna slå ihjäl henne utan att hon protesterade. Men pga misshandeln hon fått utstå under lång tid var hon förstörd i sitt psyke och ansågs enligt tränaren JS vara förbrukad.

Så därför ifrågasätter jag. Kanske fick hon nog. Kanske hade hon trots allt överlevnadsinstinkt och stack iväg när hon släpptes ut obevakad, hellre än att gå tillbaka till sitt helvete i huset? Hon var psykiskt nedbruten och träningen kan hon ha glömt, blivit förvirrad och som sagt, förbrukad.

Tror inte hon rymde, men ser det som en möjlighet att hålla öppen, när vi utomstående faktiskt inte vet vad som hänt.
Citera
2024-10-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ja kan kan dom men Essie är en utbildad hund!
Även dem kan ge sig iväg på kortare rundor men kommer inom kort tillbaka.
Så är ju Labradoren i sig väldigt "will to please" ibland t om så det blir överkurs.
Men Essie är/var den mindre smidigare jaktlabradoren. Nej det har inte påverkat hennes dra iväg på jag lust.
Men de är sjuhelvetes kul att köra apportering/viltspår med.
Men grundfrågan,jo även Assistanshundar kan få för sig att kila iväg på små avstickare. Men försvinner inte spårlöst av egen maskin
Citera
2024-10-04, 21:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Det har jag förklarat för dig. Djurvänner är inte mutbara. Du skulle lämna tillbaka en hund till missär för hundratusen bra då vet jag vad en hund är värld för dig. Hundra papp och man kan misshandla hunden dagligen.

Men du skrev ju att Essie stals för att man trodde hon var värd en massa pengar?

Att djurvänner skulle vara helt omutbara tror jag inte på.

Och du har åtskilliga gånger uttryckt att du inte tror Essie levde i misär.
Citera
2024-10-04, 21:17
Medlem
Citat:
Jaha. Det är lämpligt du som är klok anpassar dig till oss korkade och noga förklarar så vi har en chans att förstå.

Essie var bedömd som undergiven till den grad att P ansåg att man skulle kunna slå ihjäl henne utan att hon protesterade. Men pga misshandeln hon fått utstå under lång tid var hon förstörd i sitt psyke och ansågs enligt tränaren JS vara förbrukad.

Så därför ifrågasätter jag. Kanske fick hon nog. Kanske hade hon trots allt överlevnadsinstinkt och stack iväg när hon släpptes ut obevakad, hellre än att gå tillbaka till sitt helvete i huset? Hon var psykiskt nedbruten och träningen kan hon ha glömt, blivit förvirrad och som sagt, förbrukad.

Tror inte hon rymde, men ser det som en möjlighet att hålla öppen, när vi utomstående faktiskt inte vet vad som hänt.
Inte alls omöjligt,oavsett utbildad/ tränad eller kalla vad det vill hund.. Når någon gång sin gräns",nu får det fan vara nog"
Men om hon nu skulle dragit själv ut genom den omtalade öppningen i staketet,vips spårlöst borta efter passagen.Borde ju synts till i kvarteren omkring kan man tycka.Om hon lockats ut,så är det inget konstigt om det varit en känd röst ,person som lockat på henne. Vissa hundar blir väldigt bundna till en person"enmanshund". En sån hund är svår att locka iväg från sin person. Men i detta fallet så var det nog inte så.Det har inte byggts något specifikt band till någon troligen..
Antingen har hon lämnat tomten för egen maskin efter lockelse. Eller annat sätt
Citera
2024-10-04, 21:22
Medlem
Citat:
Men du skrev ju att Essie stals för att man trodde hon var värd en massa pengar?

I runda slängar 15.000-20.000 kr
Citera
2024-10-04, 21:33
Medlem
alicia66s avatar
Citat:

då tar vi det igen. Folk i allmänhet tror att en sån hund går att sälja dyrt. Essie är ingen typ rymmarhund utan en UTBILDAD ASSISTANS HUD som har sitt jobb hemma. En vek undergiven hund beskrivs det här. Därför drar han slutsatsen att någon tagit hunden efter hon inte hittats efter ett par timmar. Altså pgr av det är inte slutsatsen konstig. Nu har vi rett ut det.

Så här anmälan kommer in till ls antingen är allt sant eller en hämnd MEN oavsett så får folk nys om det bland annat hund tränarna för ass spr5inger runt och pratar. Slipade som du uttrycke det själv VET att ls inte aggerar det kan gå år innan dom gör något oavsett hur dåligt djur har det. Vilket denna storryn bekräftar.

Då bestämmer sig djurvänner att ta lagen i egna händer och rädda Essie. Nämner dom som så. Såna riktiga djurvänner skvallrar inte går inte att muta. Men du är tydligen mutbar. Du lämnar igen en hund som misshandlas för 100 papp. Jag hade inte gjort det för några pengar i världen. Nu borde en två åring förstå sammanhanget.
Citera
2024-10-04, 21:36
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Även dem kan ge sig iväg på kortare rundor men kommer inom kort tillbaka.
Så är ju Labradoren i sig väldigt "will to please" ibland t om så det blir överkurs.
Men Essie är/var den mindre smidigare jaktlabradoren. Nej det har inte påverkat hennes dra iväg på jag lust.
Men de är sjuhelvetes kul att köra apportering/viltspår med.
Men grundfrågan,jo även Assistanshundar kan få för sig att kila iväg på små avstickare. Men försvinner inte spårlöst av egen maskin
Dom kan säkert kolla runt i närheten. det säger jag inte. Men när hunden inte hittas i närheten är det inte konstigt att man drar slutsatsen att hunden har blivit tagen.
Citera
2024-10-04, 21:48
Medlem
Citat:
Dom kan säkert kolla runt i närheten. det säger jag inte. Men när hunden inte hittas i närheten är det inte konstigt att man drar slutsatsen att hunden har blivit tagen.
Lite det jag skrev i ett annat svar Om hon gått ut själv genom det nu välkända hålet i stängslet,torde hon synts till i grannskapet kan man tycka. Om hon lockats ut,så är det någon hon känt igen rösten på och haft förtroende för.. Ett väldigt långsökt alternativ,hon har tagit sig ut kommit en bit. Därefter har något hänt som hon avlidit av..Långsökt ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in