Citat:
Ursprungligen postat av
AllenbySt45
En del av verksamheten har stark lutning åt vänster och det har tidvis kritiserats att kommunens verksamhet härbergerar grupperingar med inte helt salongsfäiga agendor. Jag vet inte riktigt hur UH funkar men gissar att man kan som förening kan hyra eller låna lokaler för möten och andra arrangemang.
Det är nog inte anlagt med tanke på tidpunkten.
Korrigering: verksamheten drivs inte av kommunen utan av ett studieförbund som delvis finansieras genom kommunala bidrag.
Om man med stark lutning åt vänster menar alternativa fjortonåringar med kajal, trasiga jeans och Marilyn Manson-tröja, ja då är det väl starkt vänsterlutande antar jag. Jag skulle snarare säga att det är ett tillhåll för subkulturella kids, liknar mer en fritidsgård än något annat. Café, replokaler, skateboardramp, spelningar ibland. Det hänger knappast vuxna människor där om det är det du tror. Tyvärr blir detta nog dödsstöten för Ungdomens Hus, lokalerna är attraktiva och verksamheten lär flyttas. Någon gissade på trendigt fik i bottenplanet, jag gissar på Uppsalas 53:e italienska restaurang.