2024-10-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Basel och Twente.. Negro please

Ja alltså vad menar han? nu ska jag inte dvälla i historia allt för mycket då det var ändå några år sen och jag gärna blickar framåt men skalpen mot CSKA och hemmasegern mot PSV 2012 är redan där större än Basel och Twente. Vi stod upp otroligt bra mot Napoli i samma gruppspel men blir fällda av en skitstraff. Gruppspel i Europa League Hammarby… det kan ni ju prova först. Tikitaka hit och trianglar dit och allt vad dem blajjar om generade alltså i torsk mot Basel där typ Joe Mendes lirar idag. Inget ont om han så men det säger väll nivån ändå. Och Twente vet jag inte en enda spelare ifrån. Nej Europa behöver Mikkjals Järnridåbacklinje och Pittas kontringslungor. Det kommer bära mer frukt än nått jävla duttande. Förövrigt grattis Malmö till segern ikväll ni är ett föredöme för svensk fotboll i Europa, er kan man verkligen se upp till och inte Hammarby. Punkt!
Citera
2024-10-04, 00:06
Medlem
Det var ju rätt overkligt att se hur lite Norrköping hade i andra halvlek, det är ändå bara 3p ned till kvalet för dom och desperationen borde slå till lite i det läget när man ändå redan ligger under. En bit efter 0-2 vaknar dom väl lite när vi börjar slappna av men det var ju bara på våra misstag egentligen. Gjorde vi själva en uppryckning från senaste förlusterna så var den högst marginell, men Waltas mål var såklart klass.
Citera
2024-10-04, 04:11
Medlem
Att Elfsborg plockade Roma hemma är inget annat än imponerande. Det såg man inte komma före deras tränarbyte.

Värdelöst, åtminstone som neutral, att det inte är dubbelmöten och gruppspel längre. Fast jag kanske lär mig gilla det också?
Citera
2024-10-04, 04:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Ja alltså vad menar han? nu ska jag inte dvälla i historia allt för mycket då det var ändå några år sen och jag gärna blickar framåt men skalpen mot CSKA och hemmasegern mot PSV 2012 är redan där större än Basel och Twente. Vi stod upp otroligt bra mot Napoli i samma gruppspel men blir fällda av en skitstraff. Gruppspel i Europa League Hammarby… det kan ni ju prova först. Tikitaka hit och trianglar dit och allt vad dem blajjar om generade alltså i torsk mot Basel där typ Joe Mendes lirar idag. Inget ont om han så men det säger väll nivån ändå. Och Twente vet jag inte en enda spelare ifrån. Nej Europa behöver Mikkjals Järnridåbacklinje och Pittas kontringslungor. Det kommer bära mer frukt än nått jävla duttande. Förövrigt grattis Malmö till segern ikväll ni är ett föredöme för svensk fotboll i Europa, er kan man verkligen se upp till och inte Hammarby. Punkt!
Jag tänkte mer på när vi var lite spanskt fusk ifrån att slå Barcelona på Råsunda. Men absolut, miraklet i Moskva är större än allt Bajen gjort i Europa, även om jag är övertygad om att Quill kommer komma dragandes med nån WCL match där Bajens flickor minsann piskade Man City på bortaplan med 6-0.
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Nu orkar jag inte ge mig in i diskussionen, men Basel spelade semifinal i Conference League året efter vi nästan slog ut dem. Men visst, Joe Mendes spelar ju där så det säger väl mer om nivån.
Jag vet att du är tillräckligt gammal för att veta att era vändor ute i Europa är helt ojämförbara med våra. Lite som om jag skulle hävda att vi varit mer framgångsrika ute i Europa än fiskrens
Senast redigerad av Teu 2024-10-04 kl. 04:22.
Citera
2024-10-04, 06:43
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Norrköping har alltså inte vunnit sedan i början av augusti. Dom sprattlade till några omgångar vilket räddade kvar Alm på posten, detta verkar alltid hända Alm. Han räddas kvar ett tag och sedan blir laget ännu sämre nästa år.

Be Careful What You Wish For!
Citera
2024-10-04, 06:58
Medlem
[quote=Teu|89704689]Jag tänkte mer på när vi var lite spanskt fusk ifrån att slå Barcelona på Råsunda. Men absolut, miraklet i Moskva är större än allt Bajen gjort i Europa, även om jag är övertygad om att Quill kommer komma dragandes med nån WCL match där Bajens flickor minsann piskade Man City på bortaplan med 6-0.[quote]

Ja jag hade god lust och dra upp CL också men det var en väldans massa år sen nu så man kan inte räkna med att alla härinne var födda då. Men ja sjukt att domaren drar igång spelet när vi håller på och byta in en spelare. F.ö galen match i kvalet mot AEK där Norra drar upp en banderoll på norra med texten ”knulla era mammor” Men vafan vi får chansen igen att nå fotbollens finrum när vi tar vårt sedvanliga SM-Guld med 9 års marginal 2027 smäller det!
Citera
2024-10-04, 10:22
Medlem
cokehyenas avatar
[quote=asptuna|89705047][quote=Teu|89704689]Jag tänkte mer på när vi var lite spanskt fusk ifrån att slå Barcelona på Råsunda. Men absolut, miraklet i Moskva är större än allt Bajen gjort i Europa, även om jag är övertygad om att Quill kommer komma dragandes med nån WCL match där Bajens flickor minsann piskade Man City på bortaplan med 6-0.
Citat:

Ja jag hade god lust och dra upp CL också men det var en väldans massa år sen nu så man kan inte räkna med att alla härinne var födda då. Men ja sjukt att domaren drar igång spelet när vi håller på och byta in en spelare. F.ö galen match i kvalet mot AEK där Norra drar upp en banderoll på norra med texten ”knulla era mammor” Men vafan vi får chansen igen att nå fotbollens finrum när vi tar vårt sedvanliga SM-Guld med 9 års marginal 2027 smäller det!
Tur att du lät bli, hade ju varit pinsamt annars!
Citera
2024-10-04, 10:23
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Jag tänkte mer på när vi var lite spanskt fusk ifrån att slå Barcelona på Råsunda. Men absolut, miraklet i Moskva är större än allt Bajen gjort i Europa, även om jag är övertygad om att Quill kommer komma dragandes med nån WCL match där Bajens flickor minsann piskade Man City på bortaplan med 6-0.

Jag vet att du är tillräckligt gammal för att veta att era vändor ute i Europa är helt ojämförbara med våra. Lite som om jag skulle hävda att vi varit mer framgångsrika ute i Europa än fiskrens
Fusk när Barca får en aik-hörna.
Citera
2024-10-04, 10:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Kanske för småbarnen i tråden, men för oss som var på plats är detta naturligtvis inga minnen som kommer suddas bort.
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Fusk när Barca får en aik-hörna.
Kan inte minnas att vi någonsin fått en sån hörna?
Citera
2024-10-04, 10:43
Medlem
[quote=cokehyena|89706243][quote=asptuna|89705047]
Citat:

Ja det är väll bra att jag försöker blicka framåt, men var ju illa tvungen att dra en historielektion för era bröder på söder. Hur mår du efter kryss mot LASK? Var det över eller under dina förväntningar? Tycker du att snutbosse gjorde ett bra jobb i somras med att ersätta Dahl, JWZ osv? Hade ni kunnat haft chans på guldet och försöka er på CL om det skett bättre rekryteringar? Du trånar efter Högmo som att det är KoT’s fel att man går in i hösten med en sämre trupp än när säsongen började. F.ö är Danielsson black nu?
Citera
2024-10-04, 10:51
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Kanske för småbarnen i tråden, men för oss som var på plats är detta naturligtvis inga minnen som kommer suddas bort.
Minnet är extra starkt denna morgon av någon anledning?
Citat:
Kan inte minnas att vi någonsin fått en sån hörna?
Fast det är lätt att föreställa sig vad en aik-hörna är. Vilket är själva poängen.
Citera
2024-10-04, 11:18
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Ja det är väll bra att jag försöker blicka framåt, men var ju illa tvungen att dra en historielektion för era bröder på söder. Hur mår du efter kryss mot LASK? Var det över eller under dina förväntningar? Tycker du att snutbosse gjorde ett bra jobb i somras med att ersätta Dahl, JWZ osv? Hade ni kunnat haft chans på guldet och försöka er på CL om det skett bättre rekryteringar? Du trånar efter Högmo som att det är KoT’s fel att man går in i hösten med en sämre trupp än när säsongen började. F.ö är Danielsson black nu?
Krysset påverkar måendet mindre än själva spelet. Vi släpper in mycket mål trots en hyfsat defensiv spelidé. Där ligger vårt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in