2024-10-04, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Corpussonus
Du har helt rätt, o ser det inte ut som en hårddisk i lådan?

Ja, precis. Plus att en vit skåpbil från ljusdals kommun står parkerad utanför dörren.

Kan ju vara tillfälligheter också, men om googles kamerabil körde runt i Ljusdal den dagen så kan ju CW också ha fastnat på bild någonstans.
Citera
2024-10-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Ljusdals Kommun och media gör en sådan show av detta så att man må undra hur barnen och deras föräldrar mår just nu. Visst skall kommunen agera men gör det då lite mer diskret för de drabbade barnens och deras familjers skull.
Som barn kan det inte vara roligt att växa upp i ett samhälle där alla vet vad man har utsatts för och detta på grund av medias frossande med detaljinformation.
Säger bara en sak, stackars barn!

Ja och det är BRA! Varför ska dom inte göra det?
Lite mer diskret? Ja det är just sånt som gör att såna här trauman kan ske. Diskret och tyst!
INGEN, ingen förälder, inget barn, ingen utsatt eller drabbad, absolut INGEN ska skämmas och vara tyst!
Inga drabbade har hängts ut (tack och lov) så den som VILL kan träda fram och den som inte vill gör det inte. Och det hoppas jag ALLA respekterar.

Att göra saker tyst och diskret i såna här brott bidrar till skam för drabbade. Typ- "vi hör dig, men vi är lite tyst om det." Så kan tystnadskultur runt äckliga sexualbrott fortsätta då. Nä fy f*n.

Gör en stor jä*la cirkus av det, så kanske fler pedofiler hoppar framför tåget i ren rädsla för att bli påkommen. Då har man endast gjort världen en stor tjänst.
Citera
2024-10-04, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Japp, skandalöst var ordet. Vore intressant att veta vilken typ av olämpligt beteende som kommunen känt till under lång tid utan att agera. Hoppas att alla kort läggs på bordet.

Ja det är bara att hoppas att denna externa utredning som ska göras är just extern, av helt utomstående. Så det inte blir ett ärende.där kommunen utreder sin egen kommun som alltid ger så fantastiska resultat (ironi)
Ljusdals kommun är känd för tystnadskultur och är tydligen fruktansvärt dåliga på att ta ansvar när det sker fel (då även bland barn och elever). Så det är bara att hoppas att detta blir annorlunda. Det märks på resultatet sen.
Citera
2024-10-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Ja tacka vet jag kyrkan. Framförallt den katolska.

Sure, klart bättre med den ateistiska och allt vad det innebär på den goda vägen. Katolska kyrkan är makt och politik. Det är inte samma som att ha religiösa värderingar. Kyrkan och troende speglar inte alltid varandra även om det strider mot läran.
Citera
2024-10-04, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corpussonus
Du har helt rätt, o ser det inte ut som en hårddisk i lådan?

Tyvärr är inte dina utredarögon så värst bra. Då denna bild visar 3 anställda på dagligverksamhet för Ljusdalskommun. Den svarta lådan innehåller matlådor som är päväg tillbaka till köket där maten levererades ifrån 😄
Citera
2024-10-04, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det är städservice eller hemtjänst. Står Ljusdals kommun på vita skåpbilen.

Ok, ja förmodligen. Om nu inte någon från kommunen skjutsade poliserna till adressen. Dessutom så är de inte klädda som städare eller hemtjänstpersonal.

Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Förstår tanken, men högst sannolikt inga poliser det där. Jag tippar på tre kommunanställda som fått något uppdrag där bara.

Det bästa vore om man kunde se exakt datum för när Google var där och fotade. Kanske man kan också, men jag kunde bara se ”juni 2024” (vilket iofs stämmer eftersom de var där den 13/6).
Citera
2024-10-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det är städservice eller hemtjänst. Står Ljusdals kommun på vita skåpbilen.

Så kan det ju givetvis vara, tidpunkten stämmer ju annars väldigt bra med när husrannsakan troligtvis utfördes.
Citera
2024-10-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Så där kom det, kommunen visste om problemen men gjorde inget så sitt nu ner och håll käften.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/oro-i-ljusdal-efter-overgreppen-kommunen-haller-presstraff/

Dom försökte uppenbarligen mörka det först. Tills 2 flickor som gått i skolan med han gick ut i Ljusdals posten vad han gjort mot dom. Så sitt ner själv och håll käften!
Citera
2024-10-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Så där kom det, kommunen visste om problemen men gjorde inget så sitt nu ner och håll käften.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/oro-i-ljusdal-efter-overgreppen-kommunen-haller-presstraff/

Äntligen hade varit märkligt om ingen i lilla Ljusdal mätt detta eller misstänkt.

Tog han livet av sig eller hur dig han?

Hade han familj? Liten varningsklocka när ensamstående män jobbar med barn tkr jag
Citera
2024-10-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinHamren
Tyvärr är inte dina utredarögon så värst bra. Då denna bild visar 3 anställda på dagligverksamhet för Ljusdalskommun. Den svarta lådan innehåller matlådor som är päväg tillbaka till köket där maten levererades ifrån 😄

Jag har aldrig påstått att jag har ngr utredarögon…och jag ställde en fråga om ngn mer trodde det var en hårddisk..
Antar att du stod sist i kön när vår herre dela ut både artighet och vänlighet …🙄
Citera
2024-10-04, 12:35
Medlem
Sjukt att tillåta män jobba på en förskola. Jag som man kan inte förstå varför en man vill jobba med småbarn hela dagarna. Skulle ni bjuda över en man på middag som jobbar med förskolebarn?
Skulle själv aldrig någonsin kunna tänka mig att vara i närheten av en sådan man. Gå ut och ta en öl och snacka jobb
Citera
2024-10-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchanal
Sjukt att tillåta män jobba på en förskola. Jag som man kan inte förstå varför en man vill jobba med småbarn hela dagarna. Skulle ni bjuda över en man på middag som jobbar med förskolebarn?
Skulle själv aldrig någonsin kunna tänka mig att vara i närheten av en sådan man. Gå ut och ta en öl och snacka jobb

Det är fullt möjligt att tycka om barn utan att vara pedofil - och det hör därtill inte till ovanligheterna att ta såna där jobb i brist på annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in