2024-10-04, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasp101
Har Libanon ingen egen armé? Varför aktiveras inte den medans landet angrips? Vilken skam att inte ens försöka!

Ganska många i Libanon vill att Hizbollah får en "bloody nose". Det bästa kriget är när någon annan gör det åt dig. Just nu sprängs Hizbollah i luften. Så länge inte Israel spränger för mycket eller stannar för länge i Libanon så kan man blunda.

Libanons arme är svagare än Hizbollah.
Citera
2024-10-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ganska många i Libanon vill att Hizbollah får en "bloody nose". Det bästa kriget är när någon annan gör det åt dig. Just nu sprängs Hizbollah i luften. Så länge inte Israel spränger för mycket eller stannar för länge i Libanon så kan man blunda.

Libanons arme är svagare än Hizbollah.

Jo jag börjar fatta det! Libanons unga vuxna mfl är lixom västvärlden hjärntvättade. McDonalds och Tiktok är vad dem vill ha!
Citera
2024-10-04, 08:37
Medlem
Citat:
Jo jag börjar fatta det! Libanons unga vuxna mfl är lixom västvärlden hjärntvättade. McDonalds och Tiktok är vad dem vill ha!

Behöver inte var det utan det kan bero på vem man avskyr mer. Hizbollah eller Israel? Är du kristen så är chansen stor att det är Hizbollah. Om du är Sunni så är det säkert 50/50. Då försvinner viljan att slåss mot Israel.

Sen är Libanons arme dåligt utrustad - Libanon är i KK.

Som jag sa tidigare, så länge Israel bombar "rätt" saker och inte gör det för länge, så finns det inget skäl till att bekämpa Israel.

Libanons Försvarsmakten består av 84 200* aktiv personal med markstyrkan bestående av cirka 80 000 soldater, flygvapnet 2 500 personal och 1 700 i marinstyrkan. Ledningen är kristen. Den retirerade från gränsen när Israel anföll. Den har tidigare samarbetat med Hizbollah mot ISIS.

*Cirka 50 procent kristna och 50 procent muslimsk
Citera
2024-10-04, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Det är per definition omöjligt för mig att på egen hand peka ut, det jag enligt dig har feltolkat.
-visste jag detta så skulle det inte existera någon feltolkning.
Kom in i matchen nu. Jag skriver att du ska peka ut vad i mitt första inlägg du har invändningar mot. Vidare, och helt utan din involvering, förklarar jag vad det är du har misstolkat.
Citera
2024-10-04, 08:56
Medlem
NeutronStars avatar
Hezbollah träffar tank i IDF-kolonn med robot:

https://www.bitchute.com/video/cbW9bGPx5qUL

Jobbigt för IDF att kriga på lika villkor utan civila sköldar att gömma sig bakom.
Citera
2024-10-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Behöver inte var det utan det kan bero på vem man avskyr mer. Hizbollah eller Israel? Är du kristen så är chansen stor att det är Hizbollah. Om du är Sunni så är det säkert 50/50. Då försvinner viljan att slåss mot Israel.

Sen är Libanons arme dåligt utrustad - Libanon är i KK.

Som jag sa tidigare, så länge Israel bombar "rätt" saker och inte gör det för länge, så finns det inget skäl till att bekämpa Israel.

Libanons Försvarsmakten består av 84 200* aktiv personal med markstyrkan bestående av cirka 80 000 soldater, flygvapnet 2 500 personal och 1 700 i marinstyrkan. Ledningen är kristen. Den retirerade från gränsen när Israel anföll. Den har tidigare samarbetat med Hizbollah mot ISIS.

*Cirka 50 procent kristna och 50 procent muslimsk

Tack för ditt informativa inlägg!
Citera
2024-10-04, 10:03
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Hezbollah träffar tank i IDF-kolonn med robot:

https://www.bitchute.com/video/cbW9bGPx5qUL

Jobbigt för IDF att kriga på lika villkor utan civila sköldar att gömma sig bakom.

- Den filmen har ingenting med Hizbollah i Libanon idag att göra. - Den är gammal.

Mvh

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2024-10-04 kl. 10:05.
Citera
2024-10-04, 10:46
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Har Libanon ingen egen armé? Varför aktiveras inte den medans landet angrips? Vilken skam att inte ens försöka!

Den libanesiska armén drog sig tillbaka innan Israel gick in. De vill också att Hizbollah får stryk.
Citera
2024-10-04, 11:27
Medlem
Hej, finns det någon reel risk för ett sk storkrig i mellanöstern?
Citera
2024-10-04, 15:06
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
neutral analys

Det är ingenting i dina analyser som speglar neutralitet.

Du är en foliehatt, håll dig till ämnet här eller gå tillbaks till avdelningen konspirationsteorier nu innan jag rapporterar dig.
Citera
2024-10-04, 15:26
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Det är ingenting i dina analyser som speglar neutralitet.

Du är en foliehatt, håll dig till ämnet här eller gå tillbaks till avdelningen konspirationsteorier nu innan jag rapporterar dig.
Naaw, stackars liten, trampade jag på en öm tå? Var det bara för att bete dig som ett kränkt lbarn i sandlådan som du svarade mig från första början eller var det något du ville diskutera?
Du är uppenbarligen en av dem som inte är förmögen att göra en korrekt geopolitisk analys på grund av din bias,

Bara för att du ogillar muslimer så är det inte okej för juden att bete sig hur som helst, din fiendes fiende är inte din vän precis som det är inte mer okej för USA' att använda sin storlek och makt för att utnyttja och förtrycka mindre nationer än vad det är för Ryssland, prova implementera lite opartiskhet på din omvärldsanalys.

Om du vågar vara ärlig och självkritisk mot dig självi i det här, så kommer du växa som människa, mig kvittar det lika, jag bara skrattar åt er.
Senast redigerad av HyperboreanCREW-14 2024-10-04 kl. 15:41.
Citera
2024-10-04, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Ja, det är givetvis en början - men det verkar ju under den senaste tiden bara bli värre. Vem som bär ansvar för vad och är skyldig att utföra vad går så klart att diskutera ur flera olika perspektiv, däribland finns absolut de lägen som gynnas av civila ingripanden av olika slag. Om folken, i de övriga fallen, blir av med sina liv på grund av en konflikt som de då inte deltar i är det högt pris att betala - och det var även min inledande poäng.

Jo, jag vet att en del tycker det finns ansvarsfrågor att diskutera trots att det finns två solklara angripare och en tredje i bakgrunden som stödjer dem båda. Det är oerhört märkligt att det skall vara oklart att dessa bär ansvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in