2024-10-04, 00:18
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
https://www.youtube.com/watch?v=bW3tUgh-UJw
denna?

Många sekundära explosioner där. Som vanligt verkar Hezbollah placera sina vapenlager mitt i städerna.. En hel del flyende pjäser som blåser runt bland de civila byggnaderna en tid efter smällen också. De utökade civila skadorna och dödsfallen får nog tillskrivas Hezbollah där.

Precis den ja. Litet "Fyrverkeri"...

Mvh

/WTF
Citera
2024-10-04, 00:30
Medlem
JustTrollings avatar
Haha ha vilket jobb att vara efterträdare Nasrallah. Det är ju som att tigga om att dö...

Men kanske inte gör så mycket för Safieddine när 72 riktigt tighta getrumpor väntar i eftervärlden... mashallah.

Nasrallah’s presumed successor said to be target of heavy Israeli strike in Beirut

The target of the heavy Israeli airstrike in Beirut is reported to be Hashem Safieddine.

Safieddine, the head of Hezbollah’s executive council, is presumed to be the successor of Hassan Nasrallah following his assassination last week.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/nasrallahs-presumed-successor-said-to-be-target-of-heavy-israeli-strike-in-beirut/
Citera
2024-10-04, 01:47
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Haha ha vilket jobb att vara efterträdare Nasrallah. Det är ju som att tigga om att dö...

Men kanske inte gör så mycket för Safieddine när 72 riktigt tighta getrumpor väntar i eftervärlden... mashallah.

Nasrallah’s presumed successor said to be target of heavy Israeli strike in Beirut

The target of the heavy Israeli airstrike in Beirut is reported to be Hashem Safieddine.

Safieddine, the head of Hezbollah’s executive council, is presumed to be the successor of Hassan Nasrallah following his assassination last week.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/nasrallahs-presumed-successor-said-to-be-target-of-heavy-israeli-strike-in-beirut/

De skulle hålla en ceremoni där och utse Hezbollahs nya ledare och ha Fredagsbön.
Inte undra på att IDF sprängde bort halva stan.
Var nog många höga höns som strök med där.
Israel briljerar som vanligt.

Jävligt korkat av Hezbollah dock att samlas i en jävla krigszon.
Jag menar vafan har de aldrig hört talas om TEAMS möten eller?
Citera
2024-10-04, 04:16
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Fantastiskt underhållande att se korrelationen vad gäller de som varit högljuddast när det kommer till att fördömma Rysslands invasion och övergrepp mot Ukraina och de som nu försvarar Israels invasion och övergrepp.
Så mycket bias i debatten.

Och innan nån bombliberal nu kommer in och och gormar, så nej, jag är inte vänster och nej diggar inte Putin, tro det eller ej, men man kan faktiskt vara konsekvent i sin omvärldsanalys och fördömma båda ländernas agerande.
Citera
2024-10-04, 04:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Fantastiskt underhållande att se korrelationen vad gäller de som varit högljuddast när det kommer till att fördömma Rysslands invasion och övergrepp mot Ukraina och de som nu försvarar Israels invasion och övergrepp.

Och innan nån bombliberal nu kommer in och och gormar, så nej, jag är inte vänster och nej diggar inte Putin, tro det eller ej, men man kan faktiskt vara konsekvent i sin omvärldsanalys och fördömma båda ländernas agerande.

Ja det är spännande att se de som höll med Ryssland då tycka att Israel gör fel nu. Det är heja Hamas som gäller nu.
Citera
2024-10-04, 04:29
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14

Fast det är väl lite skillnad här eller?
Typiskt Vatniks att dra whataboutismkortet.

Ryssland har invaderat Ukraina oprovocerat och Ukraina har rätt att försvara sig.
Flera nationer lobbar raketer över gränsen in i Israel i hopp om att döda så många Israeler som möjligt och Israel har all rätt att försvara sig.

Det fattar vilken reptilhjärna som helst.
Citera
2024-10-04, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja det är spännande att se de som höll med Ryssland då tycka att Israel gör fel nu. Det är heja Hamas som gäller nu.

Du verkar ha problem med läsförståelsen min vän, men det där var kanske inget som prioriterades i "livets hårda skola"...

Men visst skulle någon resonera så som du skriver, så är det givetvis lika förkastligt, men de det är inget jag sett eller hört i någon större utsträckning, så de är iaf inte lika många och högljudda som din skara hycklande bombliberaler.
Citera
2024-10-04, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Fast det är väl lite skillnad här eller?
Typiskt Vatniks att dra whataboutismkortet.

Ryssland har invaderat Ukraina oprovocerat och Ukraina har rätt att försvara sig.
Flera nationer lobbar raketer över gränsen in i Israel i hopp om att döda så många Israeler som möjligt och Israel har all rätt att försvara sig.

Det fattar vilken reptilhjärna som helst.

Haha du bara bekräftar precis det jag skriver, det blir jobbigt för dig då jag inte har något behov av att försvara varken Rysslands eller Hamas agerande. Men du är uppebart extremt selektiv och biasd när det kommer till Israel och deras roll i de konflikter som pågått i regionen ända sedan statens skapelse.

Det är likadant när det kommer till bombliberaler och USA vs Ryssland. Might is right när det kommer till den förstnämnda, men inte när det kommer till den senare, självkritiken och förmågan till opartisk omvärldsanalys lyser med sin frånvaro

Och nej att ha förmågan att göra en neutral analys gör inte en till Vatnik, imo borde Ryssland och Kommunismen krossats redan 1945, det där får USA ta på sig...
Senast redigerad av HyperboreanCREW-14 2024-10-04 kl. 05:36.
Citera
2024-10-04, 05:52
Medlem
Har Libanon ingen egen armé? Varför aktiveras inte den medans landet angrips? Vilken skam att inte ens försöka!
Citera
2024-10-04, 05:59
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasp101
Har Libanon ingen egen armé? Varför aktiveras inte den medans landet angrips? Vilken skam att inte ens försöka!

Libanons armé är svag. - Men de engagerade IDF igår i mindre stridigheter.

Mvh

/WTF
Citera
2024-10-04, 06:33
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Israel har ingen rätt till självförsvar som ockupationsmakt lär dig det.
Så låter en tvättäkta iransk proxy!
Citera
2024-10-04, 06:39
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Fast din skildring av mitt inlägg bör ju inte hindra dig från att peka ut exakt vad i mitt inledande inlägg som du uppenbarligen har feltolkat.
Det är per definition omöjligt för mig att på egen hand peka ut, det jag enligt dig har feltolkat.
-visste jag detta så skulle det inte existera någon feltolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in