2024-10-02, 19:32
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Klart du gör 😘 BV på ynka 85msek med KAIT potential så självklart kommer kursen rusa då och så, fear of missing out..

Kiss my Anoto ❤️

Sink with Titanic....
Citera
2024-10-03, 04:40
Medlem
Citat:
Klart du gör 😘 BV på ynka 85msek med KAIT potential

KAIT-potential? Ingen skriver om kait *någonstans* The Verge, NYT techavdelning, Engadget, Bloomberg, you name it. Om kait varit hett hade det funnits massor med artiklar, de skriver ju om nästan vad som helst! Crypto, Diffusa AI-startups, smarta frysboxar - om kait hade ansetts varit nåt hade det funnits massor av artiklar, men det enda som hittas om man letar är korta blurbs som printar ut pressreleases från Anoto själva.

Vad jag kan hitta finns det 2 pressreleaser om nånting som liknar faktiska samarbeten om KAIT - fyll gärna i om det finns något jag inte hittat.

En från 2020 om nån filantropisk organisation i Chile (lol) som gjorde en pilot, som inte ledde nånvart.
En från 2022 om nåt partnerskap med gridinc ett "metaverse first" företag (också lol), vars hemsida inte finns kvar. Dom skulle "konvertera kait till metaverse" vilket ju är otroligt stor humor när plattformen inte finns någonstans överhuvudtaget.

Om man sen tittar på kaits hemsida och vad tekniken faktiskt är tänkt att göra så inser vem som helst att det *aldrig kommer flyga*.

Det är helt orealistiska förväntningar att man ska sälja in den här tekniken i stor skala, och vad jag kan se är det extremt oklart om det överhuvudtaget finns några vinster att göra för utbildare.

Är man sen tekniknörd kan man snabbt se så otroligt många barriärer och praktiska problem för att överhuvudtaget kunna få detta i någon form av deployment, än mindre i någon process som ger faktiska fördelar praktiken för utbildandet. Att lärare ska ta till sig detta är också tveksamt, det är ju globalt rätt känt att det är svårt att införa teknikplattformar i klassrummen.

Ser fram emot att få fel!
Citera
2024-10-03, 06:30
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
KAIT-potential? Ingen skriver om kait *någonstans* The Verge, NYT techavdelning, Engadget, Bloomberg, you name it. Om kait varit hett hade det funnits massor med artiklar, de skriver ju om nästan vad som helst! Crypto, Diffusa AI-startups, smarta frysboxar - om kait hade ansetts varit nåt hade det funnits massor av artiklar, men det enda som hittas om man letar är korta blurbs som printar ut pressreleases från Anoto själva.

Vad jag kan hitta finns det 2 pressreleaser om nånting som liknar faktiska samarbeten om KAIT - fyll gärna i om det finns något jag inte hittat.

En från 2020 om nån filantropisk organisation i Chile (lol) som gjorde en pilot, som inte ledde nånvart.
En från 2022 om nåt partnerskap med gridinc ett "metaverse first" företag (också lol), vars hemsida inte finns kvar. Dom skulle "konvertera kait till metaverse" vilket ju är otroligt stor humor när plattformen inte finns någonstans överhuvudtaget.

Om man sen tittar på kaits hemsida och vad tekniken faktiskt är tänkt att göra så inser vem som helst att det *aldrig kommer flyga*.

Det är helt orealistiska förväntningar att man ska sälja in den här tekniken i stor skala, och vad jag kan se är det extremt oklart om det överhuvudtaget finns några vinster att göra för utbildare.

Är man sen tekniknörd kan man snabbt se så otroligt många barriärer och praktiska problem för att överhuvudtaget kunna få detta i någon form av deployment, än mindre i någon process som ger faktiska fördelar praktiken för utbildandet. Att lärare ska ta till sig detta är också tveksamt, det är ju globalt rätt känt att det är svårt att införa teknikplattformar i klassrummen.

Ser fram emot att få fel!

Sicket dravel.
Du glömde nämna alla priser man vunnit på Bett awards bla för outstanding teknik. Selektivt val av info är såklart av vikt för dig men om du nu ändå ska skriva en hel bok här så 😅😅😅
Lärarna har varit supernöjda över tekniken också kan man läsa sig till.

+24,88% igår, fortsätter det idag tro?
Senast redigerad av alienfin 2024-10-03 kl. 06:33.
Citera
2024-10-03, 09:09
Medlem
Citat:
Sicket dravel.
Du glömde nämna alla priser man vunnit på Bett awards bla för outstanding teknik. Selektivt val av info är såklart av vikt för dig men om du nu ändå ska skriva en hel bok här så 😅😅😅

Dravel, ok. Det är fakta, googla bara - det är en fantastisk uppfinning.
Citera
2024-10-03, 12:25
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Dravel, ok. Det är fakta, googla bara - det är en fantastisk uppfinning.

Ja vi får hoppas att du har fel 😊
Citera
2024-10-03, 20:24
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Sicket dravel.

Nej det fortsatte inte idag, drygt hälften av gårdagens uppgång raderades idag.
Börsvärde:75 miljoner.
Citera
2024-10-04, 04:02
Medlem
Citat:
Sicket dravel.
Du glömde nämna alla priser man vunnit på Bett awards bla för outstanding teknik. Selektivt val av info är såklart av vikt för dig

Var tvungen att kommentera detta också, du har ju uppenbart huvet i röven.

1. Selektivt val? Jag pratade om techpress och hur mycket det skrivs. det skrivs *ingenting*. Gå in på The Verge och sök på "Anoto" - 0 resultat.

2. Jag visste inte om det där priset och tyckte det var märkligt att det inte dök upp när jag letade, så jag kollade, dvs. Googlade på "bett awards Anoto".

Det dök upp typ ingenting! Typ en länk från prnewswire och när jag kollade den såg jag att de i hela artikeln genomgående stavat Anoto som "Annoto" så det var väl därför den inte dök upp. You can't make this shit up! Finns för övrigt knappt nånting online om "bett awards" förutom deras egna sida.
Citera
2024-10-04, 06:27
Medlem
alienfins avatar
Citat:

1. Selektivt val? Jag pratade om techpress och hur mycket det skrivs. det skrivs *ingenting*. Gå in på The Verge och sök på "Anoto" - 0 resultat.

2. Jag visste inte om det där priset och tyckte det var märkligt att det inte dök upp när jag letade, så jag kollade, dvs. Googlade på "bett awards Anoto".

Det dök upp typ ingenting! Typ en länk från prnewswire och när jag kollade den såg jag att de i hela artikeln genomgående stavat Anoto som "Annoto" så det var väl därför den inte dök upp. You can't make this shit up! Finns för övrigt knappt nånting online om "bett awards" förutom deras egna sida.

Usch vilken otrevlig individ du måste vara.
Varför hänger du här ens ditt arsle 😅😅😅
Citera
2024-10-04, 06:36
Medlem
Citat:

Annoto är dessutom ett helt annat företag. Anoto har inte vunnit några priser för sin teknik.
Citera
2024-10-04, 06:40
Medlem
alienfins avatar
Google is youre friend they say but i guess even Google has it's limits 😅😅😅
Citera
2024-10-04, 16:58
Medlem
alienfins avatar
En ny era startar.. Anoto reser sig alltid 💪

Stockholm, den 4 oktober 2024: Anoto Group AB (publ.) (”Anoto”) meddelar i dag att bolagets verksamhetsförändringar är i full gång. Efter de nyligen tillkännagivna rekryteringarna har vår nya ledningsgrupp tillträtt med syftet att styra koncernen i en ny riktning. I början av oktober, lagom till Black Friday och helgerna, lanserar bolaget ”LivePen”, en ny, prisvärd digital penna som släpps tillsammans med den tillhörande ”LivePen”-appen. Att förstå vad användarna tycker om den nya pennan och app-upplevelsen, samt hur den omedelbart överför användares handskrivna anteckningar till digital form, ingår i den nya datadrivna metoden att informera om framtida förbättringar i kundupplevelsen och om kommande penn- och mjukvaruutvecklingar.

Samtidigt pågår utvecklingen av ett nytt varumärke som ska omfatta alla produkter och tjänster. Lanseringen av ”LivePen” är första steget på den resan och ledningen bjuder in en kärngrupp av ”superanvändare” av ”LivePen” att bli ständiga ambassadörer för varumärket. Dessa ambassadörer ska även hjälpa till med att styra varumärkets utveckling.

Kiss my Anoto ❤️😘
Citera
2024-10-04, 18:56
Medlem
alienfins avatar
Nu börjar man fatta sammanhanget.med senaste superförvärven till bolaget..
Intressant att se vad som kommer i Oktober 😊

Kiss my Anoto ❤️😘
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in