Citat:
Ursprungligen postat av
alienfin
Klart du gör 😘 BV på ynka 85msek med KAIT potential
KAIT-potential? Ingen skriver om kait *någonstans* The Verge, NYT techavdelning, Engadget, Bloomberg, you name it. Om kait varit hett hade det funnits massor med artiklar, de skriver ju om nästan vad som helst! Crypto, Diffusa AI-startups, smarta frysboxar - om kait hade ansetts varit nåt hade det funnits massor av artiklar, men det enda som hittas om man letar är korta blurbs som printar ut pressreleases från Anoto själva.
Vad jag kan hitta finns det 2 pressreleaser om nånting som liknar faktiska samarbeten om KAIT - fyll gärna i om det finns något jag inte hittat.
En från 2020 om nån filantropisk organisation i Chile (lol) som gjorde en pilot, som inte ledde nånvart.
En från 2022 om nåt partnerskap med gridinc ett "metaverse first" företag (också lol), vars hemsida inte finns kvar. Dom skulle "konvertera kait till metaverse" vilket ju är otroligt stor humor när plattformen inte finns någonstans överhuvudtaget.
Om man sen tittar på kaits hemsida och vad tekniken faktiskt är tänkt att göra så inser vem som helst att det *aldrig kommer flyga*.
Det är helt orealistiska förväntningar att man ska sälja in den här tekniken i stor skala, och vad jag kan se är det extremt oklart om det överhuvudtaget finns några vinster att göra för utbildare.
Är man sen tekniknörd kan man snabbt se så otroligt många barriärer och praktiska problem för att överhuvudtaget kunna få detta i någon form av deployment, än mindre i någon process som ger faktiska fördelar praktiken för utbildandet. Att lärare ska ta till sig detta är också tveksamt, det är ju globalt rätt känt att det är svårt att införa teknikplattformar i klassrummen.
Ser fram emot att få fel!