2024-09-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeon369
Kineserna är/var delägare i Verifiera/lexbase.
https://sakerhetsbloggen.net/2020/10/26/lexbase-verifiera-i-handerna-pa-kina/

Man behöver man inte vara någon Eistein för att förstå att främmande makter tankar ner datan om den är tillgänglig för hela världen.
Också är det så att EU starkt kritiserat vad som pågår med myndighetsregister i Sverige oavsett vad du fantiserar om.

Parodin kunde kan inte bli mer skrattretande, M*gnus Grönd*l dömd pedofil involverad i Verifiera/Lexbase.

https://sakerhetsbloggen.net/2020/09/12/magnus-grondal-atalad-for-sexkop-av-barn/

https://sakerhetsbloggen.net/2020/09/30/victor-wallin-pa-verifiera-saljer-bakgrundskontroller-sjalv-domd-for-valdsbrott/

Gunnar Axen bortförklaring att ovan personer inte längre har att göra med Verifiera ger jag inte mycket för.
Sexdömde M*gnus Grönd*l var på hans födelsedagsfest enligt bilderna Gunnar Axen la upp på Facebook.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10160599315795674&set=pb.597050673. -2207520000&type=3&locale=sv_SE

Ha det så kul på ditt AW.

1. Så alla bolag i som är registrerade i Kina ägs av kinesiska staten?
2. Om någon köpt aktier i ett bolag kan man inte bara slänga ut någon. Du kan inte tvinga någon att sälja sina aktier. Försök och se vad som händer.
3. Jag är inte säker på att Petter Stordalen uppskattar att du kallar honom för M*gnus Grönd*l.

Citera
2024-09-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppalillaloppa
1. Så alla bolag i som är registrerade i Kina ägs av kinesiska staten?
2. Om någon köpt aktier i ett bolag kan man inte bara slänga ut någon. Du kan inte tvinga någon att sälja sina aktier. Försök och se vad som händer.
3. Jag är inte säker på att Petter Stordalen uppskattar att du kallar honom för M*gnus Grönd*l.

Har inte sagt något om kinesiska staten, men kan säga det nu, att staten i kina inte skulle tankat hem infot via ett kinesisk bolag som är delägare är bara önsketänkande. Läs artikeln på bloggen ifråga så kanske du kopplar.
Har heller inte sagt något om norrbaggen, bara du som nämner hans namn.

Magn*s Grönlu*d är för övrigt dessutom en av grundarna av Verifiera. Så oavsett vad är det ytterst tveksamt att han lämnat denna kassako.
Nedan är en indikation på det.

https://sakerhetsbloggen.net/2020/09/15/magnus-grondal-kvar-som-delagare-i-verifiera-ab-efter-barnsexharva/
Senast redigerad av Aeon369 2024-09-28 kl. 19:54.
Citera
2024-09-29, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Ingen modern och funktionell rättsordning förespråkar dubbelbestraffning i form av livstidsstämpling för kriminella handlingar. Utöver detta hänger bakgrundssidorna även ut människor som blivit friade.

Detta är verkligen det mest absurda: en åklagare som felaktigt åtalar någon utdelar (såklart ofrivilligt, men ändå) ett livstidsstraff.

Har själv kännedom om personer som blivit tvungna att flytta utomlands på grund av detta.
Citera
2024-09-29, 23:59
Medlem
Regeringen föreslår ny lag om forskningsdatabaser: https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/09/regeringen-foreslar-ny-lag-om-forskningsdatabaser/

Citat:
Regeringen har i dag beslutat om en proposition som innehåller förslag till en ny lag om vissa forskningsdatabaser. Lagen gör det möjligt för universitet och högskolor att föra forskningsdatabaser som har ett särskilt vetenskapligt värde ur ett långsiktigt perspektiv för att skapa underlag för olika forskningsprojekt.

I augusti lämnade regeringen en remiss till Lagrådet om en ny lag om vissa forskningsdatabaser, som ska komplettera den befintliga dataskyddsregleringen. Efter granskning av Lagrådet lägger regeringen nu fram en proposition på området. Forskningsdatabaserna ska bygga på enskildas frivilliga medverkan.

– Med det nya regelverket öppnas en möjlighet att utan etikprövningstillstånd samla in personuppgifter till forskningsdatabaser som förs för det huvudsakliga syftet att lämna ut personuppgifter till andra forskningsprojekt. Lagen siktar brett och kan tillämpas på forskningsdatabaser oavsett vetenskapligt fält, säger utbildningsminister Johan Pehrson.

Den nya lagen om vissa forskningsdatabaser ersätter den tidsbegränsade lagen om vissa register för forskning om vad arv och miljö betyder för människors hälsa, som upphör att gälla den 31 december 2024. Lagstiftningen föreslås träda i kraft den 1 januari 2025.
Citera
2024-09-30, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Regeringen föreslår ny lag om forskningsdatabaser: https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/09/regeringen-foreslar-ny-lag-om-forskningsdatabaser/

Ser väl rimligt ut. Det bygger på enskildas frivilliga tillstånd. Inte särskilt relevant för ämnet i fråga. Även om det var intressant att läsa.
Citera
2024-10-01, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bergrumsfantasten
En sak jag har märkt att när jag sökt jobb så får jag alltid nå jävla telefonförsäljare som ringer, så jag tror vissa företag säljer ut namn adress och telefonnummer.
Fråga dem varifrån de har fått ditt nummer. Det ska de kunna svara på.
Citera
2024-10-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronana
Här har vi Verifieras svar på IMYs granskning med anledning av mitt klagomål:

Delar upp svaret i 3 inlägg då den överskred maximala tecken.

DEL 1/3
Fortfarande inget från IMY? Inga tidsramar eller liknande kommunicerade? Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan dom tar beslut i ett tillsynsärende?
Citera
2024-10-03, 20:47
Medlem
Lyckades få bort min kompis från Upplysning nu, så det verkar inte omöjligt nu heller.
Citera
2024-10-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleri
Fortfarande inget från IMY? Inga tidsramar eller liknande kommunicerade? Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan dom tar beslut i ett tillsynsärende?

Fortfarande inget.
Citera
2024-10-04, 01:15
Medlem
GDPRWarriors avatar
Senaste nytt är att jag snart kommer att framträda på TV. Så plocka fram popcornen och önska mig lycka till! Det är enda sättet för att sanningen ska komma fram, jag tar mig in på vargarnas domän.
Citera
2024-10-04, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Senaste nytt är att jag snart kommer att framträda på TV. Så plocka fram popcornen och önska mig lycka till! Det är enda sättet för att sanningen ska komma fram, jag tar mig in på vargarnas domän.
Vad är det du vill åstadkomma med att synas i TV?
Citera
2024-10-04, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior

Spännande! Vilket program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in