Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-10-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Mmm men det stör inte systemet.

Jag förstår inte riktigt, har du Win10 eller 11 installerat?

win10. Microsoft har hållit på och uppdaterat så att datorn ska funka som win11 iaf, men nu är det slut med det.

Du hjälper ingen genom att hävda att jag ljuger.
Citera
2024-10-03, 19:49
Avstängd
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
win10. Microsoft har hållit på och uppdaterat så att datorn ska funka som win11 iaf, men nu är det slut med det.

Gör såhär Windowstangenten + E ... Högerklicka på Den här datorn ..

Kopiera specen och klistra in här i tråden.
Citera
2024-10-03, 19:53
Medlem
Citat:
Gör såhär Windowstangenten + E ... Högerklicka på Den här datorn ..

Kopiera specen och klistra in här i tråden.

Nej jag tänker inte ladda upp bilder så ni kan kolla min ip. Vad exakt är det du vill veta?
Citera
2024-10-03, 19:55
Medlem
HDPopcORNs avatar
Citat:

Han hävdar ju inte att du ljuger, det är ju mer att du absolut inte har någon koll själv.

Du har Windows 10 som ska fungera som Windows 11? Antingen har du Windows 10 eller 11. Gissningsvis är din dator för gammal för Windows 11 och där har du problemet.

https://www.microsoft.com/sv-se/windows/get-windows-11?r=1

Edit: Såg din kommentar ang ip adress, du är uppenbarligen ett troll.
Citera
2024-10-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HDPopcORN
Han hävdar ju inte att du ljuger, det är ju mer att du absolut inte har någon koll själv.

Du har Windows 10 som ska fungera som Windows 11? Antingen har du Windows 10 eller 11. Gissningsvis är din dator för gammal för Windows 11 och där har du problemet.

https://www.microsoft.com/sv-se/windows/get-windows-11?r=1

Edit: Såg din kommentar ang ip adress, du är uppenbarligen ett troll.

Vad är det ni inte fattar? Microsoft har hållit på och uppdaterat datorn regelbundet för att den ska funka som win11, men nu har den slutat med det och under "uppdateringar" står det bara att datorn inte är kompatibel med win11, vilket den uppenbarligen var innan.

Fan vad drygt det är med alla FB-autister som tror att alla som saknar deras maniska sär-intressen är troll. Jag glömmer hela tiden bort att jag inte borde vara på FB.
Citera
2024-10-03, 20:02
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det gjorde hon rätt i. Fick ny dator idag med windows 11. Jag köper usb sticka imorgon och installerar linux.

Tips från coachen: På min nya laptop nu var det nån jävla diskkryptering i windows påslagen så det gick inte att ändra storlek på windowspartionen från Linux bootat från stickan. Du kan lika gärna köra igång windows idag och stänga av krypteringen i väntan på stickan.
Citera
2024-10-03, 20:03
Medlem
HDPopcORNs avatar
Citat:
Vad är det ni inte fattar? Microsoft har hållit på och uppdaterat datorn regelbundet för att den ska funka som win11, men nu har den slutat med det och under "uppdateringar" står det bara att datorn inte är kompatibel med win11, vilket den uppenbarligen var innan.

Fan vad drygt det är med alla FB-autister som tror att alla som saknar deras maniska sär-intressen är troll. Jag glömmer hela tiden bort att jag inte borde vara på FB.

Nej, din dator har inte varit kompatibel innan och du har säkerligen bara utfört vanliga uppdateringar. Du får hitta en annan anledning till att prygla din fruga helt enkelt.
Citera
2024-10-03, 22:02
Medlem
jjujjus avatar
Men hallå, återställ den till tidigare punkt det bör ju gå, då ångras allt ni gjort fram till det datumet.

Det brukar man ju kunna göra om hela skiten kraschar.

Rolig brutta f.ö. 🤭 henne håller du hårt i, hon försökte ta saken i egna händer!
Citera
2024-10-03, 22:15
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag har inte bett dig att ladda upp några bilder, och nu är jag trött på dig så vill inte veta någonting alls.

Lycka till.
Jo korvis stanna! Hjälp bögen

Om han har Windows 10 nu så kan han ju bara gå in på kontrollpanelen och ändra datum för när den ska återställas. Annars får han väl installera om Windows 11

Asså svårt att fatta exakt vad som hänt
Fungerar datorn och är bara Windows 11 borta eller fungerar datorn knappt som om att han inte har Windows öht?!?

Tillägg; ominstallera Windows 11.
Citera
2024-10-03, 22:39
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Igår fick hon för sig att "frigöra GB" på datorn genom att radera diverse funktioner, och nu är datorn inte längre kompatibel med windows 11. Jag har lyckats åter-installera Hälsokontrollen, men när jag klickar på "sök nu" för windows 11 så stängs hälsokontrolen bara ner, och sen händer det inget.

Jag har felsökt datorn och den hittar inget.

Fan ska jag göra?

Installera om Windows på skiten bara.

Rekommenderar också att (om det inte är försent) inte avla vidare med denna kvinna.
Citera
2024-10-03, 23:16
Medlem
Citat:

Du får be om ursäkt till din fru, och du får skaffa dig bättre färdigheter med datorer (samt en ny dator, din är lastgammal).

https://www.sweclockers.com/nyhet/38209-windows-11-pa-aldre-datorer-far-snart-hardare-systemkrav

Citat:
Det har inte stoppat vissa från att installera Windows 11 på datorer gjorda innan 2008, men då i demonstrativt syfte snarare än praktiskt. Efter 24H2-uppdateringen blir det inte längre möjligt.

Uppdateringen 24H2 förväntas släppas i höst.

Uppdateringen släpptes alltså 1 Oktober.
Senast redigerad av Ompet 2024-10-03 kl. 23:19.
Citera
2024-10-03, 23:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Du får be om ursäkt till din fru, och du får skaffa dig bättre färdigheter med datorer (samt en ny dator, din är lastgammal).

https://www.sweclockers.com/nyhet/38209-windows-11-pa-aldre-datorer-far-snart-hardare-systemkrav

Uppdateringen släpptes alltså 1 Oktober.

Ja, problemet är att det inte går att uppdatera till windows 11 från windows 10 på äldre maskiner med denna uppdatering. Man måste använda en äldre uppdatering vilket kan vara lite svårt att få tag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in