2024-10-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
SKÄRPNING NU FÖR I HELVETE!!!!!!

Halva tråden är ju enbart OT-skit o dravel!!! Ta era OT-diskussioner till rätta trådarna eller starta en egen med lämplig rubrik!!
Anmäl deras inlägg för OT
Senast redigerad av massjazz 2024-10-03 kl. 22:04.
Citera
2024-10-03, 22:11
Medlem
NancyViciouss avatar
Jag hade en bra mankig förskollärare åt mina barn, men han var fjollig bög också. Skulle ha svårare att se en heteroman ta hand om mina döttrar.
Citera
2024-10-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
1. Det här handlar om att förebygga att barn utsätts för sexuella övergrepp, inte om vuxna mäns känslor.

2. Manshat är verkligen inte starkt etablerat i samhället. I så fall hade det varit män som våldtogs och sen blev tillfrågade vad de hade för kläder, mördade eller misshandlade för att de försökt lämna sin partner, kallade ”gubbjävlar” som norm av folk här istället för ”män”. Osv osv, jag kan fortsätta.

Snarare tvärtom, det finns inget som samhället värderar så högt som mäns känslor och krav, oavsett vem som får betala priset. Det märks just nu mest i den absurda debatten om huruvida män ska tillåtas att duscha i kvinnors omklädningsrum, tävla i damidrott, sitta i kvinnofängelse osv. Väldigt många tycker att de ska få det, för de blir kränkta annars. Att kvinnors trygghet raseras tycker de är ovidkommande i sammanhanget. På samma sätt verkar många tycka att hjälplösa barn och äldres trygghet inte är så viktig, bara ingen man behöver känna sig kränkt.

Är det inte vettigare att skrämma iväg dolda pedofiler istället för att förbjuda alla män att arbeta i förskolor, att seriöst förebygga övergrepp alltså? Om personalen på en förskola aktivt och öppet tar avstånd ifrån pedofiler, så lär de nog tycka att det är riskabelt och obehagligt att vara kvar? Det finns trots allt schyssta män och det är väl synd ifall opedagogiska tanter får företräde framför dem, bara för att bea män bär kuk?! Vi är trots allt människor och så jäkla olika varandra är vi inte i grunden.
Citera
2024-10-03, 22:20
Medlem
Fy fan vilket as. Jag har sett bild på förövaren på Facebook. Han ser ut som en riktig nörd och har ett osmakligt utseende. Bara hans yttre borde ha fått omgivningen att undra varför han ville arbeta inom förskolan.
Citera
2024-10-03, 22:26
Medlem
Kan säga att inte alla manliga barnskötare är pedofiler
Vi hade en manlig för 40 år sen (inte så vanligt på den tiden) men han var helt reko och har jobbat med barn och ungdomar ända tills han gick i pension för ett antal år sen och då hade han haft hand om mina barn också

Det finns kvinnliga pedofiler bland barnskötare också

Det borde inte vara ett ensamarbete utan man ska kunna hålla koll på varandra under arbetet
Så det är säkert för barnen
Citera
2024-10-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Om nån anhörig skulle visa sig vara pedofil är det våld och hat det äcklet ska utsättas för utan undantag. Hatar man inte alla pedofiler är man en pedofil själv

Det är extremt kontraproduktivt att fördöma eller hata personer enbart för att de har den läggningen. Pedofiler som förstår vilket lidande de skulle orsaka om de levde ut, och som lyckas hålla emot och inte begå övergrepp, förtjänar respekt.

Om man blir lika hatad för att man har en läggning man inte valt, som om man begår övergrepp för sin tillfredsställelse - såklart incitamenten sjunker att sköta sig. Man är ändå dömd, hatad.

Det är sjukt sorgligt med de som har en sådan sexuell läggning som aldrig kan tillfredsställas på ett acceptabelt sätt. Ett fruktansvärt handikapp.

Jag är övertygad om att den allmänna samhälleliga stigmatiseringen och hatet på sådana här ställen mot personer ENBART för att de har läggningen, klart ökar mängden övergrepp. Det är inte bara "kvinnorna på dagisen" som har ansvar utan alla som kastar sten på även de som aldrig gjort något.
Citera
2024-10-03, 22:35
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Om lönen inte hade varit så usel hade jag kunnat tänka mig att jobba på förskola.
Jag älskar barn, det är det bästa som finns i hela världen.
De män jag har träffat i skolväsendet som har haft mina barn har varit väldigt reko människor. Jag förstår att det måste vara en jobbig situation för dig.

Väldigt tråkigt att den här personen hann ta livet av sig. Det hade varit fantastiskt att tortera honom långsamt till döds.
Man kan bara hoppas att det gick långsamt och smärtsamt.

Lönen är väl inte direkt usel, eller?
Skulle gissa på att förskolelärare tickar uppåt 40 000 kr i månaden nu för tiden, eller?
Citera
2024-10-03, 22:38
Medlem
ladrimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Lönen är väl inte direkt usel, eller?
Skulle gissa på att förskolelärare tickar uppåt 40 000 kr i månaden nu för tiden, eller?

Kanske förskolelärare ja men inte barnskötare. Den lönen snittar på 26 k
Citera
2024-10-03, 22:41
Medlem
KjellKjellborns avatar
Det positiva är att jäveln inte är vid liv. Så slipper vi betala skattepengar för det genetiska misstaget.
Citera
2024-10-03, 22:41
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladrima
Kanske förskolelärare ja men inte barnskötare. Den lönen snittar på 26 k

Jo, fast barnskötare är en gymnasieutbildning.
Sedan tillkommer väl en del OB också kan jag tänka mig.
Citera
2024-10-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jo, fast barnskötare är en gymnasieutbildning.
Sedan tillkommer väl en del OB också kan jag tänka mig.
Vilka OB-tider jobbar barnskötare på menar du?
Citera
2024-10-03, 22:45
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/psykiatrikern-svart-att-se-varningstecken-det-syns-inte.

"Det är inte konstigt att barnskötaren som begick sexuella övergrepp mot barn i Ljusdal var en uppskattad person. Det säger psykiatrikern Cecilia Dhejne:

– Det är svårt med varningstecken, eftersom det här inte riktigt syns, säger hon.

Hon är inte förvånad över att barnskötaren ansågs vara uppskattad innan de sexuella övergreppen uppdagades.

– Det här är personer som tycker om barn generellt, inte bara sexuellt, och som gör saker som barn tycker om, säger hon"

Kul o vara man i detta jobb och få misstankar stämpeln oavsett.. Risken blir ju så varje gång de här händer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in