2024-10-02, 23:02
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Tragiskt att vissa när de blir emotsagda eller ifrågasatta anmäler inlägg. Men så är det väl när man inte kan hantera att alla inte köper vad man säger....

Personligen tror jag hunden är död.
Jag tror inte att någon assistent stulit hunden.
Jag tror att pappan har varit helt medveten om dotterns aggressionsproblematik.
Jag tror att hunden råkat komma i vägen för ett raseriutbrott.
Jag tror att pappan vliie skydda sin dotter ( inte så konstigt)
Varför jag tror det? Bara en känsla. Var med i alla 3 Essie-grupperna på Facebook i början, läste det mesta och såg div skärmdumpar.
Däremot har jag inte en aning om vad polisen gör, men har svårt att tro att det läggs ner nåt större jobb på det i så fall....
Då kan man undra varför id hundarna spårade till bildäcks avtrycken som fans på baksidan. Är dom helt värdelösa? Ville han skydda dottern så har han nog hållit låg profil.
Citera
2024-10-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Tragiskt att vissa när de blir emotsagda eller ifrågasatta anmäler inlägg. Men så är det väl när man inte kan hantera att alla inte köper vad man säger....

Personligen tror jag hunden är död.
Jag tror inte att någon assistent stulit hunden.
Jag tror att pappan har varit helt medveten om dotterns aggressionsproblematik.
Jag tror att hunden råkat komma i vägen för ett raseriutbrott.
Jag tror att pappan vliie skydda sin dotter ( inte så konstigt)
Varför jag tror det? Bara en känsla. Var med i alla 3 Essie-grupperna på Facebook i början, läste det mesta och såg div skärmdumpar.
Däremot har jag inte en aning om vad polisen gör, men har svårt att tro att det läggs ner nåt större jobb på det i så fall....

Jag tror som du.
Polisen bryr sig inte nämnvärt om en hund,däremot bedrägeri. Försäkringsbolaget betalar inte ut större summor hur som helst, när det finns frågetecken.
Citera
2024-10-03, 05:42
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Hoppade du över inlägg 12128?
Finns inte namn på någon specifik person där...som utpekas som tjuv enligt text.
Går inte att säga att det där "står" "vem"
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-03 kl. 05:51.
Citera
2024-10-03, 05:43
Medlem
Citat:
Hoppade du över inlägg 12128?
Har tipsat dig tidigare om hur du kan länka till ett specifikt inlägg.

(FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)
Citera
2024-10-03, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det är nog snarare dom som har bestämt sig för att all skuld ligger på familjen,som på något vis har avlivat essie som inte kan hantera att det "kan" vara på annat vis.
Majoriteten här har extremt svårt för att hantera saken utan att idiotförklara dom som nu inte instämmer.
Och så också i vissa fb grupper,där ett par har blockerats inte bara i essie ska hem gruppen utan även övriga.
Pga problem med att hantera saken.

Det är snarare tvärtom, vi som tror Essie blivit skadad och sedan avlivad kan hantera det men får hela tiden höra att vi ljuger. Faktum är att det finns mer bevis för detta än att påståendet att hunden är stulen.

Varför blockerades folk av PÖ när de frågade något om hunden? Och varför fanns det ingen chattgrupp om Essie i Enköping men överallt i hela Sverige? Hur kommer det sig att PÖ uteslöt Enköping geografiskt när det påstods att sökhundarna.hade hittat spår utanför ett hus i just Enköping? Mystiskt...
Citera
2024-10-03, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men vad du hittar på... Jag är ingen assistent eller anmälare som sitter på filmer. Förtalssnack gäller som ot så vi får lämna det.

Svarar på punkt 3 och det är precis exakt vad som hände. P erbjöd 100k om tjuven återlämnade Essie. Och nej, han är i inte normal på en fläck men i det här fallet är han på säkra sidan eftersom han visste Essie inte är stulen och inte kommer tillbaka.

PÖ började med 20.000 och en swish insamling.
Sen höjdes det till 50 för att till slut landa på 100.
Och swishen skulle gå till en ny hund eller till hittelön om Essie "mot all förmodan" kom tillbaka.
Och det var flera som erbjöd att ta emot Essie anonymt, flera skrev om sina hundgårdar där man bara kunde lämna in Essie. Inga frågor, ingen polis.
Hade det varit någon assistent som snott Essie hade dom många alternativ för att tjäna en hacka på att lämna tillbaka henne.

SmurfSmurf är du snäll och rensar lite i din inkorg. Gick inte skicka PM till dig.
Citera
2024-10-03, 15:45
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Det är snarare tvärtom, vi som tror Essie blivit skadad och sedan avlivad kan hantera det men får hela tiden höra att vi ljuger. Faktum är att det finns mer bevis för detta än att påståendet att hunden är stulen.

Och där kom ännu en lögn om Essie. Det finns inga bevis för att hon blivit skadad och avlivad.

Tvärtom finns massvis med bevis för att Essie var en frisk och hälsosam hund.

Polisen har fortfarande utredningen om stölden av Essie öppen. Det om något bevisar att hon blivit stulen.

Och det mesta, för att inte säga allt, pekar på att en eller flera assistenter, Hundhjälpen/Crosstrials och Djurskyddet var delaktiga i stölden.
Citera
2024-10-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Och där kom ännu en lögn om Essie. Det finns inga bevis för att hon blivit skadad och avlivad.

Tvärtom finns massvis med bevis för att Essie var en frisk och hälsosam hund.

Polisen har fortfarande utredningen om stölden av Essie öppen. Det om något bevisar att hon blivit stulen.

Och det mesta, för att inte säga allt, pekar på att en eller flera assistenter, Hundhjälpen/Crosstrials och Djurskyddet var delaktiga i stölden.
Skojar du eller är du bara dum? Det är klart att polisens rubricering inte bevisar någonting. Om någon har gjort en stöldanmälan så utreds den som en stöld. Om någon hade anmält en bortsprungen hund så hade det rubricerats som en bortsprungen hund. Frågan är varför man anmäler det som en stöld när 99% av alla försvunna hundar är bortsprungna. Kan det bero på att man hoppas få ut mer på försäkringen om man inte själv har orsakat hundens rymning…?
Citera
2024-10-03, 16:20
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:

Varför blockerades folk av PÖ när de frågade något om hunden? Och varför fanns det ingen chattgrupp om Essie i Enköping men överallt i hela Sverige? Hur kommer det sig att PÖ uteslöt Enköping geografiskt när det påstods att sökhundarna.hade hittat spår utanför ett hus i just Enköping? Mystiskt...
Det som anses som "bevis" är teorier inte bevis för något
Att det tydligen saknades "chatgrupp" för Enköping är ju inte "bevis"
Inte heller blockade personer från fb grupp
Du menar att det skulle ha funnits en chatgrupp för att sökhund markerade på en adress i Enköping? Vad är logiken i det? Ska det anses som "bevis"?
Nej det finns inga "bevis" endast teorier , det du radar upp är inte bevis på något.
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-03 kl. 16:27.
Citera
2024-10-03, 16:20
Medlem
alicia66s avatar
Citat:

Det finns inga som helst bevis för det. Då förstår du inte vad bevis betyder. Skulle någon anklaga mig för så grova brott skulle jag blockera människan inte svårare än så.
Dom grova förtal dessa grupper sprider kommer bli dyrt för dom kan jag lova.
Citera
2024-10-03, 17:00
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är dokumenterat och jag har både kunskap och erfarenhet. Du kan inte säga att det inte hänt. Du vet inte du var inte där!

Det är verkligen inte dokumenterat. Det är en lögn att påstå det, och DU kan inte påstå att det har hänt för DU var inte där.

Trots alla dessa anklagelser från dig och andra så finns inte ett enda belägg för att det skulle ha hänt, inte ett enda.

Tvärtom så finns det massvis för bevis för motsatsen. Vi har sett massvis med bilder och filmer där Essie är till synes helt frisk och vid god hälsa och vigör.
Citera
2024-10-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Just det.
Länsstyrelsen uppmanade den anonyma anmälaren att också anmäla till polisen.
Länsstyrelsen uppmanade Hundhjälpen att också anmäla till polisen.

Ingen av dem anmälde till polisen.
Istället stal de Essie.

PA, Hundhjälpen, Crosstrials, Djurskyddet.

Där har ni med nog de som vet vad som hänt med Essie.

Utan att döma ut företagen ovan (inget är bevisat ännu) så noterade jag att flera medarbetare på ett par av omnämnda företag följer H.st*llet som i sin tur skriver på sin sida att

Vanvårdade hundar som tagits ifrån sina ägare hamnar också på H.st*llet.

Har inte kännedom om hur detta företag verkar eller hur dessa omhändertaganden de själva skriver om går till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in