Citat:
Ursprungligen postat av
Bobbyboi
Jag förstår att du har svårt med läsförståelsen då grava kognitiva brister torde vara en förutsättning för att tillbe den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig, men anser du, och har du belägg för, att NÅGONTING ÖVERHUVUDTAGET av vad jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande?
Vidare har du även "missförstått" vad gäller att ryssland "skulle ha vunnit andra världskriget". ryssland ockuperade, förtryckte och förslavade halva Europa efter andra världskriget, och det är EN bärande anledning till att de f.d. ockuperade länderna var/är ivriga att bli medlemmar i försvarsalliansen Nato.
Varför kan du inte svara på den enkla frågan; varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Egentligen har jag inte så stora problem som du tycks ha. Jag kallar ingen någonting elakt utan försöker så gott det går att hålla mig till ett civiliserat språk. Jag har följt de båda länderna, USA och Ryssland, ända sedan ISIS tiden i Syrien.
Skillnaden lärde jag mig ganska snart - USA ljuger alltid - ibland till bara en liten del men ofta med stora lögner. (Big lies)
I västerlandet tror vi på vad folk säger. Det är vår ideologi. Andra länder har olika sorters lögner som finns inbäddade i deras kultur.
Jag checkade Rysslands - främst Putins lögner - men de finns inte. Andra ryska politiker kan ha en sorts sociala (- bäst att säga så att ingen tar illa upp) lögner. Men med Putins ord kan befolkningen gå till banken och få lån på hans löften. Det fungerar.
Västerlandet har anammat USA-s konstanta media-ljugande om nästan allting.
I Skandinavien vet vi att politiker ljuger men att vi har media och tidningar som håller koll på dem så vi kan vara trygga.
Men - nu är media ja-sägare åt regeringen och EU och USA och sanning och folkvett har fått stryka på foten.
Varför?