2024-06-02, 13:41
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rozenkvarts
Finns ju någon oskriven regel om ens ålder / 2 + 7
Enda oskrivna regeln med äldre man och yngre tjej är att främlingar har möjlighet fnysa innerst.

Manlig främling av avund att han inser han kunde likadant hittat en yngre.
Kvinnlig främling därför att hon inser att hennes manliga hälft kanske funderar lämna för en yngre.

Fungerar paret personlighetsmässigt så finns ingen begränsning vem har relation med vem.
Citera
2024-06-02, 13:43
Medlem
Litenhetens avatar
Jag är 59 och upptäckte att en kvinna i 20-årsåldern var starkt intresserad av mig. Smickrande men det går inte för sig. Det handlar mest om att man står så olika i livet. Den ena kan inte vänta på barnbarn medan den andra kanske vill ha barn så småningom. Och det är väl där gränsen ska gå. Båda måste ha ungefär samma livsmål framöver.
Citera
2024-06-02, 13:43
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur gammal är du nu?

Mellan 55 och 60. Egentligen inte sådär jättegammalt men har massa gamla skador i kroppen som börjar göra sig påminda nu. De kommer från när man idrottade som ung och trodde att man var odödlig.
Senast redigerad av halaltarzan 2024-06-02 kl. 13:46.
Citera
2024-06-02, 13:56
Medlem
Rozenkvartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Mellan 55 och 60. Egentligen inte sådär jättegammalt men har massa gamla skador i kroppen som börjar göra sig påminda nu. De kommer från när man idrottade som ung och trodde att man var odödlig.
Så en 30-40 åring skulle inte vara aktuellt?
Citera
2024-06-02, 14:22
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Så en 30-40 åring skulle inte vara aktuellt?

Hehehe, nej de skulle inte ha någon användning av mig om de nu var fullt friska kvinnor, de får välja någon annan snubbe som är 55+.
Citera
2024-06-02, 19:03
Medlem
Mr.Swedens avatar
Min vackra hustru är 12 år yngre. Det viktiga är att man har gemensamma värderingar och kultur, annars blir det olidligt. Du kommer till slut uppleva henne som ytligt dumbimbo och hon dig som otidsenlig gubbe.
Citera
2024-06-02, 19:27
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Finns ju någon oskriven regel om ens ålder / 2 + 7, men tycker jag läser med jämna mellanrum om par som har betydligt större åldersskillnad mellan sig ändå.
Säg att en 30-åring blir tillsammans med en fräsch 50-åring, eller 20 och 40? Vilka fördelar/nackdelar finns? Var går din personliga gräns?
Min har tidigare gått från 5 år yngre till 10 år äldre men kluven nu då en äldre än så visat intresse som ser mycket trevlig ut. Blir ändå fundersam över hur en framtid kan se ut med större åldersskillnad och den äldre blir märkbart gammal?

Macrons fru är 25 år äldre 🙂
Citera
2024-06-03, 03:27
Medlem
Skulle aldrig kunna tänka mig att dejta en äldre kvinna, känns konstigt. Tänker att jag vill vara äldre, längre och tyngre än min tjej.

Men inte heller för mycket yngre, 1-2 år kanske, annars börjar det bli konstigt.
Citera
2024-06-04, 17:12
Medlem
Incendios avatar
Är man under 18, så gäller inte särskilt stor åldersskillnad(några år hit eller dit funkar, man mognar lite olika). Är man vuxen är det egentligen strunt samma om man inte tänker skaffa barn(som behöver ha sina föräldrar i livet länge). Dock ska man väl komma ihåg att få hälsosamma förhållanden byggs på daddy issues.
Citera
2024-06-04, 17:26
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag är 33 och skulle vilja träffa någon som är ungefär i samma ålder. Om man gillar varandra gör det inget om det skiljer 5-10 år ungefär. Men jag skulle tycka det var tråkigt om det skiljer kanske 20-30 år så att den ena dör mycket tidigare, om det nu håller så länge. Samtidigt tycker jag att de som är i min ålder ofta ser väldigt gamla ut så jag kanske föredrar om de är något på 20. Inte under 20 dock. Beror mycket på personen.
Lägger mig inte i så mycket hur andra gör, om ett par har 30 års skillnad bara båda är vuxna så tycker jag det är ok bara det funkar för dem. Åldern är inte alltid det första man tänker på när man träffar någon.
Citera
2024-10-03, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Jag är 59 och upptäckte att en kvinna i 20-årsåldern var starkt intresserad av mig. Smickrande men det går inte för sig. Det handlar mest om att man står så olika i livet. Den ena kan inte vänta på barnbarn medan den andra kanske vill ha barn så småningom. Och det är väl där gränsen ska gå. Båda måste ha ungefär samma livsmål framöver.

Hon måste väl ändå ha varit 25-27? Jag förstår smickret. Jag som är medelålders begriper vad man kan tycka om de yngre. De är helt enkelt...söta. Jag vilar ögonen lite på några stycken sådana - damer - på jobbet. Är däremot så pass klok i huvudet att jag fattar att de där skulle jag aldrig stöta på. Det fick bli tvärtom istället vilket inte inträffat och antagligen inte kommer att inträffa heller.

Tur man inte är svartsjuk på så unga brudar som de mellan 21-27. Jag kan glädjas åt dem. Blir de gravida eller något skulle vi ha mer att tala om. Aldrig i livet att jag skulle kladda på dem. Nog för att jag är sugen dock men när man är äldre eller lika gammal som deras föräldrar är....nej för helvete då är det inte jag som tar initiativet.
Senast redigerad av AfghanMupp 2024-10-03 kl. 13:36.
Citera
2024-10-04, 16:51
Medlem
-Grillo-s avatar
När jag var 40 o dejtade skrev jag +/- 15 år. Men jag hade nog ändå bangat om jag träffat en 55-åring för fast förhållande... Visst kan dom se bra ut, men dom är ändå strax 60, o vad är jag då, 45?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in