2024-10-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Linnea har bättre utbildning än hela sekten och väldigt många här på flashback. Självgod skulle jag inte kalla henne, ung och kär är hon, och fightas mot folk som vill henne, och hennes pojkvän, väldigt illa. Hon har blivit hotad med vapen bl.a Tycker ni det är rätt? Jocke och alla hans följare vill att det skall ta slut mellan Chrippa och Linnea, varför?? Kan någon förklara varför i helvete vill Jocke att Linnea skall lämna Chrippa?

Njaa. Den enda som fightats med henne är hennes pojkvän, och det är illa.
Jag tror att de som anser att de inte ska vara tillsammans är troligen just på grund av att det. Det var inte fina bilder hon visade upp.med blåmärken på kroppen, och det var definitivt inte smickrande inspelningar på Kräftan när han bland annat säger att hon förtjänade att bli våldtagen. Tänk att det är snubben du backar upp dagarna i ända. Gosig kille.

Anser du att Kräftan är en stabil snubbe? Har Kräftan lagt hand på L någon gång? Är han kapabel till att smutskasta henne offentligt om han får för sig att göra det?
Tänkte han på hennes bästa och såg till att rentvå henne från alla anklagelser? Har hon tagit emot pengar från honom in på sina konton? Har han på något sätt involverat henne i sin ekonomi?
Har han sett till att inte förvärra situationer runt omkring henne?
Ser han till att hans beteende, värderingar och handlingar som starkt avviker från det normala, inte påverkar henne negativt på något sätt?

Ponera att du har en dotter- anser du att den här snubben är en bra och stabil kandidat som du skulle vilja ha i hennes närvaro?

Gällande att hon skulle ha blivit hotad med vapen.
Av vilken anledning? När och var skulle det här ha skett?
Citera
2024-10-02, 20:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Seriöst, om du bara ska försöka låta dum så lyckas du extremt bra.
Men jag la inte något jävla ansvar på Linnea, och Linnea har all möjlighet att blocka, säga ifrån eller allmänt visa att hon inte är med på det. Men inget sådant finns att se på printsen (och då är det ju ändå Chrippa som delat dessa med syfte att visa hur Jocke kontaktar henne). Hon till och med sa själv att det är Jocke de har kontakten med.
Och han har ju även gått ut med hans inställning mot Linnea och med tanke på hur du hänger här 24/7 i princip så borde du ha koll på det.
Jag spelar inte dum. Jag tycker du spelar dum när drar en spekulation om att Chrippa skulle användas som förmedlare till mamman - och att det i sin tur skulle ske genom Linnea ..

Jo, när du börjar babbla om att "hon kan blocka" så lägger du över ansvaret för kontakten på henne.

Citat:
Jag sa inte heller att han använder Julia utan att det kan komma information från Julias sida som kan vara bra att den när pappan till barnet 🤦🏼
Vart sa jag att han sköter det juridiska? Jag sa att det kan vara en bit av information som kan vara bra att få fram. Det kan hända saker som Jocke kanske bara vill eller behöver upplysa om och då post oftast skickas till den adress man är folkbokförd på kan ju bristen på mottagandet av C&L vara rätt stor. Även om de nu skrivit sig på "rätt" adress men det hjälper ju inte så de inte är hemma (och nej innan du spelar dum igen menar jag inte att Jocke går in och hämtar deras post utan att det kan vara saker som rör båda parter som när Jocke).
"Rättsliga saker = juridiska".
Fast han använde Julia som ammunition mot Chrippa.
Det är väl knappast så att det ligger i Jockes intresse att förmedla uppgifter som är till nackdel för Julia och fördel för Chrippa.
Jocke har ju jobbat hårt på att ta ifrån Chrippa barnet - och nu skall Jocke dessutom hjälpa Julia med advokat.

Jocke får inte ta del av Chrippas post om han inte är ombedd - det är olagligt.

Chrippa har inte heller varit folkbokförd hos Jocke såvitt jag vet - så hur skulle han få tillgång till Chrippas post.

Citat:
Plus, det viktigaste - vi vet inte allt som sker bakom kulisserna de sinsemellan.
Nej, så det man kan utgå ifrån och ta ställning till är det som visas utåt ... Inget av det du skriver finns en antydan till i det man ser.
Citera
2024-10-02, 20:41
Medlem
Citat:
Seriöst, om du bara ska försöka låta dum så lyckas du extremt bra.
Men jag la inte något jävla ansvar på Linnea, och Linnea har all möjlighet att blocka, säga ifrån eller allmänt visa att hon inte är med på det. Men inget sådant finns att se på printsen (och då är det ju ändå Chrippa som delat dessa med syfte att visa hur Jocke kontaktar henne). Hon till och med sa själv att det är Jocke de har kontakten med.
Och han har ju även gått ut med hans inställning mot Linnea och med tanke på hur du hänger här 24/7 i princip så borde du ha koll på det.

Jag sa inte heller att han använder Julia utan att det kan komma information från Julias sida som kan vara bra att den när pappan till barnet 🤦🏼
Vart sa jag att han sköter det juridiska? Jag sa att det kan vara en bit av information som kan vara bra att få fram. Det kan hända saker som Jocke kanske bara vill eller behöver upplysa om och då post oftast skickas till den adress man är folkbokförd på kan ju bristen på mottagandet av C&L vara rätt stor. Även om de nu skrivit sig på "rätt" adress men det hjälper ju inte så de inte är hemma (och nej innan du spelar dum igen menar jag inte att Jocke går in och hämtar deras post utan att det kan vara saker som rör båda parter som när Jocke).

Plus, det viktigaste - vi vet inte allt som sker bakom kulisserna de sinsemellan.

Jocke och L hade sansade konversationer redan där i januari, tror jag att det var, det har de båda postat prints på.
Inget konstigt alls. Det är väl bra att de kan ha sansade konversationer. Man kan undra varför hon inte får ha konversationer med Jocke, hon får väl bestämma själv vem hon väljer att prata med.

Det låter mer som att Kräftan är svartsjuk och ska bestämma och då fabricerar ihop något för att Jocke ska se dålig ut. Så får han med sig sina anhängare som köper allt den här snubben säger. Obegripligt

Finns ingen antydan till att det är varken stalking eller att han terroriserar henne. Hon är högst delaktig i konversationerna som visats upp, och det hon sagt i ett klipp säger helt motsatsen.
Hade hon inte velat ha kontakt hade hon sagt ifrån för länge direkt, och inte fortsatt att svara.
Blir intressant att se alla konversationer i sin helhet om de visar något annat än vad som hittills visats.
Citera
2024-10-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag spelar inte dum. Jag tycker du spelar dum när drar en spekulation om att Chrippa skulle användas som förmedlare till mamman - och att det i sin tur skulle ske genom Linnea ..

Jo, när du börjar babbla om att "hon kan blocka" så lägger du över ansvaret för kontakten på henne.

"Rättsliga saker = juridiska".
Fast han använde Julia som ammunition mot Chrippa.
Det är väl knappast så att det ligger i Jockes intresse att förmedla uppgifter som är till nackdel för Julia och fördel för Chrippa.
Jocke har ju jobbat hårt på att ta ifrån Chrippa barnet - och nu skall Jocke dessutom hjälpa Julia med advokat.

Jocke får inte ta del av Chrippas post om han inte är ombedd - det är olagligt.

Chrippa har inte heller varit folkbokförd hos Jocke såvitt jag vet - så hur skulle han få tillgång till Chrippas post.

Nej, så det man kan utgå ifrån och ta ställning till är det som visas utåt ... Inget av det du skriver finns en antydan till i det man ser.

Okej vi tar det punkt för punkt för du drar såna egna tolkningar att du kanske inte ens spelar dum nej, det är nog på riktigt.
1) jag skrev inte att det skulle förmedlas information till Annika&Tomas via Linnea& Chrippa. Jag skrev att de enda som finns runt Chrippa idag är Annika, Tomas och Linnea. Och då Annika och Tomas är borträknade är Linnea enda vägen att få fram saker till Chrippa. Så vart du fick att Jocke skulle gått via Linnea för att nå till mamman är ju något du hittat på själv.

2) Att säga "jag vill inte ha kontakt mer" eller blocka är ju inte att få ansvar för kommunikationen 🤦🏼

3) jag skiter i Julia som så, men saker som rör Julia och Chrippas gemensamma barn kan ju vara bra att den kommer fram.

4) jag till och med la till en parantes kring detta då jag redan innan visste att du skulle vända det. Jag skrev klart att jag absolut inte menade att Jocke tog Chrippas post. Och inte heller att Chrippas post gick till Jocke. Jag skrev att Chrippa och Linnea inte är hemma och tidigare inte varit skrivna på adressen de bott på under en lång tid samt att de även varit utomlands och då antagligen inte fått posten när den varit aktuell. Och då många saker har både Chrippa och Jocke inblandade kan information Jocke fått adresserat till sig även vara något som faktiskt rör C&L.

🤦🏼🤦🏼🤦🏼🤦🏼
Citera
2024-10-02, 21:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Okej vi tar det punkt för punkt för du drar såna egna tolkningar att du kanske inte ens spelar dum nej, det är nog på riktigt.
1) jag skrev inte att det skulle förmedlas information till Annika&Tomas via Linnea& Chrippa. Jag skrev att de enda som finns runt Chrippa idag är Annika, Tomas och Linnea. Och då Annika och Tomas är borträknade är Linnea enda vägen att få fram saker till Chrippa. Så vart du fick att Jocke skulle gått via Linnea för att nå till mamman är ju något du hittat på själv.

2) Att säga "jag vill inte ha kontakt mer" eller blocka är ju inte att få ansvar för kommunikationen 🤦🏼

3) jag skiter i Julia som så, men saker som rör Julia och Chrippas gemensamma barn kan ju vara bra att den kommer fram.

4) jag till och med la till en parantes kring detta då jag redan innan visste att du skulle vända det. Jag skrev klart att jag absolut inte menade att Jocke tog Chrippas post. Och inte heller att Chrippas post gick till Jocke. Jag skrev att Chrippa och Linnea inte är hemma och tidigare inte varit skrivna på adressen de bott på under en lång tid samt att de även varit utomlands och då antagligen inte fått posten när den varit aktuell. Och då många saker har både Chrippa och Jocke inblandade kan information Jocke fått adresserat till sig även vara något som faktiskt rör C&L.

🤦🏼🤦🏼🤦🏼🤦🏼
Nej, dina förklaringar låter inte ett dugg sannolika - och har inte heller stöd i printarna
Och där kan vi sätta punkt eftersom du anser att man måste vara dum i huvudet om man inte köper ditt fabulerande.
Citera
2024-10-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, dina förklaringar låter inte ett dugg sannolika - och har inte heller stöd i printarna
Och där kan vi sätta punkt eftersom du anser att man måste vara dum i huvudet om man inte köper ditt fabulerande.

"Man" måste inte vara dum i huvudet om man inte köper dessa exempel. Men du visar dig så när du inte ens läser och sedan verkligen gör allt för att inte ens försöka förstå.
Citera
2024-10-02, 23:12
Medlem
Är Anjo och Chrippa vänner?
Citera
2024-10-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Så den utbildningen hade hon ingen glädje av. Har för mig att hon läste lite kring beteendevetenskap. Det är klart att hon blir mer som honom. Han godkänner inget annat. Om hennes föräldrar gått i borgen för blancolån så undrar jag hur de tänker.
varför tror du dom skulle göra det?
Citera
2024-10-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Av printen möjligen, även om jag inte skulle kalla det ”drivande”, men ingen vet hur resten av konversationen/erna ser ut.
Tala för dig själv.
Citera
2024-10-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jocke och L hade sansade konversationer redan där i januari, tror jag att det var,
Varför säger Joakim till Anjo att han avskyr henne?

Dubbelspel
Senast redigerad av Pallal 2024-10-02 kl. 23:24.
Citera
2024-10-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag börjar undra det också. Linnéa är ung och har inte så mycket livserfarenhet.
Linnea har mer livserfarenhet än Joakim, Anjo och Rask.
Citera
2024-10-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Varför säger Joakim att han avskyr henne?

Dubbelspel

Det är fullt möjligt att ogilla någons åsikter och handlingar men ändå föra sansade konversationer. Det är inte dubbelspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in