2024-05-29, 19:14
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fractal inhaler
Härligt med bra input, övervattning känns rätt kan jag säga nästa 2 ska jag göra lite annorlunda
dra i ett lager lekakulor i botten och införskaffa fukt och phmätare.
Anledningen till självvattning är att jag är..LAT ish och borta hemmifrån 3-4 dagar i i veckan.

Sluta vattna dem förra veckan nu bara lite spray men jorden är fortfarande funktig känner jag så dom får gå så till skörd enligt fröbeskrivningen så från sådd till skörd ca: 70 dagar. om jag räknat rätt så ligger dem på 64 dagar idag.

Lowryder autoblommande kan man splitta toppen i början för mera yield ? Om ja så vart hittar jag en bra instruktionsvideo om det?

Ja du kan toppa runt 4-5te noden, finns massa youtube videos och många säger olika, autos är känsligare för topping men om man gör allt rätt så klarar dem den stressen, toppar du flera gånger kommer du stressa sönder växten.

Trichomer "ska" / "bör" skördas när dem är "mjölkiga" och några få börjat övergå till gyllenbrunt om man skördar bara gyllenbruna trichomer kommer man få sömnmedicin.
Citera
2024-05-29, 19:50
Medlem
fractal inhalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Du följer inte nyheter speciellt mycket va, hur många gånger ser man inte artiklar om poliser som hälsat på för att grannar har ringt angående "konstig lukt" från balkong och trappuppgång.

"Man ska fan inte knarka om man redan är dum i huvudet!"

Vilken söt kommentar, konstig lukt finns inte, din läsförståelse verka ha vissa brister men jag är inte den som dömer.

Så Quick One är en fantastisk liten lowryder som är perfekt på balkongen stealth så det räcker sätt dom
bakom tomatplantor så blir det ännu mer osynligt.

Dum i huvet kommentaren var lite onödig, inga grannar har ringt polisen då dom inte har något att ringa om som du borde ha förstått av det jag skrivit tidigare.

Till er andra sköna gröna så kommer en uppdatering vad det lider.
Citera
2024-05-29, 20:25
Citat:
Vilken söt kommentar, konstig lukt finns inte, din läsförståelse verka ha vissa brister men jag är inte den som dömer.

Så Quick One är en fantastisk liten lowryder som är perfekt på balkongen stealth så det räcker sätt dom
bakom tomatplantor så blir det ännu mer osynligt.

Dum i huvet kommentaren var lite onödig, inga grannar har ringt polisen då dom inte har något att ringa om som du borde ha förstått av det jag skrivit tidigare.

Till er andra sköna gröna så kommer en uppdatering vad det lider.

jag vet mycket väl hur RQS funkar och varför det går så bra för dem.. "coola" produktnamn på generiska plantor riktade till amatörer. Det luktar hursom.. lowryder betyder bara att det är en liten planta, likt northern lights vilket också är indica planta som är mindre än sativa plantor.

Lowryder är bara ett "coolt namn" dessutom har du för små krukor det är därför det är så stora mellanrum på stammen, det är även bevis på bristande näring i jorden.. hade du "prunat" dem under växtfasen hade du kunnat fått dubbel och till och med trippel yield men du är amatör och förmodligen första gången du planterar så du är ursäktad...

det är helt meningslöst att ha dem på balkongen, du kan ha dem på toan och de kommer växa lika fint ändå för att det är en "weed" dvs "ogräs" och de är genetiskt framtagna för att man inte ska behöva vara botanist för att få bästa resultat.

Konstig lukt finns inte för att du lever mitt upp i det 24/7, ställ dem bakom tomaterna så kommer man ändå se skillnaden då tomatplantans löv är mörkare och har annan form. Du vet inte om någon ringt för än polisen ringer på dörren.

din arrogans är fascinerande men jag önskar all lycka med framtida odlingar och och att det smakar väl
Citera
2024-05-29, 21:22
Medlem
fractal inhalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
jag vet mycket väl hur RQS funkar och varför det går så bra för dem.. "coola" produktnamn på generiska plantor riktade till amatörer. Det luktar hursom.. lowryder betyder bara att det är en liten planta, likt northern lights vilket också är indica planta som är mindre än sativa plantor.

Lowryder är bara ett "coolt namn" dessutom har du för små krukor det är därför det är så stora mellanrum på stammen, det är även bevis på bristande näring i jorden.. hade du "prunat" dem under växtfasen hade du kunnat fått dubbel och till och med trippel yield men du är amatör och förmodligen första gången du planterar så du är ursäktad...

det är helt meningslöst att ha dem på balkongen, du kan ha dem på toan och de kommer växa lika fint ändå för att det är en "weed" dvs "ogräs" och de är genetiskt framtagna för att man inte ska behöva vara botanist för att få bästa resultat.

Konstig lukt finns inte för att du lever mitt upp i det 24/7, ställ dem bakom tomaterna så kommer man ändå se skillnaden då tomatplantans löv är mörkare och har annan form. Du vet inte om någon ringt för än polisen ringer på dörren.

din arrogans är fascinerande men jag önskar all lycka med framtida odlingar och och att det smakar väl

Nä 24/7 är det inte då jag är borta 3-4dagar i veckan med fräscha näsborrar som inte känner av någon distinkt lukt i vare sig trapphus eller lägenhet... Och jag har under åren träffat på riktigt stinkade plantor då och då.
Citera
2024-05-30, 16:24
Medlem
potsorks avatar
Som på gamla glada 70-talet.
Då stod det plantor var och varannan balkong.
Och i fönstren med för den delen.
Citera
2024-05-30, 18:48
Medlem
fractal inhalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potsork
Som på gamla glada 70-talet.
Då stod det plantor var och varannan balkong.
Och i fönstren med för den delen.

Dom tiderna kommer får vi hoppas, snart dags va??

https://justpaste.it/248s3
Citera
2024-07-14, 14:36
Medlem
swehacks avatar
Jag köper inte att det finns luktfri cannabis. Du har bara blivit van vid doften så du känner det inte.

När dina plantor torkar kommer det stinka som fan i hela din trapp. Om du inte skaffar ett torktält med kolfilter och utsug.
Citera
2024-07-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Ser ju intressant ut. Jag blir bara alltid lite orolig över det där med växtljus, hur få till det och är det ett måste?

Någon skrev att man kunde ha sått nu och bara ställt ut på balkongen, skulle det fungera idag, 29/5?

Har faktiskt aldrig rökt c. men man rullar alltså hemgjorda cigaretter med dem och blandar med vanlig tobak, eller röker man bara bladen?

Man röker inte bladen utan budsen/krontopparna, efter att de torkat ordentligt dvs. Men det stämmer att många blandar med tobak och rullar cigaretter, utan bomullsfilter oftast.
Citera
2024-08-09, 20:53
Medlem
fractal inhalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehack
Jag köper inte att det finns luktfri cannabis. Du har bara blivit van vid doften så du känner det inte.

När dina plantor torkar kommer det stinka som fan i hela din trapp. Om du inte skaffar ett torktält med kolfilter och utsug.

Det luktar ingenting fast jag har ju preppat med en skål ättiksprit vid dörren och en vid friskluftsintaget tillsammans med en skål kaffebönor....
Citera
2024-08-11, 08:39
Medlem
Citat:
Det luktar ingenting fast jag har ju preppat med en skål ättiksprit vid dörren och en vid friskluftsintaget tillsammans med en skål kaffebönor....
Looöl
Citera
2024-10-02, 21:36
Medlem
Jaha, hur gick det här då? Blev det lyckat?
Citera
2024-10-03, 11:15
Medlem
Farbror blå knackat på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här