2024-10-03, 09:44
Medlem
Vad heter detta avskum?
Det finns en särskild plats i helvetet för dessa pedofiler!
Citera
2024-10-03, 09:45
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snonk
Vad heter detta avskum?
Det finns en särskild plats i helvetet för dessa pedofiler!
Står initialer redan på sida 1 och namn på sida 2...
Citera
2024-10-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Står initialer redan på sida 1 och namn på sida 2...
Släkt med kommunordförande?
Citera
2024-10-03, 09:51
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Släkt med kommunordförande?
Ingen aning.
Citera
2024-10-03, 09:59
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Däremot tycker jag män kan komma och jobba i projekt tex under en dag och lära ut nåt typ snickeri, utelekar etc och inte vara inblandade i den dagliga ”skötseln” vara ensamma med barn etc
Perfekt lösning! För barnen behöver få manliga förebilder! Och peddos håller sig borta eftersom de inte få ”egentid” med barnen
Ja exakt, utelekar och snickeri med flera ungar samtidigt går bra. Gärna med rejält påbyltade ungar med overaller. Sen om barnet plötsligt behöver gå på toa måste ovillkorligen en kvinnlig anställd ta hand om det.

Män behöver inte helt bannlysas på dagis. De får bara inte vara ensamma med ungarna. I synnerhet inte på toaletter, sovstunder och sådana riskabla sammanhang.
Citera
2024-10-03, 09:59
Medlem
Är det någon som vet vad han faktiskt ska ha gjort? Är det typ "Daisys destruction" eller har han fotat och ev. slöpullat lite vid något blöjbyte?

Och angående könsdebatten som pågår parallellt. Människor är i grund och botten lika stora svin oavsett kön, så ska vi stoppa sexuella övergrepp på barn så förbjud människor att ta hand om barn och överlåt det till AI-styrda robotar. Problem solved! Men med tiden så skulle väl t.o.m de jävlarna börja våldföra sig på ungarna...

Problemet med kvinnliga pedofiler är att de agerar försåtligare än dito män och skyddas alltid av de är kvinnor "för de gör ju inte sånt". VAKNA! Kvinnor begår dagligen övergrepp på barn!! Män går i större utsträckning igång på synintryck därav det maniska bildsamlandet som manliga pedofiler sysslar med. Att runka till bilder och film är ett typiskt manligt beteende även om det säkert finns kvinnor som sitter och smiskar bäver till nätporr.
Citera
2024-10-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Som sagt, jag har inga synpunkter på andelen män inom förskolesektorn. Och jag är varken en tokstolle, inte speciellt galen och inte heller särskilt självisk. Inte heller är jag känd för att babbla på ett verklighetsfrämmande sätt.

Däremot pekar ny forskning på att andelen kvinnor som begår övergrepp mot barn är vanligare än många tror.

Mera oroande är att kanske 90-95% av alla övergrepp aldrig blir anmälda. För kvinnliga pedofiler kan mörkertalet vara ännu högre.

Mer forskning behövs!

I varje tråd finns en motvalls kärring som MÅSTE gå emot all rimlighet och reson. Du är per definition den människan. Varför i helvete måste du till varje pris så desperat hänga dig fast vid att ”det minsann kan finnas kvinnliga pedofiler” och ”det behövs mer forskning”?????!!! Kan du inte se sanningen som talar för sig själv HÄR OCH NU OCH IDAG din jävla förnekare!!!!
Citera
2024-10-03, 10:06
Medlem
vi får även ta i beaktande att ingen på kommunen är ansvarig och absolut inte kommunen. Vem som än har anställt GM. Det är skrämmande
Citera
2024-10-03, 10:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Det verkrkar vara den korrekta åtgärden att vidta vid ett tillfälle som detta.
Hörde tf förvaltningschefen på P1 och jag tycker att det var med ödmjukhet och självinsikt som kommunen tog sig ann denna tragedi.

Borde inte socialtjänsten egentligen utöva tillsyn?

Finns ju ingenstans dit man kan vända sig om man har misstankar av den här arten. Någon slags orosanmälan.
Citera
2024-10-03, 10:12
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningsdemokrat
I varje tråd finns en motvalls kärring som MÅSTE gå emot all rimlighet och reson. Du är per definition den människan. Varför i helvete måste du till varje pris så desperat hänga dig fast vid att ”det minsann kan finnas kvinnliga pedofiler” och ”det behövs mer forskning”?????!!! Kan du inte se sanningen som talar för sig själv HÄR OCH NU OCH IDAG din jävla förnekare!!!!

Jag förnekar ingenting, sanningen är att CW var en manlig pedofil som av allt att döma förgrep sig på åtminstone 9 förskolebarn. Omfattningen känner vi inte till i dagsläget.

Förnekarna är de som inte kan acceptera att även kvinnliga pedofiler finns, många fler än vad vi vill tro. Och mörkertalet är skrämmande stort, 90-95% av alla övergrepp blir aldrig anmälda!
Citera
2024-10-03, 10:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonman
vi får även ta i beaktande att ingen på kommunen är ansvarig och absolut inte kommunen. Vem som än har anställt GM. Det är skrämmande

Hur ska dom kunna göras ansvariga? Jag antar att han fick lämna polisregisterutdrag vid anställning och som jag förstår är han inte dömd innan för nåt liknande. Så hur ska dom då kunna veta att han var ett creep?

Snarare tvärtom, allt dom visste var att han var väldigt omtyckt på sina arbetsplatser och antagligen hade goda vitsord med sig när han gick över till nya dagis.
Citera
2024-10-03, 10:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Hur ska dom kunna göras ansvariga? Jag antar att han fick lämna polisregisterutdrag vid anställning och som jag förstår är han inte dömd innan för nåt liknande. Så hur ska dom då kunna veta att han var ett creep?

Snarare tvärtom, allt dom visste var att han var väldigt omtyckt på sina arbetsplatser och antagligen hade goda vitsord med sig när han gick över till nya dagis.
Som huvudman bär de givetvis alltid ansvaret för det som händer på förskolan.
Det innebär inte att deras brist på kontroll är åtalbar - däremot att de bör se hur de skall förhindra något liknande i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in