2024-10-02, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Fast nu tar du väl i lite, hämta klockan tre är tidigt. Även om de har fria jobb så har de fortfarande jobb. Folk är olika också, vi behöver liksom inte spöstraffa introverta föräldrar som gillar att jobba och ha sina barn på förskolan 6-8 timmar. Man får skaffa barn även om man inte vill sitta ihop med dem dygnets alla timmar.
håller ändå med, har varit avig innan men nu sen min ena unge börjat förskolan så har jag ändrat inställning lite! för min unges del så är ju förskolan en hit, med kompisar och annan miljö. säkert samma för Didde? att blir hämtad 15 är goals för då har man ändå 4/5 timmar tid ihop innan ungen ska sova för natten. dock är jag fortsatt skeptisk till att man sätter barn på förskolan när dom är nyss fyllda 1. en treåring har kompisar å kan leka i grupp, en ettåring sitter nånstans å saknar mamma. och med sina föräldrar å deras jobb så hade Didrik kunnat va hemma mycket längre!
Citera
2024-10-02, 10:40
Medlem
Citat:
Blev också väldigt förvånad att de kommentarerna godkändes. Din teori kan stämma. Fick konstig känsla av inlägget, när hon skrev typ att hon och Björn får festa ihop så sällan och att hon blev taggad. Men måste man supa för det? Man kan väl vara taggad och glad utan att det automatiskt innebär dricka extra mycket.

Vet inte med dig, men jag är i Sandras ålder och också småbarnsmamma, kan vara på fest till 2 på natten, dricka två öl och ingen annan alkohol på hela kvällen, och ändå känna mig bakis i två dagar efteråt. Det verkar enbart handla om hur min kropp känns när sömnen störs och att det att vara på fest till sent tar ut mycket av min energi, inte hur mycket alkohol jag konsumerar.
Citera
2024-10-02, 12:59
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Fast nu tar du väl i lite, hämta klockan tre är tidigt. Även om de har fria jobb så har de fortfarande jobb. Folk är olika också, vi behöver liksom inte spöstraffa introverta föräldrar som gillar att jobba och ha sina barn på förskolan 6-8 timmar. Man får skaffa barn även om man inte vill sitta ihop med dem dygnets alla timmar.

Jo det är långa dagar för en treåring. Jag hämtar till och med min 7-åring tidigare än så. Barnen är ju helt slut efter så många timmar i skolmiljö. Och nej det håller jag inte alls med om. Jag tycker att man ska göra det som är bäst för sina barn, och inte sig själv. Det är ändå bara några år. Men att Sandra (och du) inte håller med om det är uppenbart. Kanske bra att barnafödandet minskar så drastiskt för ingen verkar ju vilja vara med sina barn. Roligare att dricka vin och sitta på kontoret.
Citera
2024-10-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jo det är långa dagar för en treåring. Jag hämtar till och med min 7-åring tidigare än så. Barnen är ju helt slut efter så många timmar i skolmiljö. Och nej det håller jag inte alls med om. Jag tycker att man ska göra det som är bäst för sina barn, och inte sig själv. Det är ändå bara några år. Men att Sandra (och du) inte håller med om det är uppenbart. Kanske bra att barnafödandet minskar så drastiskt för ingen verkar ju vilja vara med sina barn. Roligare att dricka vin och sitta på kontoret.

Nå, det har väl redan konstaterats tidigare i tråden att det snarare är du som är avvikande i frågor om vistelsetid på förskola, än Sandra. 99% av alla föräldrar har inte möjlighet att ha sina barn på sommarlov 3 månader och hämta dem tidigare än klockan 15. Jag vet inte vad du lever i för värld, men vi andra behöver jobba.
Citera
2024-10-03, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Nå, det har väl redan konstaterats tidigare i tråden att det snarare är du som är avvikande i frågor om vistelsetid på förskola, än Sandra. 99% av alla föräldrar har inte möjlighet att ha sina barn på sommarlov 3 månader och hämta dem tidigare än klockan 15. Jag vet inte vad du lever i för värld, men vi andra behöver jobba.
+1. är också nyfiken på vad det är för jobb som gör att man kan hämta innan 15 och va ledig hela sommaren. sånt jobb vill jag också ha!
Citera
2024-10-03, 06:49
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av lampstafett
+1. är också nyfiken på vad det är för jobb som gör att man kan hämta innan 15 och va ledig hela sommaren. sånt jobb vill jag också ha!

Samma som Sandra och Björn. Kreativa jobb där man är sin egen chef och skriver texter och kan göra det från vilken plats som helst. De hade kunnat hämta sin son kl 14 om de ville. Och låta honom ha ett riktigt sommarlov. De har både tiden och ekonomin till det. Men inte viljan uppenbarligen.

För de flesta (som er?) så finns ju viljan och en önskan att vara hemma längre och mer med sitt barn. Men det går inte att få ihop det. Sandra och Björn hade lätt kunnat få ihop det men det vill de ju inte.
Citera
2024-10-03, 08:34
Medlem
Citat:
Samma som Sandra och Björn. Kreativa jobb där man är sin egen chef och skriver texter och kan göra det från vilken plats som helst. De hade kunnat hämta sin son kl 14 om de ville. Och låta honom ha ett riktigt sommarlov. De har både tiden och ekonomin till det. Men inte viljan uppenbarligen.

För de flesta (som er?) så finns ju viljan och en önskan att vara hemma längre och mer med sitt barn. Men det går inte att få ihop det. Sandra och Björn hade lätt kunnat få ihop det men det vill de ju inte.

Varför tror du att de inte har möten och deadlines att ta hänsyn till?
Citera
2024-10-03, 09:00
Medlem
Citat:
Om man har så pass fria jobb som de har kan de ju jobba på kvällen när de lagt barnet. Men nej, det ska drickas vin både till lunch och middag istället.
Citera
2024-10-03, 09:07
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Jadu, varför? Det är väl baserat på Sandras blogg, Björns skrala utbud av texter, erfarenhet av samma bransch etc. Men absolut, OM de har så många möten efter 15 varje dag i veckan även under semestertid så förstår jag såklart att ungen måste bo på förskolan. Har bara väldigt svårt att tro det. Får inte heller ett så stressigt arbetsliv att gå ihop med Sandras alkoholkonsumtion och den vardag hon framställer på bloggen, men jag kan ha fel såklart. Om de jobbar så långa dagar och inte heller kan styra möten och deadlines så tycker jag synd om dem. Många går ner i arbetstid medan barnen är så små, men såklart inte alla har möjlighet till det.

Tror dock det handlar om prioriteringar. De prioriterar fest, karriär och egentid framför tid med sin son.
Citera
2024-10-03, 12:30
Medlem
Citat:
Jadu, varför? Det är väl baserat på Sandras blogg, Björns skrala utbud av texter, erfarenhet av samma bransch etc. Men absolut, OM de har så många möten efter 15 varje dag i veckan även under semestertid så förstår jag såklart att ungen måste bo på förskolan. Har bara väldigt svårt att tro det. Får inte heller ett så stressigt arbetsliv att gå ihop med Sandras alkoholkonsumtion och den vardag hon framställer på bloggen, men jag kan ha fel såklart. Om de jobbar så långa dagar och inte heller kan styra möten och deadlines så tycker jag synd om dem. Många går ner i arbetstid medan barnen är så små, men såklart inte alla har möjlighet till det.

Tror dock det handlar om prioriteringar. De prioriterar fest, karriär och egentid framför tid med sin son.

Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Om man har så pass fria jobb som de har kan de ju jobba på kvällen när de lagt barnet. Men nej, det ska drickas vin både till lunch och middag istället.

Älskar när tråden utvecklas till en riiiktigt prussiluskig Familjelivstråd. <3
Citera
2024-10-03, 14:28
Medlem
Citat:
Älskar när tråden utvecklas till en riiiktigt prussiluskig Familjelivstråd. <3
Bidra med lite skvaller då om du har något?
Citera
2024-10-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Intressant att folk har börjat kommentera hennes alkoholvanor på bloggen…

Vad skrivs det då? Verkar rätt uppenbart att hon inte överlever utan alkohol en längre stund i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in