2024-10-02, 21:42
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Har inte argumenterat för något här. Men som jag svarade tidigare så tycker jag i vissa fall att man skulle kunna ha en bevisprövning för offrens skull.
Jo det var ju lite det jag menade - att det finns en anledning för undersökningen att gå klart även om målket inte längre är åtal; utan klarhet.

Bevisprövning är ju en del av det även om jag måste tänka en del hur det passar in utan åklagad .. men poängen är att LÄRA oss nåt.

Alla brottsfall lär oss nåt - varför, kan vi undvika det, fanns det nån speciell anledning givet gäng, etc. Det är det viktiga i alla dessa brott IMO och om gärningsmannen tog sitt liv blir det bara ÄN mer viktigt - som jag ser det.
Citera
2024-10-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Newsflash: förskolelärare/barnskötare är redan ett till största del kvinnodominerat yrke och har så varit så länge förskolor har funnits.

Jo fast unga pojkar behöver ju manliga förebilder? Känns konstigt att inte ha män i förskolan. Jag menar då ska vi även ta bort män i idrottsrörelsen?
Citera
2024-10-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Nej. Om där funnits en anledning - så borde alla reagerat, speciellt om man gjort detta på riktigt och inte tillsatt batikkärringar som chefer. Utan folk som klarar att utan personlig preferens utröna ifall folk klarar en plats eller inte. Kanske finns här lite tips att sno från militären?

Jag menar, dom kanske har lite mer erfarenhet än syjuntan?

Ja, det är klart. Du anser att syjuntan av kärringar som aldrig nånsin presterat nåt nu ska komma med värdelösa kommentarer och vi ska acceptera dom? Du kunde inte skrivit om det som att "vi ska göra om lite nu och..".

Du verkar försöka få det till att jag var CW's mentor. "Du har ju fått som du vill, han fick jobba på förskola".

Din tes är alltså att jag groomade honom att begå dessa brott. Då du förmodligen helt saknar IQ, så vet du vad detta innebär - men det är ok för dig. Bara du får hata män, så skitsamma vilken och hur.

Hur du kan sova nattetid undgår mig för ALLA som läst detta inser ju vad du gör.

Men det är väl exakt så du vill att det ska fungera?

Jag klarade mensas IQ test så helt korkad bör jag inte vara.

Jag hatar varken män eller dig, så det behöver du inte oroa dig för. Du verkar ha en väldig övertro på din egen och män i allmänhets förmåga att få mig att engagera mig i att hata er dag ut och dag in. Varför skulle jag?

Jag vill inte att barn ska utsättas för sexuella övergrepp- det innebär inte att jag hatar män.

Du däremot låter som att du har Andrew Tate och övriga red pill internet från USA som idoler. ”Om vi bara öser ur oss kvinnohat och avhumaniserar kvinnor tillräckligt, då blir nog världen en bättre plats”. Manlig barnvåldtäktsman på förskola - ”det är kvinnornas fel, batikhäxornas på syjuntan”.

Okej, om du vill slösa bort ditt liv på det så fine by me. Men jag låter inte kvinnohatare eller folk som försvarar pedofiler stå oemotsagda. Du kanske borde fokusera på att städa i de egna leden så att säga istället för att gå till attack mot medelålders kvinnor. Det är trots allt inte där barnvåldtäktsmän vanligen återfinns. Män behöver rannsaka sig själva och komma tillrätta med det sexuella våld som de utövar både mot kvinnor och barn.

Nu orkar jag inte med fler av dina inlägg fulla med kvinnoförakt och gnäll över att det är synd om vuxna män om barn blir våldtagna osv.
Citera
2024-10-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argaranda
Äre Chr**tian W*st*rlund eller?

Christian Westerlund.
Snubben är död så ingen idé att maska.
Citera
2024-10-02, 21:55
Medlem
Den enda brottskategori där kvinnor är representerade i någon större utsträckning är sådant som bedrägeri och stöld. Där är kvinnor runt 30 %. Alla former av våldsbrott där står kvinnor för max 10 % av brotten, snarare 5 %. Sexualbrott, 1 % begås av kvinnor.

Och då börjar vi ändå få fall där manliga våldtäktsmän ”byter kön” och registreras som kvinnor i statistiken. Skulle ”kvinnor” plötsligt öka till att stå för 10 % av alla sexualbrott, då är det inte ett gott betyg för denna grupp av män som bytt kön för det är i så fall direkt kopplat till det. Men världen börjar nyktra till, det där kanske stoppas snart.
Citera
2024-10-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Säkert att det var tåg? I Expressen står det att han hittades död, det låter mer som ett annat tillvägagångssätt

Han tog livet av sig strax utanför Ljusdal. Och det var ett tåg.
Citera
2024-10-02, 21:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Och damer ska det inte heller då, för inte alla pedofiler är män. Hur ska du lösa det?

Förbjuda alla, eller fixa kontrollerna och inte låta syjuntan bestämma vem som är lämplig, kanske?

Kvinnor är säkrare i smitt för barnen.

Tror inte heller på kvinnliga poliser, brandkår och militär som försvagas i snitt av kvinnlig närvaro.
Citera
2024-10-02, 21:58
Medlem
Citat:
Jo det var ju lite det jag menade - att det finns en anledning för undersökningen att gå klart även om målket inte längre är åtal; utan klarhet.

Bevisprövning är ju en del av det även om jag måste tänka en del hur det passar in utan åklagad .. men poängen är att LÄRA oss nåt.

Alla brottsfall lär oss nåt - varför, kan vi undvika det, fanns det nån speciell anledning givet gäng, etc. Det är det viktiga i alla dessa brott IMO och om gärningsmannen tog sitt liv blir det bara ÄN mer viktigt - som jag ser det.
Tänkte nog mest på brottsoffren och anhöriga till den misstänkte. Det är klart att rättsväsendet ska vara en lärande organisation men mycket blir nog bara statistik
Citera
2024-10-02, 22:13
Medlem
Manginazs avatar
Har inte polisen haft någon presskonferans om detta än? Shit va dom suger!
Citera
2024-10-02, 22:13
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Säkert att det var tåg? I Expressen står det att han hittades död, det låter mer som ett annat tillvägagångssätt

Tidningarna är så jävla fega att dom inte vågar skriva ut att han tog livet av sig genom att hoppa framför ett tåg.

Hade Dumpen fått honom på kroken och filmat honom så hade gladeligen Expressen skrivit ut självmord pga Dumpen.
Citera
2024-10-02, 22:15
Medlem
Timeouts avatar
Vet inte om det har varit uppe i tråden redan för jag har bara läst hälften.

På TV4 nyheterna nyss var det i går som föräldrarna till 9 flickor, 1-3 år gamla, blev informerade.
Peddot har jobbat på förskolor från 2018 fram till hans död i juni 2024.
Citera
2024-10-02, 22:15
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men det är väl exakt så du vill att det ska fungera?

Jag klarade mensas IQ test så helt korkad bör jag inte vara.

Jag hatar varken män eller dig, så det behöver du inte oroa dig för.
Du valde fel person att skryta med det om. Iofs, det faller ju när du allierar dig med extremism. Men jag gjorde samma test som du, morsan släpade med mig som barn.

Med det sagt, intelligens kan ta flera vägar. Den kan bli extremism, som din, eller en vilja att balansera - kanske mer som min. När folk intar lämmeltåget och utan att VETA vad som skett, går ut och skriker o skränar. Det är, som jag ser det, nåt som religionerna har patent på.

Vanligt folk ska inte. Vi vet bättre. Eller?

Sen kom du. Veta bättre out the window, manshatande kom in genom dubbeldörrarna. Jo, du har skrivit till ett par att det är inte alls vad det handlar om men inte ens moderatorerna tror på dig. För all del, det är fritt att ha en åsikt här.

Du får hata oss bäst du vill. Men skriver du dumheter, så finns nån här att ta ner dig på jorden. Inklusive påståendet att ingen man är värd att ta hand om barn. NÅN måste reagera där, jag blev utvald:

F you.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in