2024-10-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r8nz
Förskolan Ringblomman som GM jobbade på är ett nattisdagis, vet inte om de var fler än en personal på nätterna?

Oj, det låter inte alls bra! Är lite osäker, men tror att man är ensam de timmar barnen förväntas sova(typ efter kl 20). Det är åtminstone så på nattis för äldre barn.
Citera
2024-10-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Jag ogillar generaliseringar, speciellt när det har ursprung som inte är relevanta - i det här fallet manshatande feminister som häckar i kanalen.

En man misstänks för pedofili efter foton har hittats. Ingen vill säga vad dom anger, vilket är illa nog. Men det är EN man inom förskolan på ... sex år? Under den tiden har våldsbrott mot barn inom samma verksamhet förekommit ett flertal gånger.

Jag vill inte minimera, jag vill relativisera - eftersom det finns rabiata människor ute att göra detta till "sin sak". Helt utan respekt för offer här, påstår dom att detta gäller alla män - och den stackars man som reagerar på generaliserigen drabbas av avstängningshot, felciteringar och andra nedsättande kommentarer.

Detta förefaller vara organiserat och visst, män ska bete sig bättre, men MÄN beter sig bättre. Vad sa jag om en man på 5 år?

Vad pratar du om? En man inom förskolan på 6 år? Visa mig den statistiken tack, som du själv skrivit här i tråden.
Citera
2024-10-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Vad som sägs i tråden verkar som att kvinnorna hjälpt mannen med det fasansfulla

Det finns ingenting i det som är publikt känt eller som framkommit på andra sätt som tyder på att någon hjälpt pedofilen. Det är bara dina fantasier.
Citera
2024-10-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men det där med syn på livet osv det kan inte appliceras på små blöjbarn, de är för små. De behöver omvårdnad och nån som passar dem och matar dem. Sen är väl inga lärare/fröknar där för att pränta in sina personliga åsikter i andras barn, men det är offentlig verksamhet, de har värdegrunder osv.

Men absolut i skolåldern och framåt behöver barn absolut manliga förebilder. Framförallt pojkar tror jag. Det kanske skulle bli lite mindre stök då om det fanns en manlig auktoritet som kunde höja rösten åt dem vid behov och så vidare. Jag är absolut inte emot manliga lärare. Men man måste kanske inte ha män som hjälper små barn med blöjbyte.

Är förvisso ingen pedofilexpert, men det är nog inte jättemånga pedofiler som dras till blöjbarn, eller vad säger ni pedofiler i tråden om det? 🤔 Har fått intrycket av att det vanliga är att de dras till flickor runt 4-5-år som har långt hår osv.
Citera
2024-10-02, 19:57
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thujthuj
Vad pratar du om? En man inom förskolan på 6 år? Visa mig den statistiken tack, som du själv skrivit här i tråden.
Det finns online. Men du är medveten om att den nästan alltid är om elever? Det går inte att hitta om barn.

Så man får kika på fall som nåt media, och det gjorde jag. Varför ska jag göra det jobbet åt dig, när statistikinstituten vägrar av andra anledningar?

Eller så tänker du bara på vad som är rimligt, och lugnar ner dig, till skillnad från din kollega som strax får ett svar.
Citera
2024-10-02, 20:01
Medlem
Nationalromantiks avatar
Obehagligt hur många i tråden som ursäktar pedofilen.

Vem är GM? Någon här i tråden är väl från ljusdal och sitter på lite info.
Citera
2024-10-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men det där med syn på livet osv det kan inte appliceras på små blöjbarn, de är för små. De behöver omvårdnad och nån som passar dem och matar dem. Sen är väl inga lärare/fröknar där för att pränta in sina personliga åsikter i andras barn, men det är offentlig verksamhet, de har värdegrunder osv.

Men absolut i skolåldern och framåt behöver barn absolut manliga förebilder. Framförallt pojkar tror jag. Det kanske skulle bli lite mindre stök då om det fanns en manlig auktoritet som kunde höja rösten åt dem vid behov och så vidare. Jag är absolut inte emot manliga lärare. Men man måste kanske inte ha män som hjälper små barn med blöjbyte.

Min flickvän har arbetat många år på förskola så jag vet vad för böcker dom läser för barnen och vad dom pratar om på samlingar osv. Det är väldigt mycket nutida propaganda. Alltså jag har ingenting emot två pappor med barn, två mammor osv men att hela tiden bara läsa sådant istället för Alfons Åberg som på våran tid det tror jag inte är bra. Barn behöver få lära sig allt möjligt inte bara nutida saker.

Håller med om att män ska få arbeta på skola då är barnen ändå tillräckligt gamla för att kunna peka ut övergrepp. Men på förskola kan en pedofil som arbetar med säg 1-2 åringar utsätta ett obegränsat antal barn för övergrepp för dom har inte ord att berätta.
Citera
2024-10-02, 20:04
Medlem
Eustaches avatar
Vilket patetiskt bottenskrap till lågliv. Hoppas folk går och pissar på hans grav.
Citera
2024-10-02, 20:10
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Obehagligt hur många i tråden som ursäktar pedofilen.

Vem är GM? Någon här i tråden är väl från ljusdal och sitter på lite info.

https://bulletin.nu/pedofil-forgrep-sig-pa-nio-forskolebarn-i-ljusdal
Citera
2024-10-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Min flickvän har arbetat många år på förskola så jag vet vad för böcker dom läser för barnen och vad dom pratar om på samlingar osv. Det är väldigt mycket nutida propaganda. Alltså jag har ingenting emot två pappor med barn, två mammor osv men att hela tiden bara läsa sådant istället för Alfons Åberg som på våran tid det tror jag inte är bra. Barn behöver få lära sig allt möjligt inte bara nutida saker.

Håller med om att män ska få arbeta på skola då är barnen ändå tillräckligt gamla för att kunna peka ut övergrepp. Men på förskola kan en pedofil som arbetar med säg 1-2 åringar utsätta ett obegränsat antal barn för övergrepp för dom har inte ord att berätta.

Jag håller med. Förskola och skola ska vara för barns bästa. Klart man kan tala om att det finns homosexuella par, barn till de paren går också på förskola. Men förskola ska inte vara en verksamhet för vuxna aktivister att dyvla på barn sina egna värderingar, att man kan byta kön om man inte faller perfekt inom stereotyperna barbie/batman, eller om politik osv.
Citera
2024-10-02, 20:20
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
https://bulletin.nu/pedofil-forgrep-sig-pa-nio-forskolebarn-i-ljusdal

Riktigt fet gris, han saknade uppenbart impulskontroll. Levde ut sina sjuka fantasier och tryckte i sig hamburgare och chips i överflöd.
Citera
2024-10-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Jag jobbar inte med barn.

Men jag är emot idioter som vill kalla ALLA män för pedofiler för att en av "oss" gjort nåt ingen vet vad. Iofs skitsamma vad. Det är denna "alla är likadana förbjud dom från att jobba med barn"-feministretoriken jag bara MÅSTE reagera mot.

Att du tror att det är pedofilism för att EN av 6 miljoner män i landet misstänks för det, well .. sa vi feminism?
Var har du fått den siffran ifrån?
Googla så får du se hur många fall det kommer upp där manligt anställda förgripit sig på barn på förskolor.

Jag hatar feminister och pedofiler. Ingen av dem har på förskolor att göra.. Enklast då att inte låta män jobba på förskolor - för barnens trygghet. Tyvärr trist för de män som vill göra gott och som är bra med barn.. men man ska tänka på barnen i första hand, inte vuxna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in