2024-10-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag har bara sett att Jocke var orolig för Chrippa pga det Chrippa sa själv. De hade ju en hemlig kod när Chrippa behövde hjälp. Det säger massa om vad Chrippa sa om henne då.
Man kan inte säga att Jocke gjorde fel då. Med facit i hand skulle han struntat i Chrippa och låtit han sköta sig själv.

Sen handlade det om barnet och det Chrippa sagt hur Linnéa betett sig.

Utöver det har jag inte någonstans sett att han vill sära på de två.

Kanske önsketänkande av andra istället.

Har inte heller sett något i den vägen, endast när det fortfarande fanns påståenden om misshandel.
Citera
2024-10-02, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ha ha ha bra utbildning. Som vad exempelvis?

Varför skulle Jocke vilja att det tog slut mellan dem, var får du det ifrån?

Jaa du, vart har jag fått det ifrån. Vill du gissa eller skrolla?
Jag gör valet åt dig skrolla, och kolla
Chrippa och Linnea trivs väldigt bra med varandra, inget som någon annan har med att göra
Citera
2024-10-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ja han säger ju att han inte vill att de han är tillsammans med ska ha ett jobb = kontroll. Det är ju bara att lyssna på människor som tex levt med en narcissist så får man ju själv reflektera.

Hon blir dessvärre mer och mer lik Chrippa. Det blir säkert så när hon lever med honom. Lugnast så kanske?

Så den utbildningen hade hon ingen glädje av. Har för mig att hon läste lite kring beteendevetenskap. Det är klart att hon blir mer som honom. Han godkänner inget annat. Om hennes föräldrar gått i borgen för blancolån så undrar jag hur de tänker.
Citera
2024-10-02, 18:39
Avslutad
Citat:
Jag har bara sett att Jocke var orolig för Chrippa pga det Chrippa sa själv. De hade ju en hemlig kod när Chrippa behövde hjälp. Det säger massa om vad Chrippa sa om henne då.

Är det därför Jocke messar till Linnea istället för till Chrippa? Han låter ju inte luren svalna mellan messen ens
Citera
2024-10-02, 18:42
Medlem
Citat:
Jag blir inte klok på att han bara fortsätter utan att för en stund förstå vart han är på väg.

Jag ser fram emot videon som Jacke och Sofia sagt ska läggas ut. Förstår dock om de skulle välja att avstå. Men hon verkar ju ha massor att säga och verkar lugn och sansad precis som Jacke.

Ute nu https://youtu.be/H_q6P2pVh0Y?si=rm_FUdV6AkT7ZQZJ
Citera
2024-10-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Är det därför Jocke messar till Linnea istället för till Chrippa? Han låter ju inte luren svalna mellan messen ens

Kontakten med kodordet var då.
Det är ju rätt självklart hur och varför det nu är Linnea han har kontakt med - och har redan kommit fram att Chrippa går inte att ha en konversation med överhuvudtaget och av två dåliga får man ju välja den som är minst dålig. Så det är inte konstigt att han har kontakt med Linnea. Och Linnea själv säger ju att Jocke är den de har kontakt med och vill inte ha det med någon annan av dem.
Så att säga att Jocke terrar Linnea är ju rent skitsnack, hon är ju med på detta.
Och inte heller om man utgår från prints Chrippa själv visat för att påskina att han kontaktar Linnea verkar hon vara det minsta ovillig till detta, snarare tvärtom.
Citera
2024-10-02, 19:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Kontakten med kodordet var då.
Det är ju rätt självklart hur och varför det nu är Linnea han har kontakt med - och har redan kommit fram att Chrippa går inte att ha en konversation med överhuvudtaget och av två dåliga får man ju välja den som är minst dålig. Så det är inte konstigt att han har kontakt med Linnea. Och Linnea själv säger ju att Jocke är den de har kontakt med och vill inte ha det med någon annan av dem.
Så att säga att Jocke terrar Linnea är ju rent skitsnack, hon är ju med på detta.
Och inte heller om man utgår från prints Chrippa själv visat för att påskina att han kontaktar Linnea verkar hon vara det minsta ovillig till detta, snarare tvärtom.
Varför vill Jocke ens ha kontakt då?
Det framgår av printen att det är han som är drivande.
Citera
2024-10-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Dessvärre kan det vara nödvändigt i vissa fall att kunna få fram vissa grejer och med tanke på att Jocke inte verkar ha någon kontakt med Annika &Tomas så går det ju inte att gå den vägen. Och då Chrippa inte har någon annan kvar än just Annika, Tomas och Linnea så finns ju bara ett alternativ att ta till.
Hade det funnits någon annan som kunnat vara mellanhand och där chansen finns att Chrippa lyssnar på så hade det nog det föreslagits.

Den som sagt, även om det är Jocke som är drivande (vilket säkerligen beror på att det är han som får till sig det mesta som rör både det rättsliga, saker om Julia som kan vara bra för pappan till deras barn att veta, vad som sägs och allt möjligt - speciellt då varken Chrippa eller Linnea varit skrivna på rätt adress förrän nyligen och befinner sig till stor del utomlands ) så verkar Linnea absolut inte ha något emot detta. Det enda hon sagt är att hon har inte ville ha kontakt med Jonna 🤷
Citera
2024-10-02, 19:35
Medlem
Citat:

Av printen möjligen, även om jag inte skulle kalla det ”drivande”, men ingen vet hur resten av konversationen/erna ser ut.
Citera
2024-10-02, 19:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Dessvärre kan det vara nödvändigt i vissa fall att kunna få fram vissa grejer och med tanke på att Jocke inte verkar ha någon kontakt med Annika &Tomas så går det ju inte att gå den vägen. Och då Chrippa inte har någon annan kvar än just Annika, Tomas och Linnea så finns ju bara ett alternativ att ta till.
Hade det funnits någon annan som kunnat vara mellanhand och där chansen finns att Chrippa lyssnar på så hade det nog det föreslagits.
Du kan inte ens själv tycka att det låter om en trovärdig förklaring.
Dessutom har han haft kontakt med Jacke - som också är den som t ex gav dokument till mamman.

Citat:
Den som sagt, även om det är Jocke som är drivande (vilket säkerligen beror på att det är han som får till sig det mesta som rör både det rättsliga, saker om Julia som kan vara bra för pappan till deras barn att veta, vad som sägs och allt möjligt - speciellt då varken Chrippa eller Linnea varit skrivna på rätt adress förrän nyligen och befinner sig till stor del utomlands ) så verkar Linnea absolut inte ha något emot detta. Det enda hon sagt är att hon har inte ville ha kontakt med Jonna 🤷
Varför försöker du lägga ansvaret för Jockes skickade meddelanden på Linnea?
Han avskyr ju dessutom Linnea utåt.

Tycker du dubbelspelet där han använder Julia för att sedan prata skit om Julia är något som Linnea skulle ha behov av att vara delaktig i.
När det gäller det juridiska så sköter han givetvis ingenting för vare sig Chrippa eller Julias räkning- han är inte jurist - och helt säkert inte heller ombud för Chrippa på andra sätt heller.
Citera
2024-10-02, 19:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Av printen möjligen, även om jag inte skulle kalla det ”drivande”, men ingen vet hur resten av konversationen/erna ser ut.
Han summerar sin egen kontakt i printen faktiskt. Så vem som är drivande framgår -- oavsett vad du vill kalla det.
Citera
2024-10-02, 20:14
Medlem
Citat:
Du kan inte ens själv tycka att det låter om en trovärdig förklaring.
Dessutom har han haft kontakt med Jacke - som också är den som t ex gav dokument till mamman.

Varför försöker du lägga ansvaret för Jockes skickade meddelanden på Linnea?
Han avskyr ju dessutom Linnea utåt.

Tycker du dubbelspelet där han använder Julia för att sedan prata skit om Julia är något som Linnea skulle ha behov av att vara delaktig i.
När det gäller det juridiska så sköter han givetvis ingenting för vare sig Chrippa eller Julias räkning- han är inte jurist - och helt säkert inte heller ombud för Chrippa på andra sätt heller.

Seriöst, om du bara ska försöka låta dum så lyckas du extremt bra.
Men jag la inte något jävla ansvar på Linnea, och Linnea har all möjlighet att blocka, säga ifrån eller allmänt visa att hon inte är med på det. Men inget sådant finns att se på printsen (och då är det ju ändå Chrippa som delat dessa med syfte att visa hur Jocke kontaktar henne). Hon till och med sa själv att det är Jocke de har kontakten med.
Och han har ju även gått ut med hans inställning mot Linnea och med tanke på hur du hänger här 24/7 i princip så borde du ha koll på det.

Jag sa inte heller att han använder Julia utan att det kan komma information från Julias sida som kan vara bra att den när pappan till barnet 🤦🏼
Vart sa jag att han sköter det juridiska? Jag sa att det kan vara en bit av information som kan vara bra att få fram. Det kan hända saker som Jocke kanske bara vill eller behöver upplysa om och då post oftast skickas till den adress man är folkbokförd på kan ju bristen på mottagandet av C&L vara rätt stor. Även om de nu skrivit sig på "rätt" adress men det hjälper ju inte så de inte är hemma (och nej innan du spelar dum igen menar jag inte att Jocke går in och hämtar deras post utan att det kan vara saker som rör båda parter som när Jocke).

Plus, det viktigaste - vi vet inte allt som sker bakom kulisserna de sinsemellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in