Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Nej, lösningen är att lägga ner samtliga dagis och återinföra sambeskattningen. Det skulle dessutom ha den positiva bieffekten att antalet batikkärringar skulle minska högst påtagligt. Det är lite svårt att jobba som hemmafru och vara genuspedagog samtidigt, eller hur?
Nej, det funkar inte. Det finns familjer där båda jobbar, och en viss dagisverksamhet är i sig inte skadlig. se det som social träning för ungj/(&¤arna. Jag gick ju t.ex där och lärde mig massor om mobbare och grupptryck .. det satt i tills karatelektionerna i 9:an.
Även om sant, så är det så att det inte ÄR fel att ha dagis. Det ÄR utbildning, det är socialt, det är träning. Och sambeskattning eller inte, det löser inte problemet med att kvinnor idag kanske inte VILL spendera dessa 22 år hemma medans barnet växer upp vilket mördar deras egen karriär. Man jobba, fru baka - ÄR lite flashback till hedenhös, även om jag inte har minsta problem med traditionella könsroller - av dom 2 vi har. 2. Exakt.
Så nej, du har fel. Och om vi nu ska HA dagis, så ska dom skötas korrekt, överses inte av vänner och virkpolare. Men trots det, så KAN sånt som detta ske. Vad som nu skett, eftersom vi inte vet det.