Citat:
Ursprungligen postat av
Pancev
Du har läst den nu alltså.
Får väl fixa boken.
Trodde nog ändå att den kunde vara det, boken har ju inte varit så poppis i egna leden på förhand o han har absolut taggat ner attityden. Frispråkig har han ju alltid varit

Jag googlade lite. Boken säljs på lite olika sidor online för någonstans mellan 250 och 300 kr.
"Skogens konung är älgen, säger folk. De som säger det har uppenbarligen inte träffat mig: Douglas Hammar. Här är berättelsen om hur det gick till när en ung vilsen grabb från Lidingö blev huliganledare för Yngre-falangen - till en av världens tyngsta huliganligor.
Jag skildrar huliganismen bland de största ligorna i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Malmö. Rivaliteter, vinster och förluster. Vilka som var tunga och slagsmålen på Stockholms gator. Jag skulle beskriva min bok som en skildring av huliganismen i Sverige. Min självbiografi tar med dig på en resa genom en ljusskygg värld. En bok om planerade slagsmål, brödraskap, våld och kärlek. Douglas Hammar är en Östermalmskille som växte upp på Lidingö. Följ hans resa från idyllen till toppeliten bland Europas huliganer. Men också insikter och reflektioner kring det råa livet han har levt."
Vi ska alltså finnas omnämnda i boken.
Det har egentligen inte smällt så många gånger mellan oss och Gnaget, men jag minns t ex ett uppstyrt box på Ättekulla där jag var först in och sist ut från vår sida. Kan ha varit 2007 eller 2008 typ. Det regnade den morgonen, så jag tog på mig svarta regnbyxor, som jag även hade på mig under själva boxet. Lyckades ändå flyga in i AIK-mobben med en frontspark. Vår liga splittrades på skolgården efter någon minut och där slutar filmen som AIK:arna lade upp, men jag var fångad i ett hörn av inhägnaden så jag fick allt fortsätta slåss. Sådant slutar alltid med att man tuggar asfalt till slut, men det hade varit kul om man kunde få ett hedersomnämnande.
Jag har också beställt ett exemplar.