2024-05-21, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supertastic
Den påkörda bilen är en Toyota Auris, alltså en modell som slutade tillverkas så sent som 2019. Således en relativt modern och säker bil. Det har nämligen inte hänt jättemycket på krocksäkerhetsfronten på senare år, tittar man på krockprov idag är det främst assistans-system och andra aktiva system som avgör om en bil får 5 stjärnor eller inte (åtminstone när det gäller modeller från stora, etablerade tillverkare).

Man kan således anta att smällen var rejäl och att föraren av Porschen hållit en hög hastighet. I 40-50 km/h ska du nämligen ha ganska mycket otur eller sitta obältad för att dö i en krock mellan två moderna bilar idag.

hur kunde offret dö då om det är en säker bil?
Citera
2024-05-21, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyFaz
Ja för om han druckit eller varit påverkad vid rutinkontrollen så borde ju polisen märkt det om det inte var oerfarna aspiranter eller så. Då är ju teorin att han supit till eller blivit påtänd efter. Märkligt!

polisen borde ju ha upptäckt detta så babbe jäveln knarkade säkert efteråt
Citera
2024-05-21, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodiganaglar
Har scanat genom diverse bilder och ungen verkar ha rejäla problem med att konstant blänga ner i telefonen. Vad dom än gör så tittar han ner i telefonen. I affären = telefonen. På party = I telefonen.

var finna bilder på aset??
Citera
2024-05-21, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
hur kunde offret dö då om det är en säker bil?

Euro NCAP jämför och betygsätter bilar i respektive segment.
Auris är pä sin höjd en måttligt säker bil i C-segmentet, men bara i krock med andra bilar ur C-segmentet eller mindre.

Rammas man av en Panamera som ju slottas in i E-segmentet så är en Auris värdelös.

Att tro på Euro NCAP utan att ha ens en grundläggande förståelse för datan bakom de presenterade betygen är ett livsfarligt sätt att lura sig själv.
Citera
2024-05-22, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
arabjävel?

Ja, en riktig jävla sandneg*r från Libanon. Äckelmamman i den familjen är helt IQ befriad, nu åker hon runt i sin jävla Audi med regnr: B*DB*Y inte undra på att apungen är som han är. Jag hoppas på karma, och att hela jävla patrasket flyttar från Sverige. Då hade de gjort en god gärning i allafall.

* A
* O
Citera
2024-06-05, 13:21
Medlem
Gick förbi deras hus precis. Ser ut som att ungen fått nedgradera sig till Epa
Citera
2024-06-05, 15:15
Citat:
Ursprungligen postat av Blodiganaglar
Gick förbi deras hus precis. Ser ut som att ungen fått nedgradera sig till Epa
Är det ens möjligt att han får köra öht efter detta?
Citera
2024-06-08, 12:47
Medlem
Krispige-Kevins avatar
De finns en grupp som är ganska så överrepresenterade i olycksstatistiken. Kör man som folk så är det ganska tryggt. Jävla otur för Jonas i det här fallet. Jag kör motorcykel och åkte på den vägen strax efter händelsen. Riktigt läskigt. Jag håller mig ständigt i min comfort zon men det har ju hänt vid några tillfällen att det varit nära pga andra bilister. Får alltid lite metallsmak i munnen och blir darrigt en stund av nära döden upplevelser.
Citera
2024-07-21, 13:56
Någon som vet vad som händer?
Citera
2024-09-07, 19:45
Ingen som vet om killen slipper undan eller om han kommer få ta ansvar för att ha kört ihjäl en person? Jag åker förbi deras hus varje dag och blir bara så förbannad när jag ser deras bil B*DB*Y utanför.
Citera
2024-10-02, 11:44
Medlem
Gilera422s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elliver
Ingen som vet om killen slipper undan eller om han kommer få ta ansvar för att ha kört ihjäl en person? Jag åker förbi deras hus varje dag och blir bara så förbannad när jag ser deras bil B*DB*Y utanför.
Om du nu är så tuff och åker förbi gör något istället för att sitta bakom en skärm och skriva, Jag känner familjen och deras nära väl och vet att dom hade uppskattat att du kom fram som en man till pojken och sa va du tyckte.
Citera
2024-10-02, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilera422
Om du nu är så tuff och åker förbi gör något istället för att sitta bakom en skärm och skriva, Jag känner familjen och deras nära väl och vet att dom hade uppskattat att du kom fram som en man till pojken och sa va du tyckte.

Gärningsmannen har tidigare beskrivits som "en man i 20-årsåldern" men du menar att det är en "pojke"? Stämmer det, eller är du bara ute för att infantilisera den vållande och förminska det han gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in