2024-10-02, 03:30
Medlem
Nä tror inte på era teorier... Nu är jag pensionär men kommer ihåg hur det var när man var 15. moppe gällde å varken mobil eller internet fans. Vi umgicks oftast hemma hos nån, vi sågs allihop å satt å kolla video samt fikade. på helgerna köpte vi några öl å tjejerna var med hela tiden. De flesta var ihop med någon samt det hände man bytte tjej lite då å då. Har flera bekanta som var ihop då som fortfarande är det 50 år senare. Så skillnaden är att vi umgicks allihop varje kväll. Ingen satt hemma med nått spel eller dylikt.
Sen var vi väldigt modemedvetna i den åldern... snygga kläder var väldigt viktigt samt snyggt hår.
Senast redigerad av chonard 2024-10-02 kl. 03:45.
Citera
2024-10-02, 04:40
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Ja hur skapas en incel egentligen? Ingen man föds ju till att leva sitt liv som incel.

Vilka händelser i livet leder till att en man blir incel?

Är det mannens åsikter, exempelvis han är nazist?

Beror det på autism som gör att mannen inte kan läsa av sociala koder?

Eller helt enkelt en nitlott i skapelsen? Du är helt enkelt för ful.
Jag hade en lång brevväxling med en man boendes i Panama högst uppe på en klippa vid havet. Han skrev

" De ville tysta de som varnade för massinvandringens konsekvenser så de kallade dem rasister. De kunde inte gärna kalla alla de frustrerade män som blev över i dagens samhälle och varnade för konsekvensarna av det för samma sak, så de kallade dem incels. Men låt dig inte luras min gode vän. Det är precis samma typ av smädelse som syftar till att tysta folk"

Jag vetefan alltså om han har rätt. Jag tänker att man kan vara det för att man är nazist. Jag tror att mycket beror på det .
Senast redigerad av sebastian_ 2024-10-02 kl. 05:28.
Citera
2024-10-02, 05:17
Medlem
1. Släpp in miljoner invandrare, mestadels unga män.

2. Se till att locka hit en stor andel krigsskadade analfabeter, som inte arbetar utan hela dagarna kan driva omkring på bidrag och trakassera och våldta försvarslösa svenska kvinnor.

3. Kvinnor får snabbt en hatisk syn på män generellt, både på vidriga araber och negrer som ständigt trakasserar, förföljer och överfaller dem, och på svenska män som inte kan beskydda sina kvinnor.

4.Kvinnor väljer att bli incels, går inte längre ut, undviker att umgås med män, skaffar katt och sitter ensamma hemma med sin psykofarmaka och billigt rödvin.

5 Ovanstående leder till kraftig ökning av svenska män som blir incels. Även invandrare blir incels och ägnar sig åt gängkriminalitet och gangstervälde istället för normalt familjeliv.
Citera
2024-10-02, 05:25
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ja hur skapas en incel egentligen? Ingen man föds ju till att leva sitt liv som incel.

Alla ting, kommer i två.
Så när den moderna feminismen uppstod, kom den "moderna självständiga kvinnan" - som inte behöver en man för att leva sitt liv.

Motsvarigheten? Incel
Citera
2024-10-02, 05:39
Avslutad
Det här beror ju för det första lite på om man med incels avser alla män som lever i ofrivilligt celibat eller endast de män som hänger på incelforum och vältrar sig i hat.

Hur som helst, av de män jag mött som lever i ofrivilligt celibat har minst 95% någon variant av autism och är väldigt socialt isolerade i allmänhet, då de inte fått rätt hjälp från samhället för att etablera ett fungerande vuxenliv utifrån sina förutsättningar. Ibland beror det på att de inte har någon fastställd diagnos, även fast det är helt uppenbart att de är autistiska. I andra fall handlar det om resursbrist från vårdens sida. De övriga 5% är personer med annan psykisk ohälsa, som t.ex. allvarlig social fobi. Även där har stödet uteblivit.

Min uppfattning är att incels har funnits i alla tider. "Den märklige byfånen" som bodde kvar hos föräldrarna på gården och liknande... Vi pratar dock mer om det idag, eftersom dagens incels kan hitta varandra och göra sina röster hörda genom internet. Tidigare togs ingen notis om dessa män.

Sedan kan det nog finnas en viss ökning i dagens samhälle på grund av många socialt isolerade personer idag utvecklar ett dataspelsberoende, vilket gör dem om möjligt ännu mer socialt isolerade än de redan är. Stäng av wifi och hälften av alla incels skulle sluta att vara incels och ta tag i sina liv.

Uppfattningen att det skulle ha med invandringen att göra, att svenska män inte hittar en partner, är för övrigt rätt ologisk. De allra flesta nyanlända män jag känner till lever ensamma och de flesta svenska kvinnor är inte alls intresserade av att bli muslimska hemmafruar. De nyanlända män som har en fru har ofta importerat henne från sitt hemland.
Senast redigerad av Kiwipoesi 2024-10-02 kl. 05:49. Anledning: Förtydligande
Citera
2024-10-02, 06:29
Medlem
Blaskas avatar
Det är bitterhet som skapar incels. Avundsjuka och bristande självinsikt. Svagt ego
Citera
2024-10-02, 07:48
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:

Autism i kombination av att individen tror att hen förtjänar sex. Själva grejen att det är kvinnornas fel är egentligen cope, för att avsäga ansvar för sina egna handlingar och tankar.
Citera
2024-10-02, 08:15
Medlem
mendokses avatar
Dålig genetik, dålig uppfostran och inget socialt liv.
Man behöver inte vara snygg för att få ligga men man måste se okej ut.
Blir svårt om man är ful.
Blir också svårt om man lever som en eremit och aldrig träffar på tjejer, vilket är ett problem för många idag.
De som ser okej ut och som har något slags socialt liv men ändå inte lyckas har aldrig lärt sig att ragga på tjejer. Speciellt i Sverige är det många män som i princip aldrig ens försökt. Man måste våga bli avvisad och om man blir avvisad går man vidare och raggar på någon annan tills det nappar.
Om man bara var lite mer framåt i sitt uppvaktande av tjejer hade man då inte haft några problem.
Senast redigerad av mendokse 2024-10-02 kl. 08:18.
Citera
2024-10-02, 08:31
Medlem
Citat:
Hitler var nog väldigt sexuellt hämmad. Många nazister är sexuellt hämmade och hatar kvinnor eftersom dom inte vet hur man umgås med kvinnor.
Tror inte Hitler var incel, han hade bl.a Eva Braun, samt han verka även mån om vissa kvinnor som att betala underhåll, om detta nu är sant?

Din fars namn var Hitler. Den är nu på väg att tryckas om med ny bevisning för att Jean-Marie Loret verkligen är Hitlers son. Enligt Telegraph finns bland annat utbetalningar från Hitler till Jean-Maries mor, där finns även ett porträtt av Charlotte signerat Hitler och likheterna mellan far och son ska vara påfallande.
https://www.gp.se/nyheter/varlden/hitler-hade-en-tills-nu-okand-son.2397571e-61b2-4aca-b464-aa3766bf6500
Citera
2024-10-02, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nä tror inte på era teorier... Nu är jag pensionär men kommer ihåg hur det var när man var 15. moppe gällde å varken mobil eller internet fans. Vi umgicks oftast hemma hos nån, vi sågs allihop å satt å kolla video samt fikade. på helgerna köpte vi några öl å tjejerna var med hela tiden. De flesta var ihop med någon samt det hände man bytte tjej lite då å då. Har flera bekanta som var ihop då som fortfarande är det 50 år senare. Så skillnaden är att vi umgicks allihop varje kväll. Ingen satt hemma med nått spel eller dylikt.
Sen var vi väldigt modemedvetna i den åldern... snygga kläder var väldigt viktigt samt snyggt hår.

Ja - men du beskriver hur du och dina kompisar hade det i 15-årsåldern.

Jag kan lova att det fanns de som var lika gamla då men som inte hängde med kompisar hela tiden eller hade tjej stadigt.

Sen går åren och kompisgängen splittras - det blir ännu mer ensamma kvar.
Citera
2024-10-02, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Ja - men du beskriver hur du och dina kompisar hade det i 15-årsåldern.

Jag kan lova att det fanns de som var lika gamla då men som inte hängde med kompisar hela tiden eller hade tjej stadigt.

Sen går åren och kompisgängen splittras - det blir ännu mer ensamma kvar.
Jo nån fans såklart, kanske en på 20 max.
Citera
2024-10-02, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chonard

Fråga 1: var detta: landsbygden eller storstad (såsom Västerås, lund, Malmö etc)?

Fråga 2. tror du också att var så på alla ställen i Sverige oavsett liten ort, landsbygd eller storstad?

Fråga 3: (dum fråga) På den tiden fanns det arga/bistra och negative-vibes ansikten bland äldre då menar jag 65+ (dvs. så fort man ser kräket så fick man negativa vibar). Tycker att dagens gamlingen ofta är arga/bistra och beter sig udda/kollar snett/glor mot lite yngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in