2024-10-02, 01:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Uggledar har fallit. Den sista Ukrainska bastionen. Vad yrar du om?

Ett djärvt påstående..

Har de Ukrainska trupperna börjat lägga ner sina vapen, eller att Zelensky sagt att : "Detta är nog, det går inte längre.., jag ringer upp Putin och ger det han vill ha..och reser personligen över till Moskva för att slänga landet och mig på altaret !"

Ge upp ditt "troll-jobb", och pallra dig över till fronten. Du gör större nytta där. Ingen köper ditt sk-t prat !
Citera
2024-10-02, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett djärvt påstående..

Har de Ukrainska trupperna börjat lägga ner sina vapen, eller att Zelensky sagt att : "Detta är nog, det går inte längre.., jag ringer upp Putin och ger det han vill ha..och reser personligen över till Moskva för att slänga landet och mig på altaret !"

Ge upp ditt "troll-jobb", och pallra dig över till fronten. Du gör större nytta där. Ingen köper ditt sk-t prat !

Jag undrar hur länge ni kommer att hävda att Ukraina vinner. Ni gjorde det från början av den militära operationen och ni är ihärdiga trots alla ukrainska misslyckandena, som i Bachmut som ryssarna tog, som i Advjeka som ryssarna tog, och nu i Uggledar. Ryssarna har tagit de största bastionerna som Ukraina har skapat och som fungerade bra - förutom det att det finns en styrka som är bättre.
Citera
2024-10-02, 01:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Jag undrar hur länge ni kommer att hävda att Ukraina vinner. Ni gjorde det från början av den militära operationen och ni är ihärdiga trots alla ukrainska misslyckandena, som i Bachmut som ryssarna tog, som i Advjeka som ryssarna tog, och nu i Uggledar. Ryssarna har tagit de största bastionerna som Ukraina har skapat och som fungerade bra - förutom det att det finns en styrka som är bättre.

Tack för att du replikerade..(menar det verkligen).., det är mera sällsynt ifrån de som håller på den ryska sidan.

Nå väl, Ukraina har vunnit alleredan. Man har överlevt som självständig nation, det blev inte den ryska snabba segern som Putin hoppades på. Nu är han fast i ett trögt "köttande". Glöm inte heller de alla inrikespolitiska problem detta krig ger Ryssland. Det är ingen slump..om man säger som så.., att man drar t.o.m upp kärnvapen-draken ifrån rysk sida. T.o.m Kreml själva..vet att de har stora problem, för annars skulle man inte ta fram denna retorik.

För Ukraina gäller det främst att fortsätta på en inslagen väg, man moderniserar, bygger upp och åderlåter Ryssland samtidigt. Krediter finns ifrån väst, likaså att även väst bygger upp sin kapacitet. Så länge väst ställer upp på detta.., så är Putin körd.
Citera
2024-10-02, 02:01
Medlem
otellos avatar
Diktaturen Ryssland har förgiftat Seym-floden för andra gången, länk. Allt djurliv är borta, t.o.m. ålarna dog.

Kan någon av forumets värdelösa vatniks förklara hur man rättfärdigar detta krigsbrott?
Citera
2024-10-02, 02:19
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Diktaturen Ryssland har förgiftat Seym-floden för andra gången, länk. Allt djurliv är borta, t.o.m. ålarna dog.

Kan någon av forumets värdelösa vatniks förklara hur man rättfärdigar detta krigsbrott?

När du kommer med en valid source så kan jag uttala mig.
Citera
2024-10-02, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
När du kommer med en valid source så kan jag uttala mig.

'Valid source'? Du menar en källa? Men det fanns ju i inlägget.

https://www.theguardian.com/world/2024/oct/01/ukraine-seim-river-poisoning-chernihiv-ecocide-
Citera
2024-10-02, 03:48
Medlem
https://x.com/thestudyofwar/status/1841289522614882614?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Vuhledar utrymt, men Ryssland kommer inte att kunna dra någon taktisk nytta av det.
Citera
2024-10-02, 04:31
Medlem
poonts avatar
Det är den 2a oktober idag.
Vitt jag vet är Ukraina kvar i Ryssland. Putin hade fel igen och kunde inte köra Ukrainas arme därifrån. Oerhört pinsamt för världens 2a största arme...
Citera
2024-10-02, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Jösses vilket pinsamt pojkrumsinlägg, men om vi bortser från det, varför skulle hela Ukraina vara hotat? Det är väl de östra provinserna där det bor många ryssar som är av Putins intresse?

Vill inte vara en såndär med pekpinnar, men viktigt i detta fall. Det bor inga ryssar i Ukraina. I Ukraina bor ukrainska medborgare. Vissa har ukrainska som modersmål medans andra har det ryska språket som modersmål.
Citera
2024-10-02, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
https://x.com/thestudyofwar/status/1841289522614882614?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Vuhledar utrymt, men Ryssland kommer inte att kunna dra någon taktisk nytta av det.
underligt att ukraina har valt att befästa och försvara stället om det är meningslöst för ryssarna
Citera
2024-10-02, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
underligt att ukraina har valt att befästa och försvara stället om det är meningslöst för ryssarna

Inte ett dugg underligt iom att Ryssland förlorar 1200-1500 man och massor av materiel i sina köttvågsanfall. Varje dag. Precis som i tidigare områden.

Här beräknas 9 ryska brigader ha gått åt. För en stad som före kriget hade 14.000 invånare. Pyrrhus hade inte gjort det sämre.

Och om du läste länken (engelska kanske är för svårt) så framgår att Ryssland har svårt att utnyttja detta till sin fördel utan snarare är de försvagade och tvingas binda resurser samtidigt som logistiken är mycket utsatt.
Citera
2024-10-02, 05:48
Medlem
poonts avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/SrH9GEfGsk

Äckliga ryssar som dödar krigsfångar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem