2024-10-01, 22:54
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Så du menar att Judarna inte har rätt till ett land?
Musselmanerna då. Kom ju betydligt senare och försökte erövra den kända världen.
Hur många människor genom historien har inte araber/musselmaner mördat, lemlästat och våldtagit?

Varför anser du att europeiska judar utan anknytning till mellanöstern hr rätt till det som kallas Israel? Är det mer från GT du tycker är applicerbart på ett modernt samhälle?
Citera
2024-10-01, 23:04
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Så att en jäkla massa polska och ryska judar som helt saknat och saknar anknytning till det som är Israel tar över landområdena tycker du är okej bara för att israeliternas land nämn i gamla testamentet? Hör du hur sjukt det låter?

Att du missat alla mord (är de uppe i 800nu?) på Västbanken förvånar inte ett dugg då du inte direkt verkar vare sig bildad eller påläst.

Jag är anti-sionist, jag anser det vara sjukt att anse att någon har rätt till något bara för att det står så i Moseböckerna.

Jag vet att det finns en lång historisk diskussion kring vem som egentligen har rätten till landet mellan jordan floden och medelhavet.
Men judarna har tilldelats området, av FN. Israel är!
Morden på västbanken?
Det är ett omstritt område.
Citera
2024-10-01, 23:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Givetvis är Hamas ett sunnitiskt politiskt parti, men de länder som Israel främst attackerar externt är Iran, Hizbollah och Al-Assad-regeringen i Syrien. De är alla shiiter.

Jag har aldrig hört talas om att Israel bekämpar sunnitiska terroristgrupper som al-Qaida, ISIS eller al-Nusra. Relationerna med sunnitiska länder som Förenade Arabemiraten Egypten och Saudiarabien är bättre. Varför hatar Israel shiiter?

Assad är alawit, inte riktigt som shiiter.

Och främst har det sedan 7 okt handlat om försvar mot sunnimusslor.

Skriv en ts med förankring i verkligheten istället. Det blir bättre.
Citera
2024-10-01, 23:09
Medlem
Citat:
Varför anser du att europeiska judar utan anknytning till mellanöstern hr rätt till det som kallas Israel? Är det mer från GT du tycker är applicerbart på ett modernt samhälle?
Hur definierar du en stat? Språk? Ursprung? Religion? Politiska beslut?
Att judarna fördrevs från sitt ursprungliga land och diverse erövrare förstörde landet?
Balfourdeklarationen var högst rimlig med tanke på att Judarna kom därifrån och skingrats på alla ondskefulla vis, varit förföljda och mördade. Musselmanaraberna har väl haft all möjlighet att etablera sig men problemet är att ”palestinierna” aldrig velat ha en lösning och eftersom dom är så odugliga och våldsbenägna kan dom inte återfå sina dromedarparker i grannländerna.
Du är miljöpartist eller kommunist väl?
Vi demokrater ser Israel som västvärlden bastion mot en totalitär islamism som tyvärr bejakats för mycket av nyttiga idioter som Jan Guillou och dig.
Citera
2024-10-01, 23:12
Medlem
Citat:
Då är det väl mer legit att västvärldens kommunister plötsligt blir islamister? På rysk och kinesisk agenda?
Pulteoner
Citera
2024-10-01, 23:22
Medlem
Citat:
Vilken anknytning har du? Förutom vänsterpolisk?
Tycker du att du har tolkningsföreträde för att du är i nån ”palestinagrupp” när terrorister anföll en fredlig festival?
Israel har konsekvent försvarat sig mot imusselmansksa hot från alla håll.
Har europeiska kommunistpalestinier med stöd av den totalitära staten iran och ryssland något gott att komma med? Vad säger koranen? Tycker du att korsner representerar ett modernt samhälle?
Citera
2024-10-01, 23:41
Avslutad
Israel hatar inte shiiter eller muslimer öht. De ser bara ner på dem som "ismaeliter" och nyttiga idioter som häller bränsle på brasan åt dem i regionen.

Det många heller inte förstår idag (eftersom de är bortfintade utav sionistisk propaganda) är att Israel och USA själva alltid proppat upp islamisk fundamentalism i regionen och motverkat sekulär nationalism. 1967 tex under upprinnelsen till sexdagarskriget så utkämpade samtidigt sekulära Egypten och fundamentalistiska Saudiarabien ett proxy-krig i Jemen (alla dessa tre länder officiellt allierade med varandra mot Israel vid denna tid) mellan varandra. När Israel då förudmjukade Egypten och tog Sinai gjorde de Saudiarabien en björntjänst. Och detta var upprinnelsen till en röd tråd som gått där det alltid sedan dess varit den sekulära nationalismen som missgynnats till fördel för islamisk fundamentalism. Den iranska revolutionen 1979 är ett annat exempel. En Shah som flörtade starkt med sekularism var knappast lika mån att vilja lajva messianistisk end of days Gog Magog skit med Israel som danspartner än vad en shiitisk teokrati nu är det.
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-10-01 kl. 23:49.
Citera
2024-10-01, 23:42
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Jag vet att det finns en lång historisk diskussion kring vem som egentligen har rätten till landet mellan jordan floden och medelhavet.
Men judarna har tilldelats området, av FN. Israel är!
Morden på västbanken?
Det är ett omstritt område.

Tilldelat av FN?! Jo tjena... Hur gick det på historielektionerna egentligen? Västbanken är för övrigt inte omstritt, endast sionister hävdar det. Resten av världen, Sverige, EU, USA, osv. erkänner Västbanken som ockuperat.
Senast redigerad av KlasLund 2024-10-01 kl. 23:45.
Citera
2024-10-01, 23:59
Medlem
Citat:
Tilldelat av FN?! Jo tjena... Hur gick det på historielektionerna egentligen? Västbanken är för övrigt inte omstritt, endast sionister hävdar det. Resten av världen, Sverige, EU, USA, osv. erkänner Västbanken som ockuperat.
Jag förstår att du är en sån där palestinamännisks som hyllat attentatet i oktober, attentatet på OS i München, gislantagandet på Entebe, alla arabisksa terrordåd inklusive 9/11. Men du och dina terroristvänner tycker väl det är ok jihad?
Jag hoppas att den goda världen vinner över alla galna musselmansksa palestinaaraber som bara vill göra världen sämre.
Hur många fredsälskare hittar du i det musselmansks gaza?
Tycker du på rikteigt att islam är fredens religion?
Och när kan vi skicka ut dig till ett musselmanskt land där du kan stanna?
Förrädare av civilisation!
Citera
2024-10-02, 00:05
Medlem
Citat:
Varför anser du att europeiska kommunister utan anknytning till mellanöstern skall ha något att sägs i frågan?
För att putin, ayatollorna och kinesernsa stödjer dom och ni alla vill omstörta vårt demokratiska samhälle?
Citera
2024-10-02, 00:07
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Jag förstår att du är en sån där palestinamännisks som hyllat attentatet i oktober, attentatet på OS i München, gislantagandet på Entebe, alla arabisksa terrordåd inklusive 9/11. Men du och dina terroristvänner tycker väl det är ok jihad?
Jag hoppas att den goda världen vinner över alla galna musselmansksa palestinaaraber som bara vill göra världen sämre.
Hur många fredsälskare hittar du i det musselmansks gaza?
Tycker du på rikteigt att islam är fredens religion?
Och när kan vi skicka ut dig till ett musselmanskt land där du kan stanna?
Förrädare av civilisation!

Nej jag är inte en Palesinamänniska. Varför tror du det?
Sverige är för svenskarna, anpassa dig.
Jag är inte Nazist som skänker allt ond åt judar.
Varför gör ni det ?
Citera
2024-10-02, 00:07
Avslutad
Om vi tänker vad skillnaden är religionsmässigt förutom om Mohammed så handlar det om hur imamen beter sig i moskén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in