2024-10-01, 20:19
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Tekniskt fel, inte nedskjutet.

Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Efter vad jag förstår lyckas ryssfan få iväg 20-25% av den där Satan missilen. Vad händer när skiten är apterat med nukes och används live? Kommer hela ryssland bli en radiakskadad katastrofzon? Typ Tjernobyl X 1000?
De lär nog inte nyttja sig av den. Men å andra sidan tror jag ingen kommer nuka nån. De borde redan skickat en på kiev om de hade tänkt det. Dessutom så vet de ju att det kommer nåt otrevligt i retur. Är man störst och bäst kan man hota med nukes. Och kanske komma undan med det till och med men å andra sidan behöver den som är störst aldrig använda atombomber. Det största hotet är ett land med atombomer och en riktigt sjuk och galen ledare (10 gånger värre än putin) eller att de kommer på avvägar så någon terrorist får tag på en bomb.

Annars kan ryssland säkert använda mer stabila raketer om de nu tänkte skjuta nån.
Citera
2024-10-01, 20:23
Medlem
Hata ryzzjävlarna. Här mördar de tillfångatagna ukrainska soldater:
https://x.com/cossackgundi/status/1841143020369952815?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1841143020369952815%7Ctwgr% 5Eb67be539dae762fadc4a6732bc6169e289f6c314%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fmaanpuolustus.net%2Ft hreads%2Fukrainan-konflikti-sota.2939%2Fpage-11873

K.A.R

Kill
All
Russians
Citera
2024-10-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Ytterligare en pissryzzk framgångssaga.

Snäppet under Armata T14 och Lada Classic.

Kollossala exportframgångar!

Nä, men OT: Vem kan låta sig imponeras av ett land vars värsta missiler exploderar redan i avfyringsrampen? Eller tvingas att köpa ammunition och drönare av medeltidslandet Iran?
Satan uppges ha en träffsäkerhet på 10 meter.
Det gäller givetvis för avfyringsramper.
Citera
2024-10-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Kaliningrad är extra intressant eftersom det är rent ut sagt en militärbas. Har inte så mycket andra funktioner i dagsläget och det gör att när Ryssland besegras är man mån om att Ryssland inte behåller några fördelar militärt sett för att förhindra ens tanken på att starta nya krig längre fram när barnen blivit tillräckligt stora för att bli kanonmat.

Jag klarar så och så mycket av sådant här - men till sist så bara skrattar jag.
För
det finns - på riktigt - en ny diskussion som just har undertecknats av Schweiz om fred i Ukraina. Men Ryssland är inte intresserad. Ukraina måste ge upp - obetingat - på basen av den totala militära förlusten som är deras resultat.
Citera
2024-10-01, 20:30
Medlem
Det händer mycket på den ekonomiska fronten i Ryssland och mer kommer hända de sista månaderna av året som det alltid brukar.
De där tidiga budgetarna som Ryssland skissade på sa att man skulle öka utgifterna under 2023-2024 för att sedan minska. 2025 kommer man nu höja försvarsutgifterna med 30%. Försvar och säkerhet kommer snart att stå för 40% av statsbudgeten. Med den låga arbetslösheten finns bara ett alternativ, man måste fortsätta sno personal ifrån övriga sektorer. Med en industri som stagnerat produktionsmässigt har jag svårt att se att man kommer ut ur detta på ett bra sätt.
Så många frågor.
Hur länge skall de föda inflationen via försvarsindustrin? Vad händer med all personal som anställs av försvarsindustrin sen? Kommer lönerna dumpas och såna fall före/efter alla räntesänkningar? Hur står sig rubeln vid framtida räntesänkningar? Hur länge vågar de nalla av NWF?

https://x.com/AlexKokcharov/status/1841039608559149511
Citera
2024-10-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Efter vad jag förstår lyckas ryssfan få iväg 20-25% av den där Satan missilen. Vad händer när skiten är apterat med nukes och används live? Kommer hela ryssland bli en radiakskadad katastrofzon? Typ Tjernobyl X 1000?

Nu apteras såklart inte en laddning vid avfyrningsögonblicket....men nån succé är det inte i alla händelser.
Citera
2024-10-01, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Jag klarar så och så mycket av sådant här - men till sist så bara skrattar jag.
För
det finns - på riktigt - en ny diskussion som just har undertecknats av Schweiz om fred i Ukraina. Men Ryssland är inte intresserad. Ukraina måste ge upp - obetingat - på basen av den totala militära förlusten som är deras resultat.

Jo, det vet vi ju. Det pissryzzka ”fredsförslaget” är inget annat än ett ensidigt kapitulationsavtal.

Varför Schweiz har undertecknat? Helt obegripligt.
Citera
2024-10-01, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
De lär nog inte nyttja sig av den. Men å andra sidan tror jag ingen kommer nuka nån. De borde redan skickat en på kiev om de hade tänkt det. Dessutom så vet de ju att det kommer nåt otrevligt i retur. Är man störst och bäst kan man hota med nukes. Och kanske komma undan med det till och med men å andra sidan behöver den som är störst aldrig använda atombomber. Det största hotet är ett land med atombomer och en riktigt sjuk och galen ledare (10 gånger värre än putin) eller att de kommer på avvägar så någon terrorist får tag på en bomb.

Annars kan ryssland säkert använda mer stabila raketer om de nu tänkte skjuta nån.
Hoppas jag har fel men jag har svårt att föreställa mig en mer sjuk och galen ledare än Poopin. Än mindre en som är 10 gånger värre än fanskapet Poopin. Ditt svar får tyvärr inte mig att känna mig lugnare.
Citera
2024-10-01, 21:06
Medlem
Vi kan nu konstatera att Vuhledar har fallit och ukrainarna har lämnat, men också att ryssarna redan börjat att anfalla mot nästa försvarslinje Novoukrainka - Bohoyavlenka.

Jag såg även en drönarvideo att ryssarna avrättade 16 st ukrainska soldater. De ställdes upp på rad och sköts ihjäl efter att ha gett upp. Ett krigsbrott givetvis. Vet inte om det var i Vuhledar eller annan plats, men gissar Vuhledar med tanke på vad som hänt nu då.

En stor tacksam tanke till alla soldater i Vuhledar som under flera års tid höll emot ryssarna. De är hjältar som kämpade in i det sista. Jag hoppas att de allra flesta kunde fly tillbaka till nästa försvarslinje och att det inte blev så många som blev kvar.
Citera
2024-10-01, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Nu apteras såklart inte en laddning vid avfyrningsögonblicket....men nån succé är det inte i alla händelser.
Jaha, då handlar det om en sk. smutsig bomb när raketen exploderar i silon. Snackar vi Uran 235 eller Plutonium 239? Det rensar säkert ut alla bassilusker ur lungorna på folk i närheten av avskjutningsplatserna.

Miljökatastrof av historisk magnitud. Fina grejer va?.
Fy fan vad läskigt
Senast redigerad av jonkebonke 2024-10-01 kl. 21:12.
Citera
2024-10-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Det händer mycket på den ekonomiska fronten i Ryssland och mer kommer hända de sista månaderna av året som det alltid brukar.
De där tidiga budgetarna som Ryssland skissade på sa att man skulle öka utgifterna under 2023-2024 för att sedan minska. 2025 kommer man nu höja försvarsutgifterna med 30%. Försvar och säkerhet kommer snart att stå för 40% av statsbudgeten. Med den låga arbetslösheten finns bara ett alternativ, man måste fortsätta sno personal ifrån övriga sektorer. Med en industri som stagnerat produktionsmässigt har jag svårt att se att man kommer ut ur detta på ett bra sätt.
Så många frågor.
Hur länge skall de föda inflationen via försvarsindustrin? Vad händer med all personal som anställs av försvarsindustrin sen? Kommer lönerna dumpas och såna fall före/efter alla räntesänkningar? Hur står sig rubeln vid framtida räntesänkningar? Hur länge vågar de nalla av NWF?

https://x.com/AlexKokcharov/status/1841039608559149511

Samtidigt har Ukraina ökat sin egen produktion mycket kraftigt och ännu mer blir det nästa år. Vi pratar nu om miljoner drönare i årsproduktion. Kriget går med andra ord mer och mer in i en situation där färre soldater behövs i försvaret vilket är gynnsamt med tanke på att ryssarnas favoritvapen är artilleriet och väldigt kraftfulla glidbomber.
Citera
2024-10-01, 21:10
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Vi kan nu konstatera att Vuhledar har fallit och ukrainarna har lämnat, men också att ryssarna redan börjat att anfalla mot nästa försvarslinje Novoukrainka - Bohoyavlenka.

Jag såg även en drönarvideo att ryssarna avrättade 16 st ukrainska soldater. De ställdes upp på rad och sköts ihjäl efter att ha gett upp. Ett krigsbrott givetvis. Vet inte om det var i Vuhledar eller annan plats, men gissar Vuhledar med tanke på vad som hänt nu då.

En stor tacksam tanke till alla soldater i Vuhledar som under flera års tid höll emot ryssarna. De är hjältar som kämpade in i det sista. Jag hoppas att de allra flesta kunde fly tillbaka till nästa försvarslinje och att det inte blev så många som blev kvar.

Enligt de uppgifter jag sett så var 1500 soldater omringade i staden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in