2024-10-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
10 minuter sen.
Israelisk regeringskälla: ”Iran will pay a heavy price”

Risk att Israel svarar trots att USA ber dem att inte göra det. Sen är det ett fullskaligt krig mellan länderna.
Citera
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Finns det risk att Israel drar iväg kärnvapen mot Iran?
Omkring 0 % risk.

Jag gissar att Khamenei är näste man till rakning. Jag hade inte sovit sött om nätterna om jag vore han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intedinslakting
Just där och då gick iran i fällan,jävla mongon.

Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Iran hade en röd linje alltså.
Ha så kul båda sidor. Jävla apor är ni.

En förvarnad attack som förra gången utan större skador? Blir inget krig av detta heller oavsett vad ni alarmister tror. Skulle kräva en icke förvarnad attack med flera dödsoffer för att USA skulle ge efter och låta Israel få sitt krig men det lär vi aldrig få se då Iran gör allt för att undvika krig. Nu räddar dom bara ansiktet på hemmaplan lite.
Citera
2024-10-01, 19:15
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Finns det risk att Israel drar iväg kärnvapen mot Iran?

I så fall mot misstänkt infrastruktur för kärnvapenproduktion. Men man vet aldrig med dem, neurotiskt folk.
Citera
2024-10-01, 19:16
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
En förvarnad attack som förra gången utan större skador? Blir inget krig av detta heller oavsett vad ni alarmister tror. Skulle kräva en icke förvarnad attack med flera dödsoffer för att USA skulle ge efter och låta Israel få sitt krig men det lär vi aldrig få se då Iran gör allt för att undvika krig. Nu räddar dom bara ansiktet på hemmaplan lite.

Samtidigt så säger Iran att de fortsätter om Israel svarar på detta. Så risk för att det blir en ond cirkel av att rädda ansikte.
Men förvånar mig absolut inte om Iran backar.
Citera
2024-10-01, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Omkring 0 % risk.

Jag gissar att Khamenei är näste man till rakning. Jag hade inte sovit sött om nätterna om jag vore han.

Tror också att den vita mannen med blöja på huvudet (Khamenei) är nästa som blir bragd om livet.
Vilket kommer skapa kaos i Iran
Citera
Medlem
Vidriga Israel. Nu får de vad de förtjänar. Men Iran kommet tyvärr ångra detta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ryssland måste nog vara den sämsta allierade som Iran någonsin haft. Putin har med sina vapenköp indirekt försvagat Iran militärt, utan att landet har fått någonting i gengäld. Som grädde på moset samarbetar Ryssland och Israel med varandra i Syrien. IDF förvarnar alltid Ryssarna när de gör sina flygoperationer över Syrien. När detta sker släcker ryssarna ned sina S-400-radar (och lite andra sensorer), så att de har "plausible deniability", när de sedan säger till syrierna att de inte "visste" vad Israelerna håller på med. Denna policy har lett till att viktiga vapentransporter med det iranska Revolutionsgardet inblandat har kunnat slås ut - indirekt underlättat av det ryska agerandet.
Helt enig. Det är nästan så att jag ömmar med foliehattarna som drömmer om en "nY vÄrLdSoRdNiNg" eftersom deras dream team av diktaturer ständigt utnyttjar och överger varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Verkar som att USA har hotat Iran med ett hårt svar samtidigt som ryssland försöker tvinga Israel att lämna Libanon.

Det kan hända en del del här, ett regionalt storkrig känns inte långt borta iaf.
Jag har väldigt svårt att se att det går den vägen. Iran är knappast intresserade av att få sitt land sönderbombat av amerikanska kryssningsrobotar och israeliska luftangrepp. Det skulle dock säkert passa gulftstaterna väldigt väl.
Citat:
Ursprungligen postat av atodJb
https://www.youtube.com/watch?v=ejtBgQX3aec

satan va det smäller.
Ja det var rejäla smällar, frågan är dock om något träffats - jag gissar att de raketer som inte bekämpats var på väg mot obebodda områden utanför stan (ja, de finns faktiskt även om de är få).
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Nu skall Hizbollah följa efter med sin vapenarsenal..man måste sätta press på Israel..annars är det bara ett skådespel..
Hizbollah har näppeligen förmågan att koordinera sig så väl efter Israels attacker, i annat fall så hade man redan börjat skjuta.
Citera
2024-10-01, 19:18
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Undrar nu om inte Kina passar på i Taiwan.

Blir svårt för USA att backa både Ukraina, Israel och Taiwan. På tre olika kontinenter dessutom.

Israel och Taiwan är på samma kontinent.
Men jag förstår vad du menar.

Jag hoppas Ukraina och Ryssland kan komma fram till en deal som gynnar båda sidorna.

Jag hoppas Kina ger fan i Taiwan.

Jag hoppas Israel får ett rejält slag på näsan som de krigsförbrytare de är.
Citera
2024-10-01, 19:18
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Hur många onödiga krig har det aggressiva judelandet gett upphov till?

Hur kan ett litet land bekosta en så stor krigsapparat? Snyltar dom från någon annans plånbok?
Varför beblandar sig Iran öht med den här konfliklekten? Innan 1979 så sket de i Israel.
Citera
2024-10-01, 19:19
Avslutad
Citat:
Undrar nu om inte Kina passar på i Taiwan.

Blir svårt för USA att backa både Ukraina, Israel och Taiwan. På tre olika kontinenter dessutom.

Misstänker samma, förutsatt att Israel nu svarar direkt mot Teheran och det är no return situation.
Citera
2024-10-01, 19:19
Medlem
Kaninbebiss avatar
Såg precis video på dussintals raketer som slår ner i bebyggelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in