Citat:
Ursprungligen postat av
Ken Dryden
Ryssland måste nog vara den sämsta allierade som Iran någonsin haft. Putin har med sina vapenköp indirekt försvagat Iran militärt, utan att landet har fått någonting i gengäld. Som grädde på moset samarbetar Ryssland och Israel med varandra i Syrien. IDF förvarnar alltid Ryssarna när de gör sina flygoperationer över Syrien. När detta sker släcker ryssarna ned sina S-400-radar (och lite andra sensorer), så att de har "plausible deniability", när de sedan säger till syrierna att de inte "visste" vad Israelerna håller på med. Denna policy har lett till att viktiga vapentransporter med det iranska Revolutionsgardet inblandat har kunnat slås ut - indirekt underlättat av det ryska agerandet.
Helt enig. Det är nästan så att jag ömmar med foliehattarna som drömmer om en "nY vÄrLdSoRdNiNg" eftersom deras dream team av diktaturer ständigt utnyttjar och överger varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
Verkar som att USA har hotat Iran med ett hårt svar samtidigt som ryssland försöker tvinga Israel att lämna Libanon.
Det kan hända en del del här, ett regionalt storkrig känns inte långt borta iaf.
Jag har väldigt svårt att se att det går den vägen. Iran är knappast intresserade av att få sitt land sönderbombat av amerikanska kryssningsrobotar och israeliska luftangrepp. Det skulle dock säkert passa gulftstaterna väldigt väl.
Citat:
Ursprungligen postat av
atodJb
Ja det var rejäla smällar, frågan är dock om något träffats - jag gissar att de raketer som inte bekämpats var på väg mot obebodda områden utanför stan (ja, de finns faktiskt även om de är få).
Citat:
Ursprungligen postat av
TenBagger69
Nu skall Hizbollah följa efter med sin vapenarsenal..man måste sätta press på Israel..annars är det bara ett skådespel..
Hizbollah har näppeligen förmågan att koordinera sig så väl efter Israels attacker, i annat fall så hade man redan börjat skjuta.