2024-10-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Nu ryker Irans kärnvapenprogram snart

De har ju haft några motgångar.
Tror nog Irans smäller en atombomb än erkänner sig besegrad eller ger upp.
Iran ska man nog ej underskatta,
Citera
2024-10-01, 18:34
Avslutad
Ja, nu smäller det utav bara helvete i Israel. Iran har lagt sig i på riktigt nu.
Citera
2024-10-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Ja precis vad jag tänkte! Det blir säkert bara att gå in och bomba lite sedan är det klart! Iran lär inte göra någonting.
Nop tror inte heller iran kommer göra så mycket
Citera
2024-10-01, 18:36
Medlem
Enligt IDF så har Iran nu avfyrat ballistiska missiler. Över 100st ska vara på väg.

Vi får se om det stämmer.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2024-10-01 kl. 18:40.
Citera
2024-10-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThreeHeart7.5
Ja, nu smäller det utav bara helvete i Israel. Iran har lagt sig i på riktigt nu.

Nej det gör det inte alls. Vi får se hur kraftigt anfallet blir däremot.. det intressanta dock, är Israels svar.
Citera
2024-10-01, 18:40
Medlem
greta75s avatar
Det är så jävla sjukt att Israel vet allt som skall hända i förväg. (förutom Hamas anfall där det tog lång tid att reagera)

Men de skjuter väl enkelt ner dessa robotar.
Citera
Medlem
Bara jag som tycker situationen kan eskalera mellan olika länder. Jag har länge följt olika konflikter länder emellan, Ukraina-Ryssland krisen kan man lägga åt sidan. Det här är av annan kaliber. Det är religion, hat och hämndlystenhet. Historia etc etc.

Problematiken idag är också att vissa länder har vassare teknologi. Spelbrickorna är inte som förr. Detta betyder att man lätt kan slå ut fienden utan att tappa så mycket. Jag märker även av en förändrad ”attityd” från flera människor som följt konflikten. Hamas gjorde bort sig fullständigt med det som hände 7 oktober. Det kommer förevigt stå med i historien. Kanske det dummaste kris beslutet, i modern tid?

Något säger mig att det finns många som bara vill dö och ta med sig andra. Hamas tog ett val utan att tänka på alla civila som har byggt hopp om bara ett liv. Det stöd man hade från västvärlden har bara ”suddats” bort. Det är skillnad på krig, skjutningar emellan gränserna.
Men när du ser fullvuxna män som gör in till de dem kallar fienden. Gör narr och tar med sig oskyldiga vettefan vart. Hela världen kollar på.
Vad fan förväntade man sig egentligen?

Det jag ser som värst är att jag inte tror något land vill vara förloraren här. Det här kriget kommer gå till historien. Så strategin kommer definitivt bara att man kör en mer aggressiv strategi.

Jag tror verkligen det här kan eskalera till något förskräckligt.
Tycker även det är skandal att Nato och stora ledare runtom i världen inte tar ansvar och stoppar det här. Antingen vill ledare ha ett storkrig eller så har man helt underskattat hur utför detta verkligen kan gå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Vad har Israel med saken att göra? Det är USA man inte vill tjafsa med. Utan USA hade Israel varit utrotat vid det här laget. Det förstår du väl själv?

Så smutsiga pedofiler får ha 30 länder som stöd och som hjälper en och gråter åt ens vägnar , men Israel får inte ens ha ett land på sin sida ? Logiskt
Citera
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Nej det gör det inte alls. Vi får se hur kraftigt anfallet blir däremot.. det intressanta dock, är Israels svar.
Hoppas idf atombombar nu
Citera
2024-10-01, 18:41
Medlem
DissociativePandas avatar
Damn:
https://imgur.com/a/DA5Yf4Y
Citera
2024-10-01, 18:43
Medlem
Agenda free TV på YouTube. Man kan se raketerna och flera explosioner. Live sändning just nu
Citera
2024-10-01, 18:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Damn:
https://imgur.com/a/DA5Yf4Y

Det är väntat..men hänger Israel med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto