2024-10-01, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Lägg ner ditt trams.

Läs första inlägget själv!

Handlar inte om din åsikt om en pappa som jobbar och försöker sitt bästa för sin dotter.

Det handlar om en stulen hund!
Hunden är med all sannolikhet inte stulen. Jag är den förste att önska att den vore det och hade ett gott liv i trygghet. Men det är nog tyvärr inte så. Att pappan omedelbart började tigga efter pengar till en ny hund visar att han inte förväntar sig att Essie någonsin ska återfinnas.
Citera
2024-10-01, 06:29
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Ja de har ju bra utgångsläge för en förtalsanmälan.
Knappast?
Vem är det som förtalar?
Går inte att peka på någon identitet därav går det ej heller att anmäla som förtal.
målsägande får till 99% driva enskilt åtal gällande förtal= bekosta ev rättegångskostnader själv då vill man nog iaf ha en identitet på "den" man anmäler
Förtal faller inte under "allmänt" åtal det är endast i undantagsfall med vissa kriterier det gör det.
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-01 kl. 06:32.
Citera
2024-10-01, 06:34
Medlem
Citat:
Lägg ner ditt trams.

Läs första inlägget själv!

Handlar inte om din åsikt om en pappa som jobbar och försöker sitt bästa för sin dotter.

Det handlar om en stulen hund!

Precis och det jag skriver är att hunden är död och begraven vilket PÖ antytt redan från början. Hans agerande och lögner tyder på det. Det är du som drar in kvinnan, inte jag.
Citera
2024-10-01, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Och så dök den då upp, den där kopplingen som jag har efterfrågat, till djurrättsaktivister.
Här har vi just en sådan koppling, mellan Hundhjälpen och Djurskyddet Ungdom.

https://www.facebook.com/djurskyddetungdom/posts/410241438024923

Deras kontaktperson heter Saga.

Saga Dahlberg är mycket riktigt med där m e hon har inge koppling till Huddinges ena ridklubb orlången som du påstått.
Citera
2024-10-01, 10:04
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Saga Dahlberg är mycket riktigt med där m e hon har inge koppling till Huddinges ena ridklubb orlången som du påstått.

Det har jag aldrig påstått.
Intressant dock att djurrättsaktivister följer tråden. Men vad annat var att vänta

Du skriver att hon inte har någon koppling till Huddinges "ena" ridklubb. Hon har koppling till någon annan ridklubb i Huddinge alltså?
Senast redigerad av flashmaner 2024-10-01 kl. 10:34.
Citera
2024-10-01, 10:33
Medlem
flashmaners avatar
Det binds många halmgubbar och sprids många lögner om mig i tråden nu. Folk som påstår att jag har sagt ditten och datten. För det mesta saker som jag aldrig sagt eller påstått. Lögnerna om vad jag skulle ha sagt åtföljs så klart ALDRIG av något citat med länk till inlägget där jag skulle ha skrivit vad som påstås, eftersom det inte finns några sådana inlägg.

Jag är intresserad av sanningen. Till skillnad från vissa i tråden. Jag vill veta vad som hänt. Jag vill finna de skyldiga och att de som är oskyldiga ska få upprättelse.

Jag följer de spår jag hittar, och ibland får till mig. Ibland snubblar jag över information som kan vara av intresse för någon av de inblandade i fallet, då delar jag som regel med mig av det till dem. I syfte att sanningen skall få komma fram, för att den eller de skyldiga skall avslöjas och för att de oskyldiga ska få upprättelse.

I detta fallet stod det ganska omgående klart att det låg ett hat mot familjen till grund för det inträffade. Det syntes redan i anmälan till Länsstyrelsen, det blev uppenbart med stölden av Essie och det bekräftades med råge när hatdrevet på sociala medier sedan drog igång. Igenom hela denna "processen" ser vi den ena lögnen efter den andra riktas mot familjen, och det börjar redan i samband med anmälan till Länsstyrelsen och Hundhjälpens olika kommentarer och påståenden där, i massmedia och via sin egen facebooksida.

Ovanpå allt detta har vi sedan det som inte finns, den totala avsaknaden av bevis för alla anklagelser mot familjen. Det bara dryper av anklagelser, men det finns inte ett enda bevis för en enda anklagelse. Till och med påståendena om att det skulle finnas bevis har visat sig vara lögner.

Familjen har genomgått ett år av tester och utredningar och utbildning. Dottern har haft flera olika hundar hos sig under den här perioden, just i syfte att testa och utreda hur hon fungerar med djur och om hon kan ha en assistanshund. Det är så utbildningen av assistanshundekipage i dylika fall går till. Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen, det finns inga hundägare som är så väl testade och utredda som familjer som Essies ägare och brukare. Och de är certifierade av SBK.

Om någon tycker att det är fel, så får de ge sig på SBK och assistanshundbranschen, men det är inte ämnet för den här tråden.

För mig råder det ingen tvekan om att någon PA är inblandad i stölden av Essie, och de lögner vi sett från Hundhjälpen gör att jag inte tvivlar på att de också är inblandade på något vis, troligen då med sin partner Crosstrials som det finns polisanmälningar emot från andra hundägare.

Huruvida stölden av Essie kommer klaras upp eller inte återstår att se. Men en sak är säker, Hundhjälpen och vissa assistenter lär bli fällda för de förtals- och sekretessbrott som de begått. Allvarliga och grova sådana brott.

Också de som spridit vidare sådant förtal ligger risigt till. Och med den spridning som mycket av det förtalet fått, så är det grova brott.
Senast redigerad av flashmaner 2024-10-01 kl. 10:46.
Citera
2024-10-01, 10:53
Medlem
Citat:
Jag följer de spår jag hittar, och ibland får till mig. Ibland snubblar jag över information som kan vara av intresse för någon av de inblandade i fallet, då delar jag som regel med mig av det till dem. I syfte att sanningen skall få komma fram, för att den eller de skyldiga skall avslöjas och för att de oskyldiga ska få upprättelse.

Om du lämnar denna ypperliga(?) utredning som du gjort så har jag inga som helst tvivel på att fallet snart är löst. Så snälla gör det!

Citat:
För mig råder det ingen tvekan om att någon PA är inblandad i stölden av Essie, och de lögner vi sett från Hundhjälpen gör att jag inte tvivlar på att de också är inblandade på något vis, troligen då med sin partner Crosstrials som det finns polisanmälningar emot från andra hundägare.

Vad handlar polisanmälningarna om? Är det något som styrker inblandning i stölden av Essie?
Citera
2024-10-01, 13:28
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Om du lämnar denna ypperliga(?) utredning som du gjort så har jag inga som helst tvivel på att fallet snart är löst. Så snälla gör det!

Ja visst, allt handlar bara om att polisen ska kavla upp ärmarna och göra sitt jobb.
Gör de det så har de löst det här fallet mycket snart. Därom finns inga tvivel från min sida heller.

Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Vad handlar polisanmälningarna om? Är det något som styrker inblandning i stölden av Essie?

Jag får ju väldigt mycket kritik här i tråden för att jag tar upp sådana här saker, så jag är återhållsam med sådan information. Men ja, det gäller anmälningar som stärker misstankar om inblandning i stölden av Essie.
Citera
2024-10-01, 14:02
Medlem
Citat:
Det har jag aldrig påstått.
Intressant dock att djurrättsaktivister följer tråden. Men vad annat var att vänta

Du skriver att hon inte har någon koppling till Huddinges "ena" ridklubb. Hon har koppling till någon annan ridklubb i Huddinge alltså?

Nej ingen koppling till någon av ridklubbarna men du skrev orlången så den jag syftade på.
Vet inte vilka djurrättsaktivister du syftar på?
Citera
2024-10-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ja visst, allt handlar bara om att polisen ska kavla upp ärmarna och göra sitt jobb.
Gör de det så har de löst det här fallet mycket snart. Därom finns inga tvivel från min sida heller.

Jag får ju väldigt mycket kritik här i tråden för att jag tar upp sådana här saker, så jag är återhållsam med sådan information. Men ja, det gäller anmälningar som stärker misstankar om inblandning i stölden av Essie.
Det var ett smidigt sätt att slingra sig ur en fullt berättigad fråga! Jag har ställt samma fråga flera gånger utan att få något svar. Det betyder förmodligen att det är en lögn som serveras.
Citera
2024-10-01, 15:49
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kan du vara snäll och länka till de polisanmälningar som du skriver om? Om det är svårt så kan du referera till vad anmälningarna handlar om så kan du få hjälp med att begära ut dem.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var ett smidigt sätt att slingra sig ur en fullt berättigad fråga! Jag har ställt samma fråga flera gånger utan att få något svar. Det betyder förmodligen att det är en lögn som serveras.

Du har själv erbjudit dig att begära ut dem. Så varför gör du inte det?
Citera
2024-10-01, 16:03
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Min uppfattning är att hunden blivit stulen, om så inte är fallet? Vem bryr sig! det är ett djur.
Inte mycken att bry sig om.

Citat:
Så för att förtydliga du pekar ut pappan till den som har ett vårdbehov?

Att du inte skäms, vad är vinsten?
Det är en dotter i en familj som behöver vård, är du helt dum eller?

Lite pengar från ett försäkringsbolag?

Med tanke på P: s agerande från början till slut är det ekonomiska incitamentet bakom mediapådraget det mest troliga. Ta bara försöket till swishtiggeri eller snyftandet i tidningen om att ekonomin är ansträngd när P ensam tjänar över en mille per år. Om du hade lagt lite energi på att faktiskt sätta dig in i fallet istället för att bete dig som en enkelspårig empatistörd viktigpetter hade det kanske varit tydligare för dig.

Det finns en dotter i familjen på tjugofyra år som blivit utkastad från sitt lss-boende pga att skyddsstopp införts för personalens säkerhet - därför hon nu bor hemma med PA. Det är en nödlösning som införts pga grov misshandel och mordförsök på tidigare lss-personal - det kan du läsa om i dokumenten från amv. Sekundsnabba infall med eltejp, kniv och hammare är vad som står i PÖ:s egen ansökan till försäkringskassan om utökad dubbel assistans på natten dvs vaken assistans dygnet runt då hon kan vakna och skapa svåra situationer som kräver vaken personal.

Kvinnan har en utpräglad våldsbenägenhet. Om det är någon som ska skämmas är det P och C som inte tvekat med att ge ett försvarslöst djur till en människa med den historiken av utåtagerande beteende. En assistanshund får aldrig utsättas för hot eller våld, varken psykisk eller fysisk sådan. Det är inte en psykisk hälsa- hunds uppgift att utgöra slagpåse.

Att du anser att djur inte är mycket värda får stå för dig - majoriteten i landet håller tack och lov inte med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in