2024-09-30, 22:58
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Att du inte kan leverera har jag släppt för länge sedan, men jag tyckte frågan om var gränsen går var intressant. Jag nämnde vår konversation bara för att ge lite kontext. Och så tyckte jag att det var omständligt med en massa krumbukter kring det hela, så jag citerade helt enkelt konversationen som den var, och eftersom jag gjorde det så ville jag också göra dig medveten om det, som en ren artighetsgest. Och jag väntade till sidan två, eftersom jag inte ville att du skulle vara huvudfokus för tråden. Jag är genuint nyfiken på vad man måste göra för att få en 1.08.

Men du klagade ju i den tråden på att jag inte höll mig till ämnet, och här är det iaf inom topic. Sen kan du ju välja att inte delta om du inte vill det.

Det finns fullt av klagotrådar på andra regler. Det är smockfullt med folk som klagar på sina varningar om 0.03 exempelvis. Vad är det som gör att många klagar på varningar för 0.03 men ingen för 1.08?

Kontakta admin du. Tvivlar på att du kommer få något gensvar.

Som sagt. Läs mina läppar, läs mellan mina rader och du lär sannolikt finna svaren på dina många frågor. Om inte, beklagar jag det. Det står dig så klart fritt, att tro på huruvida varningar för regelbrott 1.08 delas ut eller inte. Även här tror jag att du innerst inne vet bättre än vad du vill ge sken av. Det är resan som kittlar dig, inte resmålet. Och nu vill jag än en gång betona - jag vill inte vara din reskamrat under denna tramsiga och smått imbecilla resa. Nu bryter vi konversation va? Det tycker i alla fall jag. Var nu lite vuxen och acceptera det. Det finns uppenbarligen andra som vill agera reskamrater med dig, fokusera på dem istället. Okej? Hej!
Citera
2024-09-30, 23:01
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
1,08 används visst - och det händer att användare varnas, stängs av och även bannlyses pga regelbrott mot 1,08. Värst anses 1,08 med en touch av 1,06 vara. Vi har ju en hög tolerans mot invektiv - men det händer ju att den gränsen passeras.

Tack för att du agerar vuxen i rummet. Bra att du förtydligade.
Citera
2024-09-30, 23:11
Medlem
Ytterst godtyckligt, upp till mods dagsform.
Citera
2024-09-30, 23:13
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Ytterst godtyckligt, upp till mods dagsform.

Nej det är inte upp till moderatorns dagsform. Enskild moderator kan inte dela ut varning eller avstängning för 1,xx regler utan det sker genom omröstning i moderatorskollegiet.
Citera
2024-09-30, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Cigarett- och diabetes-angripna sådana tyvärr. Kanske kan AI hjälpa till i framtiden?

Nja modsen är rättvisa i sina beslut.
Citera
2024-09-30, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Som sagt. Läs mina läppar, läs mellan mina rader och du lär sannolikt finna svaren på dina många frågor. Om inte, beklagar jag det. Det står dig så klart fritt, att tro på huruvida varningar för regelbrott 1.08 delas ut eller inte. Även här tror jag att du innerst inne vet bättre än vad du vill ge sken av. Det är resan som kittlar dig, inte resmålet. Och nu vill jag än en gång betona - jag vill inte vara din reskamrat under denna tramsiga och smått imbecilla resa. Nu bryter vi konversation va? Det tycker i alla fall jag. Var nu lite vuxen och acceptera det. Det finns uppenbarligen andra som vill agera reskamrater med dig, fokusera på dem istället. Okej? Hej!
Jag har inte sagt att det inte delas ut varningar, utan bara att det inte är tillnärmelsevis så vanligt som du ger sken av. Men jag är inte förvånad över att du försöker glida runt ämnet och undvika de jobbiga detaljfrågorna.

Som jag sa så står det dig helt fritt att sluta svara om du inte vill delta. Men snackar du dynga så får du räkna med att bli ifrågasatt.
Citera
2024-09-30, 23:58
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Jag har inte sagt att det inte delas ut varningar, utan bara att det inte är tillnärmelsevis så vanligt som du ger sken av. Men jag är inte förvånad över att du försöker glida runt ämnet och undvika de jobbiga detaljfrågorna.

Som jag sa så står det dig helt fritt att sluta svara om du inte vill delta. Men snackar du dynga så får du räkna med att bli ifrågasatt.

Du läser mina inlägg som fan läser bibeln. Du kanske skulle testa att läsa med andra glasögon?

Jag har inte glidit runt någonting, och det vet du. Däremot verkar du älska att slänga käft. Och därför vrider och vänder du på saker, så att det passar såväl din agenda som din lusta att sprida dynga omkring dig.

Vad är det för detaljfrågor du känner sådant innerligt behov av att få svar på? Jag har lämnat svaren till dig på ett tämligen övertydligt vis, dessutom upprepat svaren. Så, det du nu signalerar är att du lider viss brist på läsförståelse? Är det korrekt uppfattat av mig?
Senast redigerad av pojkpingis 2024-10-01 kl. 00:06.
Citera
2024-10-01, 00:17
Avslutad
Citat:
Du läser mina inlägg som fan läser bibeln. Du kanske skulle testa att läsa med andra glasögon?

Jag har inte glidit runt någonting, och det vet du. Däremot verkar du älska att slänga käft. Och därför vrider och vänder du på saker, så att det passar såväl din agenda som din lusta att sprida dynga omkring dig.

Vad är det för detaljfrågor du känner sådant innerligt behov av att få svar på? Jag har lämnat svaren till på ett tämligen övertydligt vis, dessutom upprepat svaren. Så, det du nu signalerar är att du lider viss brist på läsförståelse? Är det korrekt uppfattat av mig?
Om det som är "mellan raderna" inte går fram kan du ju testa klarspråk. Skulle kanske bli mindre missförstånd då. Så brukar jag göra i sådana situationer. Fast jag kanske inte skulle göra det om jag försökte dölja något...

Jag ställde en konkret följdfråga eftersom du menade att frånvaron av klagotrådar på 1.08 var för att folk har bättre saker för sig. Den frågan var hur du förklarar att det myllrar av klagotrådar för 0.03, men väldigt glest med klagotrådar för 1.08.

I september skedde fyra avstängningar för 1.08. Förra månaden bara en. Om man hade åkt dit på den regeln för "långt mildare" uttryck än efterblivna horunge hade det varit många fler eftersom forumet kryllar av förolämpningar i den kalibern. Det kan jämföras med avstängningar för ohörsamhet, som brukar bero på för många 0.03. Där var det fem stycken bara igår, tre i förrgår och fem dagen innan det.
Citera
2024-10-01, 00:31
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Om det som är "mellan raderna" inte går fram kan du ju testa klarspråk. Skulle kanske bli mindre missförstånd då. Så brukar jag göra i sådana situationer. Fast jag kanske inte skulle göra det om jag försökte dölja något...

Jag ställde en konkret följdfråga eftersom du menade att frånvaron av klagotrådar på 1.08 var för att folk har bättre saker för sig. Den frågan var hur du förklarar att det myllrar av klagotrådar för 0.03, men väldigt glest med klagotrådar för 1.08.

I september skedde fyra avstängningar för 1.08. Förra månaden bara en. Om man hade åkt dit på den regeln för "långt mildare" uttryck än efterblivna horunge hade det varit många fler eftersom forumet kryllar av förolämpningar i den kalibern. Det kan jämföras med avstängningar för ohörsamhet, som brukar bero på för många 0.03. Där var det fem stycken bara igår, tre i förrgår och fem dagen innan det.

Vari ligger det intressanta, att det delas ut fler varningar för trams/off topic än för personangrepp? Och hör det öht hit, givetvis nej. Att du kommer dragandes med statistik är överflödigt, hör inte till vad diskussionen i grunden handlade om, ej heller för vad du beskyllt mig undvika att svara på. Din ursprungliga fråga (och som du blev besatt av) var att jag skulle redovisa för vilka sägningar jag fått varningar (läs personangrepp) för, dessutom från ett konto jag inte haft tillgång till på minst två år. Du inser problemet? Precis som igår, glider du nu iväg, skiftar fokus. Föga förvånande förvisso - men är ju lite som du är, bevisligen.

Inse att loppet för din del är kört kring detta. Släpp det. Gå vidare. Och framförallt byt glasögon, så att du kan få en mer objektiv syn på saker och ting.

Nu orkar jag verkligen inte bemöta ditt trams och dina förvanskningar mer. Jag låter dig få sista ordet, genom att posta ett svar på detta (vilket jag utgår ifrån att du kommer att göra). Men det skulle vara klädsamt, om du inte svarade, istället lät det vara. Om inte annat för att slippa bli ihopklumpad med övriga rättshaverister på forat. Tjingeling!
Senast redigerad av pojkpingis 2024-10-01 kl. 00:34.
Citera
2024-10-01, 00:40
Avslutad
Citat:
Vari ligger det intressanta, att det delas ut fler varningar trams/off topic än för personangrepp? Och hör det hit öht, givetvis nej. Att du kommer dragandes med statistik är överflödigt, hör inte till vad diskussionen i grunden handlade om, ej heller vad du beskyllt mig undvika att svara på. Din ursprungliga fråga (och som du blev besatt av) var att jag skulle redovisa för vilka sägningar jag fått varningar (läs personangrepp) för, dessutom från ett konto jag inte haft tillgång till på minst två år. Precis som igår, glider du nu iväg, skiftar fokus. Föga förvånande förvisso - men är ju lite som du är, bevisligen.
Tja, ursprungligen så handlade det om någon form av belägg eller åtminstone exempel på när OY skulle ha sagt saker som faller inom 1.08 och/eller saker som genererat varningar trots att de varit "långt mildare" än mitt exempel. Om du hade kunnat citera exakt vad du hade skrivit så hade ju det naturligtvis varit guld, men i brist på det så hade du kunnat beskriva det hela på något sätt.

Och jo, den statistiken har allt med saken att göra. För om det hade varit så lätt att bli fälld för 1.08 som du vill få det till så hade det naturligtvis stängts av folk väsentligt oftare för detta. Men det börjar bli alltmer uppenbart att det enda du ville var att smutskasta OY och måla upp det hela som att han kommer undan för att han är moderator.

(Och nej, det är inget försvar av OY. Jag vet ju inte ens vad han har sagt, för det har du inte berättat. Det är mycket möjligt att OY är en riktig jävla rövhatt. Det har jag ingen aning om.)

Citat:
Inse att loppet för din del är kört kring detta. Släpp det. Gå vidare. Och framförallt byt glasögon, så att du kan få en mer objektiv syn på saker och ting.

Nu orkar jag verkligen inte bemöta ditt trams och din förvanskningar mer. Jag låter dig få sista ordet, genom att posta ett svar på detta (vilket jag utgår ifrån att du kommer att göra). Men det skulle vara klädsamt, om du inte svarade, istället lät det vara. Om inte annat för att slippa bli ihopklumpad med övriga rättshaverister på forat. Tjingeling!
Du är så gullig när du kör med härskartekniker och låtsas (kanske till och med tror på riktigt) att du är den vuxne.
Citera
2024-10-01, 09:55
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Du har inte blivit varnad eller avstängd för 1,08 vad jag kan se.
Ibland tar ni till nån annan regel men du vet, jag vet och alla vet vad det handlar om.
Citera
2024-10-01, 10:04
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ibland tar ni till nån annan regel men du vet, jag vet och alla vet vad det handlar om.

Jo jag vet. Det du syftar på är att om man går OT i en tråd och använder sig av mycket invektiv och det inte når upp till 1,08 så kan det komma att varnas för 0,03.

Men det är som jag fattar det just det som diskuteras i tråden. Där ena parten hävdar att mycket varnas för 1,08 och motparten hävdar att så inte är fallet. Och vart gränsen går för att något ska vara 1,08.

Men det går ju inte att dra upp inlägg som varnats för 0,03 och hävda att det är 1,08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in