2024-10-01, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Undrar om någon kom till skivsigneringen. Inga bilder på folk alls… och trots massiv reklam och flera signeringstillfällen finns det fortfarande skivor kvar att köpa i denna upplaga om 500.

Jag tänkte precis samma. Inte en enda bild på något fan eller skivköpare. Bara Sandra och Nadja Evelina.
Sjukt att det finns skivor kvar! Det har väl gått att köpa dem (förboka) ett bra tag nu? Undrar om hon fortfarande tycker att detta var ett lyckat projekt...
Citera
2024-10-01, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb
Jag tänkte precis samma. Inte en enda bild på något fan eller skivköpare. Bara Sandra och Nadja Evelina.
Sjukt att det finns skivor kvar! Det har väl gått att köpa dem (förboka) ett bra tag nu? Undrar om hon fortfarande tycker att detta var ett lyckat projekt...

Tror jag nog att hon tycker. Hon fick ju leka indiepop-idol. Inte direkt så att hon behövde pengarna och pöbelns åsikter har hon ju aldrig satt något större värde på heller.
Citera
2024-10-01, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb

Ångesten att ha signering och ingen kommer 😫

Hoppas det kom folk, men då hade hon nog lagt upp bilder på det, som ni säger. Sen känns det oklart vilken målgrupp det riktar sig till? Känns som att musiken riktar sig lite till oss äldre som läst bloggen ett tag, och vad jag sett och hört är ingen särskilt impad. Och kan inte tänka mig att någon i den målgruppen skulle gå till hennes skivsignering? Möjligtvis att man går på signering om det är någon riktigt stor eller viktig artist eller författare annars känns det mest som något man gjorde när man var typ tonåring?
Citera
2024-10-01, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack

Hoppas det kom folk, men då hade hon nog lagt upp bilder på det, som ni säger. Sen känns det oklart vilken målgrupp det riktar sig till? Känns som att musiken riktar sig lite till oss äldre som läst bloggen ett tag, och vad jag sett och hört är ingen särskilt impad. Och kan inte tänka mig att någon i den målgruppen skulle gå till hennes skivsignering? Möjligtvis att man går på signering om det är någon riktigt stor eller viktig artist eller författare annars känns det mest som något man gjorde när man var typ tonåring?

Jag tror hon gjort en felkalkylering. För 10-15 år sen skulle det nog blivit huggsexa om plattorna bland alla små Sandy-kopior runtom i landet som ville köpa in sig i stilen. Hon har inte samma varumärke och pullfaktor längre. Ingen egen stil. Hon lämnade seriefigurs-Sandra bakom sig och det gjorde nog fansen också till slut. Svårt att kränga plattor utan målgrupp.
Citera
2024-10-01, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Jag tror hon gjort en felkalkylering. För 10-15 år sen skulle det nog blivit huggsexa om plattorna bland alla små Sandy-kopior runtom i landet som ville köpa in sig i stilen. Hon har inte samma varumärke och pullfaktor längre. Ingen egen stil. Hon lämnade seriefigurs-Sandra bakom sig och det gjorde nog fansen också till slut. Svårt att kränga plattor utan målgrupp.

Jag är benägen att hålla med. Och då är jag en av dem som fortfarande uppskattar Sandra och hennes blogg, men att köpa skiva eller gå på signering? Nej tack.
Citera
2024-10-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack

Hehe, var tvungen att kolla och Pet Sounds har inte lagt ut några bilder eller klipp på Instagram från det (men från/om sina andra evenemang denna veckan) och inte Nadja Evelina heller. Talar ju verkligen för den teorin (att ingen kom).

Tycker även texten i blogginlägget berörde det extremt flyktigt och tillkämpat; som att det måste nämnas (för att slippa spekulationer) men sammanbitet och väldigt kortfattat haha.

Nyttig läxa kanske, att man inte både kan äta kakan och ha den kvar: behålla och tilltala nåtslags indie-publik som bryr sig om musik, samtidigt som man är genomkommersiell och ytlig, spenderar sina dagar med att arrangera om lägenhetens buketter som nån villahemmafru (autentiskt exempel) och ens senaste koppling till nåtslags kreativ musikscen var att man gick på "klubb i London och New york" 2008.

Edit: äta COOP 6pack-dammsugaren och ha den kvar*
Senast redigerad av perrong 2024-10-01 kl. 13:08.
Citera
2024-10-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Intressant att folk har börjat kommentera hennes alkoholvanor på bloggen…

Ja… men förvånad över att hon godkänner sådana kommentarer, tänker hon att hennes smö försvarare ska komma till undsättning och såga alla som kommenterar negativa om drickandet (= och därmed berättiga och normalisera sitt beteende?)
Citera
2024-10-01, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perrong
Edit: äta COOP 6pack-dammsugaren och ha den kvar*

😂😂
Citera
2024-10-01, 18:41
Medlem
Tycker inte alls det är snålt att ta med sig dammsugare om det har planerats innan att alla ska ta med varsitt fika. Alla gillar inte att baka och dammsugare är gott. Det är ju bara en baby shower?! Ingenstans står det heller att S köpt ett 6-pack på ICA eller varifrån kommer den informationen? Tycker de såg ganska stora ut på bilden så skulle kunna vara från ett kondis. Föredrar själv Delicatos dammsugare dock, mums!
Citera
2024-10-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torgskrack
Tycker inte alls det är snålt att ta med sig dammsugare om det har planerats innan att alla ska ta med varsitt fika. Alla gillar inte att baka och dammsugare är gott. Det är ju bara en baby shower?! Ingenstans står det heller att S köpt ett 6-pack på ICA eller varifrån kommer den informationen? Tycker de såg ganska stora ut på bilden så skulle kunna vara från ett kondis. Föredrar själv Delicatos dammsugare dock, mums!

Kollar man på bilden innan folk börjat ta av fikat så ser man att det endast ligger sex st dammsugare där. Dessutom skrev jag en kommentar och frågade om hon köpt dom på ica/coop eller om hon gått till ett trevligt konditori men min kommentar blev inte godkänt så tolkar det som att det helt klart var butiksköpt.
Citera
2024-10-01, 20:19
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vet att även folk i tråden blir triggade nu men jag blir triggad av att Sandra är en sån usel förälder. Begriper verkligen inte hur två föräldrar som frilansar och jobbar med att käka på restaurang och intervjua varandra kan ha sin treåring (eller är han ännu yngre?) på dagis så långa dagar. Det är helt obegripligt för mig. Blir genuint leden när jag ser honom i bloggen. Och ja det gäller ju samhället i stort. Men blir ledsen. Var med era barn om ni kan.

Fast nu tar du väl i lite, hämta klockan tre är tidigt. Även om de har fria jobb så har de fortfarande jobb. Folk är olika också, vi behöver liksom inte spöstraffa introverta föräldrar som gillar att jobba och ha sina barn på förskolan 6-8 timmar. Man får skaffa barn även om man inte vill sitta ihop med dem dygnets alla timmar.
Citera
2024-10-01, 20:35
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja… men förvånad över att hon godkänner sådana kommentarer, tänker hon att hennes smö försvarare ska komma till undsättning och såga alla som kommenterar negativa om drickandet (= och därmed berättiga och normalisera sitt beteende?)

Blev också väldigt förvånad att de kommentarerna godkändes. Din teori kan stämma. Fick konstig känsla av inlägget, när hon skrev typ att hon och Björn får festa ihop så sällan och att hon blev taggad. Men måste man supa för det? Man kan väl vara taggad och glad utan att det automatiskt innebär dricka extra mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in