Citat:
Ursprungligen postat av
Pinto87
Anonym? Vem har ens nämnt eller antytt det? Slänger du med begrepp du inte vet vad de betyder? Eller som vanligt vänder och vrider på allt? Jocke har rätt till sin historia men har bara en biologisk mamma. Han får prata om henne. Men han får inte hänga ut henne med namn, adress, bild osv.
Din egen beskrivning är ett uttryck för "anonym".
Men det blir nog svårt då Joakim har rätt till sin historia och han nämner aldrig mamman vid namn. [...]Annika behöver knappast gå runt med en skylt efter boken och poddarna att hon är Joakim Lundells mamma. Det är väldigt få som känner igen mamman och ens kan hennes namn.
Citat:
Och poäng finns det ju oavsett om hon är känd/anonym osv. Klart det finns ett värde med att hon får ge sin version just därav hon fått flera chanser.
Nej, det har hon inte. Han attackerade henne hårt när hon försökte ge sin version i ett format som han inte kunde kontrollera.
Att tvingas uttala sig under former som han kontrollerar är INTE att få möjlighet att fritt och oredigerat få ge sin version.
Citat:
Du ser det som en smutskastning. Ni är ju sådana där allt ska hållas inom familjen.
Vilka är vi?
Citat:
Jag ser det som att Jocke berättar sin version om sin barndom. Han visar att man kan lyckas med en dålig barndom, detta får folk att förså och hjälper de som är eller varit i samma situation. Tror du folk lyssnar på Jockes berättelse om mamman för att smutskasta henne? Nej han tar upp ett viktigt ämne. Det kallas att bryta tystnadskultur och att samhället ska utvecklas. Alla är inte konservativa som du själv sagt du är. Det finns mkt lärdom om det Jocke tar upp. Transparens.
Jocke behöver inte bryta någon "tystnadskultur" - det har gjorts sedan 90-talet och framåt. Dock mer smakfullt och nyanserat i de allra flesta fall än Jocke gör.
Citat:
Hur förnekar han henne den när hon blir inbjuden till podd och dokumuntär?
Han attackerade henne när hon själv valde media och format t ex.
Han försöker nu stoppa hennes version om hon väljer att ge den utanför det format som han kontrollerar.
Citat:
När jag har dig på tråden. Papprena tillhör Jocke! Från den dag han fyllde 18 som var nån gång hösten 2003! Annika har inget rätt till papprena, att kopiera de, läsa ur de eller ge santycke till andra utan Jockes samtycke till det först! Annika nämns i papprena ja men det betyder inte att hon har lika mycket rätt till de som Jocke. Detta är grundläggande. Är det nåt som är svårt att förstå? Har fosterfamiljen, pappan, läkarna, socialarbetare osv rätt att begära ut de då också? Det är ju halva stan.
Finns inget i lagstiftningen som säger att den som är part i utredningen upphör att vara det för att en annan part fyller år.
De delar som rör henne har hon rätt att ta del av.
Fosterfamiljen kan vara part med rätt att ta del av det som står om dem i handlingarna - ja.
Läkare, tjänstemän och sakkunniga är inte parter.
Citat:
Ditt hat mot Rask och därför skyddar du Chrippa in i döden och går på Jocke är väldigt tröttsamt. Även din fokusförflyttning. Du tror så jävla mycket men vet så jävla lite. Ta och kolla på Simons video du också men jag tror det är lönlöst för dig att förstå. Jag är inte intresserad att diskutera med er och er skit. Sluta dessutom upp att didiktera vad folk ska ha för åsikter och tankemönster!
Jag är inte intresserad av se ett inlägg från Jockes fanclub - tycker du att videon är bra. Grattis - då har du ju haft behållning av tiden du lade ner på den.
Citat:
Ska se Chrippas video från igår nu där han läser från socpapprena som snart är nere av Youtube. Nineton kan inte ta ner de och Christoffer är nog inte ens med i det närverket länge. Och om han är det varför har han i 6 månader varit med i ett nätverk Jocke styr? Hör du hur jävla dum du låter?
//
Pinto
Jo Nineone kan ta ner videor som ligger under dem - givetvis.
Styr Jocke Ninetone?
Jag tycker det låter mycket lovande att du saknar intresse av att diskutera mer med mig/oss(?) - och ser fram emot att slippa bli citerad och kommenterad av dig igen.