2024-09-30, 23:11
Medlem
Hejsan

Jag vill bara nämna att gruppen "Bitcoin Unlimited" - gänget bakom Bitcoin cash - Just nu officiellt går all-in i Nexa (PROPOSAL)

Bitcoin Cash är för stunden nummer 16 på både Coinmarketcap och Gecko med 6,7 milljader usd marketcap. Nexa har en marketcap på omtrent 15 miljoner

Vad är era åsikter om Nexa? Framtid, nutid och potential?
Citera
2024-10-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommerso
Hejsan

Jag vill bara nämna att gruppen "Bitcoin Unlimited" - gänget bakom Bitcoin cash - Just nu officiellt går all-in i Nexa (PROPOSAL)

Bitcoin Cash är för stunden nummer 16 på både Coinmarketcap och Gecko med 6,7 milljader usd marketcap. Nexa har en marketcap på omtrent 15 miljoner

Vad är de Nexa? Denna aktien du syftar på? https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/872150/nexa-resources
Citera
2024-10-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Vad är de Nexa? Denna aktien du syftar på? https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/872150/nexa-resources

Detta är ett forum för kryptovalutor. Inte aktier.

https://coinmarketcap.com/currencies/nexa/
Citera
2024-10-01, 08:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommerso
Hejsan

Först och främst. Jag ger väldigt lite för det här "personer bakom XYZ" eller om någon har jobbat på Google/Apple/Solana/Bittorrent/Regeringen då det säger så otroligt lite. Jag har lekt med Lightning på en RasberryPi vilket ger mig möjligheten att kalla mig för "Lightning utvecklare"...

För det andra så tror jag inte jag hört talas om Bitcoin Unlimited, trots att jag anser mig hyfsat insatt. Men det kan ju vara mitt problem. Däremot så är Bitcoin cash inte ett exempel på något som är särskilt lyckat. Snarare en stor tragedi i kryptohistorien.

Om nu Bitcoin cash var så lyckad, varför behöver dom då starta Nexa...?

Vidare kan man säga att det gått inflation i L1 coins de senaste åren. Avanlanche, Fantom, Celestia, Solana, SUI, Aptos och allt annat. Alla lovar "decentralisering", "säkerhet", "skalbarhet" och "hastighet".

Skillnaden mot de nya L1 som startas nu är att dom redan från början slår sig in på topp 50 på market cap, då riskkapital redan blåst upp dem så mycket. Inte som Solana och de andra som kom för 3-4 år sedan som låg utanför topp 500.

En generell regel är att inte hoppa på allt som glimmar för det slutar bara med att riskkapital dumpar sina vinster i era knän och springer vidare på nästa projekt.

Med det sagt så vet jag inget om Nexa.
Iom att du inte klarade av att sälja in det bättre så tänker jag utgå ifrån att ovan resonemang ändå gäller för Nexa. Men du får jättegärna spendera lite mer tid och förklara varför Nexa är så mycket bättre än någon av de tiotusentals andra projekten som också lovar guld och gröna skogar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in