2024-09-30, 21:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
sätter du dig bara och skriver? aldrig en tanke på att läsa på, eller att andra kan läsa på och se att du ljuger..

Det är anekdotiska berättelser som ska betraktas i hur många kristna som har flytt islam. Titta på den kristna befolkningen i Bethlehem idag vs för 20 år sen, för 40 år sen, för 70 år sen. Titta på den kristna befolkningen i Gaza idag vs för 20 år sen, för 40 år sen osv.
Citera
2024-09-30, 21:17
Medlem
Så Houthi och Iran-stödda grupper i bla Syrien och Irak kommer backa upp dom.. med raketattacker.. som Israel och dess allierade inte ens tänkt på?

Citat:
Hezbollah political council member Mahmoud Kamati told "Al-Mayadeen":

"If the campaign expands, our allies will intervene.

https://t.me/Israel_Middle_East_Insight/34825
Citera
2024-09-30, 21:26
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det fortsätter i skrivande stund

https://www.youtube.com/watch?v=eHayOkXe5ig

Tucker Carlson slutade jag kolla på senast han var i Ryssland och blev fascinerad av att det fanns kundvagnar och lite sånt. Han har faktiskt framstått vara dum just nu.

I all välmening. Sluta kolla på massa sånt och läs om krig och så.

Det ger dig 100 gånger mer verklighet än att lyssna nått på honom..
Citera
2024-09-30, 21:38
Medlem
Kollade på en livecam o såg tiotal militärfordon som jag antar var israeliska köra förbi. På libanesisk mark
Citera
2024-09-30, 21:41
Medlem
mrmiltons avatar
Min enda invändning mot detta är att vi riskerar att få hit ännu fler kriminella libaneser.
Citera
2024-09-30, 21:46
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmilton
Min enda invändning mot detta är att vi riskerar att få hit ännu fler kriminella libaneser.

Libanon är en sekulär republik där regeringsmakten bygger på balans mellan de största religiösa grupperna: sunnimuslimer, shiamuslimer, kristna och druser. Sedan 2005 har politiken mestadels drivits av två stora allianser, den ena dominerad av sunnimuslimer, den andra av shiiter.

Majoriteten är muslimer så.
Citera
2024-09-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Kollade på en livecam o såg tiotal militärfordon som jag antar var israeliska köra förbi. På libanesisk mark

Al Arabiya som varit ursprungskälla till att Israel har tagit bort sin rapportering om att Israel korsat gränsen, samtidigt förnekar både Hizbollah-källor och IDF uppgifterna.

Men mötet som pågick i säkerhetskabinettet avslutades precis.

Varifrån menar du att bilderna är tagna? Dyker upp en hel del filmer och påståenden nu, tror man ska ta en del med en nypa salt.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2024-09-30 kl. 22:06.
Citera
2024-09-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Al Arabiya som varit ursprungskälla till att Israel har tagit bort sin rapportering om att Israel korsat gränsen, samtidigt förnekar både Hizbollah-källor och IDF uppgifterna.

Men mötet som pågick i säkerhetskabinettet avslutades precis.

Varifrån menar du att bilderna är tagna? Dyker upp en hel del filmer och påståenden nu, tror man ska ta en del med lite salt.

https://www.youtube.com/watch?v=HcnAgwONSuI

Okej jag är osäker om kameran är i Libanon eller Israel, kan ju också ha varit libanesiska trupper men nu har dom iaf vänt kameran så man inte ser det mesta
Citera
2024-09-30, 21:58
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Länk?
Citera
2024-09-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Länk?

https://www.youtube.com/watch?v=HcnAgwONSuI

spola tillbaka typ 35-30 min
Citera
2024-09-30, 22:04
Medlem
Sixten2Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y-FRONT.GROOVYBABY
Israel är inte intresserade av ”libaneser”. Israel är intresserade av att avväpna Hezbollah så att de slutar skjuta dag och natt med sitt skabbiga iranska artilleri. Israels exklusiva ändamål med sin krigföring är att skydda sin befolkning. Vilket folk har otroligt svårt att fatta.

Om libaneserna vill undvika bråk så sparkar de ut hezbollah. Det varken kan eller vill de. Dels är Libanon en failed state, dels gillar många libaneser - i likhet med de flesta araber - terrorism. Det spelar ingen roll att man är chanslös, religionen säger att det är stort att bli martyr. Med andra ord tyder det mesta på att det är tack och adjö för Libanon, vilket i och för sig kanske inte är en stor förlust.

Det som får otroligt många att bli anti-Israel är deras massdödande. Dem är bland få statliga aktörer som är beredda på att döda 500 civila eftersom en fiende finns bland dem. Det är i princip hur diktaturer beter sig, om än inte värre. Liksom under syriska inbördeskriget som pågick under många år så bombade Assad urskilnninligslöst. Det fick USA och västvärlden att se rött och man stödde rebellerna. Ändå har ca 250 000 civila dött under det många år långa kriget, med en befolkning på ca 23 miljoner. Rent ratio baserat på befolkningen så har Israel dödat dubbelt så mer civila i Gaza. Lägg till alla krigsbrott och genevekonventioner dem brutit mot under kriget, knappt tillåtit hjälpsändningar om det inte vore för enormt tryck från omvärlden, totalförstörelse av sjukhus, vattenkraftverk etc.

Ifall vi accepterar sådan stridsföring så kan vi kasta alla krigslagar och konventioner i papperskorgen och låta alla bete sig hur dem vill.

Utav den anledningen så vill jag inte se Israel vinna något krig. Hade Israel fått göra som de vill utan att någon ser så hade vi verkligen sett en massaker utan dess like
Citera
2024-09-30, 22:12
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Det är lite skrämmande vilken makt Israel uppvisar. Man går fram som en ångvält om situationen kräver. Ingen kan tillrättavisa dom. USA framstår som en tanig flicka som försöker få sin 10år äldre gympumpade pojkvän att inte gå till attack. Det finns inga gränser för hur illa de tycker om lata, fula och tjuvaktiga arabrövar. Dom njuter mer av att skjuta barn än vi andra gör av att få en avsugning. Frågan är om Netanyahu får nog till slut och väljer att utrota mellanöstern totalt och fullkomligt. Han skulle inte ångra sig. Resten av världen får se på medan Mohammed utplånas. Sen får vi vakna till en ny verklighet utan dessa länder.

USA stödjer givetvis detta. Vem gör inte det?

Det är dags att visa vem som bestämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in