Citat:
Ursprungligen postat av
Sereena
Det är en logga för NGS (Nordic Game Supply AB) överst bredvid produktbilderna viket visar att det inte är Elgigantens vara. Kunde definitivt varit tydligare.
Det ser jag men såvitt jag förstår så är NGS bara utgivare av spelet, inte ett företag som säljer själva spelet. Normalt så köper ju företag spel från utgivare som man sen själv säljer till vilket pris man nu väljer (rek. pris oftast)
Utgivare
Nordic Game Supply AS
Så det måste ju vara ett annat företag inblandad som är det företag som egentligen har ett lager av spelet som Elgiganten aviserar genom sin hemsida. Om jag nu inte ser helt galet på saker och ting.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Varför skulle det behöva finnas en lag som säger att ett företag måste informera om att de säljer en vara de har köpt från ett annat företag?
Jag ser det som en självklarhet att man vet vilket företag man köper produkten från, sen att ägaren bakom äger flera företag är ju en annan sak, köper jag något från Komplett så vet jag ju att det är samma ägare som äger Webhallen t.ex., men att inte informera köparen om att produkten kommer från en okänd tredjepart är inte acceptabelt i mina ögon.
hur vet jag att detta företag är tillförlitligt?, nu är ju Elgiganten en skitfirma mer eller mindre men tänk om jag går in på Trustpilot eller liknande sida för att kolla omdömen om ett företag som jag funderar att beställa ifrån och jag köper produkten baserat på detta omdöme, men så är det istället en tredjepart som är företaget som jag beställer från, då har jag ingen som helst aning om hur pålitligt det företaget är, jag vet inte om deras produkter är av bra kvalitet eller om hur hållbarheten osv
I detta fall så vet jag inte ens vilken tredjepart Elgiganten samarbetar med för det tillsynes saknas information om det på länken jag skickade.