2024-09-28, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.1.l0082
Kan delvis bekräfta de johnwicks skrev. Knivhuggen i magen så maginnehålle åkt ut. Dock hörde jag skjuten med 7 skott. Detta kommer inte från personal på Näl så borde stämma när infon kommer från två håll

Fast hur kan detta stämma om ambulanspersonalen inte ens såg om han var skadad och förbipasserande larmade om hjärtstopp?

”Men ambulanspersonalen kunde inte se hur han var skadad, säger Johan Ljung, vakthavande befäl vid polisen.”

”– Vi fick bekräftat senare från sjukhuset att han var skottskadad.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bmLx4B/larm-om-skottlossning-en-skadad
Citera
2024-09-28, 10:57
Medlem
Kalliss avatar
Svensk polis är oförmögen att lösa detta, vi alla vet, Israeliska IDF är svaret!
Citera
2024-09-28, 11:17
Medlem
Kalliss avatar
Varför förser inte svensk polis gängkriminella med något som de önskar, vurmar för, bär vid sitt hjärta - En personsökare.

Sedan, vid en given tidsangivelse beslutad på ett regeringssammanträde, beslutas om att impulsen om död skall ges.

Där 112 är förvarnade om att känna till inringningen, inte reagera, endast vara empatisk i samtalet.

Jag tycker att regeringssammanträden är mesiga, av idag...

https://www.youtube.com/watch?v=aR6kkuj5c00

Tänk om kameran bara behövt notera och förmedla hur egendom var fredad, hur det istället poppat och delats vissa åskådar individers kroppar...

Yippee-ki-yay, motherfucker!

Dom är plågsamma som svartmyror, pissmyror, spindeldjur, låt oss fånga in och få ett avslut!
Senast redigerad av Kallis 2024-09-28 kl. 11:32.
Citera
2024-09-28, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeljka94
Fast hur kan detta stämma om ambulanspersonalen inte ens såg om han var skadad och förbipasserande larmade om hjärtstopp?

”Men ambulanspersonalen kunde inte se hur han var skadad, säger Johan Ljung, vakthavande befäl vid polisen.”

Det för att det stämmer inte, folk älskar att hitta på här
Citera
2024-09-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeljka94

Men ambulanspersonalen kunde inte se hur han var skadad, säger Johan Ljung, vakthavande befäl vid polisen.”

Dom kanske inte kunde se om han var skadad av kniv eller pistolskott? Om han var skadad såg dom ju säkert men det är nog svårt att i mörker, utomhus och under pågående HLR se om det är skotthål, knivskada eller annan skada.
Citera
2024-09-29, 10:29
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxxet
Dom kanske inte kunde se om han var skadad av kniv eller pistolskott? Om han var skadad såg dom ju säkert men det är nog svårt att i mörker, utomhus och under pågående HLR se om det är skotthål, knivskada eller annan skada.
Jag läste i någon kommentar här att BO var skjuten i bland annat bakhuvudet och med reservation för att jag inte läst varje inlägg i den här tråden och inte vet om kommentaren ifråga är 100% pålitlig så gissar jag i alla fall att BO sköts med ett relativt finkalibrigt vapen. Ett kraftigt vapen hade nästan säkert gett genomskott och ett utgångshål på ansiktssidan hade ambulanspersonalen garanterat inte missat.
Citera
2024-09-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Jag läste i någon kommentar här att BO var skjuten i bland annat bakhuvudet och med reservation för att jag inte läst varje inlägg i den här tråden och inte vet om kommentaren ifråga är 100% pålitlig så gissar jag i alla fall att BO sköts med ett relativt finkalibrigt vapen. Ett kraftigt vapen hade nästan säkert gett genomskott och ett utgångshål på ansiktssidan hade ambulanspersonalen garanterat inte missat.

Det är exakt så jag tänker också. Sen vet man ju inte om han blivit både knivhuggen OCH skjuten eller om det varit fler som gått på en och samma person. Jag tycker dock inte det är konstigt att inte helt kunna veta vad som orsakat skadorna direkt, speciellt pga de omständigheter som rådde.
Citera
2024-09-29, 21:08
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxxet
Det är exakt så jag tänker också. Sen vet man ju inte om han blivit både knivhuggen OCH skjuten eller om det varit fler som gått på en och samma person. Jag tycker dock inte det är konstigt att inte helt kunna veta vad som orsakat skadorna direkt, speciellt pga de omständigheter som rådde.
Nä det är inte helt lätt att veta exakt vad som hände. Det kan även vara så att vissa uppgifter mörkats på grund av utredningstekniska omständigheter som det brukar heta. Dock tror jag att det är stor chans att rätt personer nu är häktade eftersom de sitter häktade på sannolika skäl. Då har man nog rätt mycket att gå på
Citera
2024-09-30, 07:04
Medlem
Vem är den andra killen som är häktad?
Citera
2024-09-30, 15:13
Avslutad
Ytterligare en tonåring häktad efter mordet på Dalaberg

En tredje person har häktats misstänkt för inblandning i mordet

Han är häktad för medhjälp till mord
Citera
2024-09-30, 16:07
Medlem
Vidriga terrorister som mördar på öppen gata!
Citera
2024-09-30, 18:40
Medlem
enl västnytt häktades ytterligare en ny i dag och 20 åringen är tydligen släppt men fortsatt misstänkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in