2024-09-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Dom pratade faktiskt lite om det i dagens vf hockey pod och jag tror både Färjestad och Växjö som de allra andra lagen som vill slåss om guldet har en ganska bra bild om hur man vill spela, flera lag har infört spelsystemet som en röd tråd genom hela akademin osv men där jag tänker mig att en tränare kan göra skillnad är i tydlighet kring kravställning, hur coachande man är och hur bra balans man kan ha i mjuka värden och kravet på hårda sportsliga resultat.

Jag tror det skiljer ganska lite mellan Mitell och Jönsson på samma sätt som att jag tror att dom är relativt lika Hallam, dom kan fika med laget men har inga problem att peka med hela handen.

Sen kan man inte bortse från Jönssons historia i Färjestad. Tänk att som spelare komma upp i A laget eller göra sitt första pass med tränaren som har tröjan i taket och i princip leder varenda statistik för klubben som finns. Skulle vara enormt stort för spelare, fans och Jörgen själv tror jag.

Skulle det ske så är det en premiärmatch jag absolut inte tänker missa.
Tänk också om Åsa är kvar😂
2024-09-30, 17:41
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Karlstads sämst bevarade hemlighet spiller ut i media under dagen.
JJ till Färjestad är planen framåt. Mitell har gjort ett bra jobb men har andra erbjudanden samtidigt som JJ "nästan" alltid velat tillbaka och klubben alltid velat ha honom, t.om så att han var förstavalet när Pennan skulle få kicken men då hade Växjö hunnit före pga situationen med Hallam och landslaget.

Edit: La in en "nästan" för det var ju ganska mycket gnissel mellan ledningspersonal och JJ ang sättet han lämnade sportchefsrollen men med Wallin finns inga sådant kvar.
Om det här blir av så vore det jätteroligt!
Jag har inget ont att säga om Mitell, jag gillar honom. Men JJ slår liksom högre för mig.
2024-09-30, 17:45
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Tänk också om Åsa är kvar😂

Det har jag inget emot, bara han har rätt roll och används på rätt sätt

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Om det här blir av så vore det jätteroligt!
Jag har inget ont att säga om Mitell, jag gillar honom. Men JJ slår liksom högre för mig.

Samma här, hoppas bara Örebro trillar ur så vi kan locka hem Kåberg också som materialare. Handskarna hänger ju redan i taket
Skämt åsido, det hade varit enormt stort att se JJ i vårt bås.
2024-09-30, 18:14
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Dom pratade faktiskt lite om det i dagens vf hockey pod och jag tror både Färjestad och Växjö som de allra andra lagen som vill slåss om guldet har en ganska bra bild om hur man vill spela, flera lag har infört spelsystemet som en röd tråd genom hela akademin osv men där jag tänker mig att en tränare kan göra skillnad är i tydlighet kring kravställning, hur coachande man är och hur bra balans man kan ha i mjuka värden och kravet på hårda sportsliga resultat.

Jag tror det skiljer ganska lite mellan Mitell och Jönsson på samma sätt som att jag tror att dom är relativt lika Hallam, dom kan fika med laget men har inga problem att peka med hela handen.

Sen kan man inte bortse från Jönssons historia i Färjestad. Tänk att som spelare komma upp i A laget eller göra sitt första pass med tränaren som har tröjan i taket och i princip leder varenda statistik för klubben som finns. Skulle vara enormt stort för spelare, fans och Jörgen själv tror jag.

Skulle det ske så är det en premiärmatch jag absolut inte tänker missa.

Sorry, men Växjö och Färjestad har inget med guldet att göra i år. De åker ut i semi eller kvartsfinalen
2024-09-30, 18:48
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floraflap
Sorry, men Växjö och Färjestad har inget med guldet att göra i år. De åker ut i semi eller kvartsfinalen

Det har du rätt i, för guldet delas ut till Lakers först nästa år.
Färjestad åkte ut i kvartsfinal, som vanligt och årets guld gick till något lag strax norr om Stockholm. Bättre att du tänker igenom vad du ska skriva, innan du skriver.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-09-30 kl. 19:07.
2024-09-30, 19:07
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Färjestad åkte ut i semifinal, som vanligt och årets guld gick till något lag strax norr om Stockholm. Bättre att du tänker igenom vad du ska skriva, innan du skriver.

Herregud vilken jävla jollig en du är. Säsongen 24/ 25 menade jag. Men det är ni nog alldeles för efterbliven att fatta uppenbarligen. Och Lakers med sitt extremt mediokra lag kommer inte ens gå till slutspel. Wow!! Imponerande att ni visste att Skellefteå ligger i norr. Ni kanske till och med tror att det ligger vid Uppsala! När ni säger att det ligger strax norr om Stockholm.
Det är nog bäst att ni tar o studerar geografi, innan ni öppnar käften Lol

2024-09-30, 19:10
Medlem
nofjuns avatar
Citat:
Färjestad åkte ut i kvartsfinal, som vanligt och årets guld gick till något lag strax norr om Stockholm. Bättre att du tänker igenom vad du ska skriva, innan du skriver.

Aha Skellefteå ligger vid Märsta?
Bondläpp!

2024-09-30, 19:38
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floraflap
Herregud vilken jävla jollig en du är. Säsongen 24/ 25 menade jag. Men det är ni nog alldeles för efterbliven att fatta uppenbarligen. Och Lakers med sitt extremt mediokra lag kommer inte ens gå till slutspel. Wow!! Imponerande att ni visste att Skellefteå ligger i norr. Ni kanske till och med tror att det ligger vid Uppsala! När ni säger att det ligger strax norr om Stockholm.
Det är nog bäst att ni tar o studerar geografi, innan ni öppnar käften Lol

Men om vi bortser från att du är på fel år, och härjar, så skrev du precis att Lakers åker ut i kvartsfinal eller semifinal, så hur ska de lyckas med det, om de missar slutspelet. Du måste ha gjort en grundlig analys här, tack för att du delar med dig.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-09-30 kl. 19:44.
2024-09-30, 19:49
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Men om vi bortser från att du är på fel år, och härjar, så skrev du precis att Lakers åker ut i kvartsfinal eller semifinal, så hur ska de lyckas med det, om de missar slutspelet. Du måste ha gjort en grundlig analys här, tack för att du delar med dig.

Jag ändrade min analys. Och insåg att Lakers inte kommer gå till slutspel. Svårare än så var det inte. Tror faktiskt att de hamnar 8a eller 9a, och sen missar dom slutspel.

Btw, hoppas att du inte hamnar i Uppsala eller Söderhamn när du ska upp till Skellefteå.

Dina geografi kunskaper verkar vara enorma

Senast redigerad av floraflap 2024-09-30 kl. 19:55.
2024-09-30, 20:25
Moderator
Gromguttens avatar
Trollfight trollfight!! 😂

Nej men seriøst, vad är detta før nivå? Skärp er, det är inte fotboll.

/Mod
2024-09-30, 21:26
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Usch, smutsiga Färjestad Ni har en bra marknadsavdelning men ni borde satsa pengar på en renhållningsavdelning.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/W0ka5d/bajs-och-doda-moss-hittades-i-lofbergs-arena
2024-09-30, 21:33
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Usch, smutsiga Färjestad Ni har en bra marknadsavdelning men ni borde satsa pengar på en renhållningsavdelning.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/W0ka5d/bajs-och-doda-moss-hittades-i-lofbergs-arena

Jag och Perry har snackat om att ta med oss varsin rivningskula till Karlstad, lite diskret. Vi jämnar Löfbergs med marken!

Under landslagsuppehållet kanske?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in