2024-09-21, 21:36
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Jordgubbsflickan legend.

Var full av skit? Babblade goja?
Citera
2024-09-21, 21:50
Medlem
antplots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Var full av skit? Babblade goja?

Nope personen pekade ut rätt gm.
Citera
2024-09-22, 02:47
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antplot
Nope personen pekade ut rätt gm.

Sa ju att personen var över 30 och bodde 100 km ifrån etc etc... eller har jag fått det om bakfoten?
Citera
2024-09-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Sa ju att personen var över 30 och bodde 100 km ifrån etc etc... eller har jag fått det om bakfoten?

Uppenbart att Jordgubbsflickan pratade skit. Det är bara att gå tillbaka och titta vad hon skrev. Hon skrev att mördaren skulle vara äldre än man trodde men se yngre ut. DN var 21 och såg ut som sin ålder. Han köpte troligtvis inte kniven på en marknad på 80-talet eftersom han var född 1983.
Hon sa att hon visste att han haft en psykos men att han nu var i bra skick och att hon därför inte ville anmäla honom. Jag tror ingen visste om DN psykotiska perioder utan han verkar enbart haft enklare diagnoser, han var heller inte i bra skick när Jordgubbsflickan skrev sina inlägg utan levde princip i misär.
Citera
2024-09-24, 15:32
Medlem
ariberts avatar
Är det någon som känner till om Danne fortfarande sitter fast på Vadstena hospital?
Citera
2024-09-26, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Är det någon som känner till om Danne fortfarande sitter fast på Vadstena hospital?

Han har bytt namn så du kommer inte hitta honom med det gamla namnet.
Citera
2024-09-26, 13:42
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Han har bytt namn så du kommer inte hitta honom med det gamla namnet.

Jag läste igenom tråden och hittade Dannes nya namn
Danne sitter fortfarande på RpK i Vadstena.
Citera
2024-09-26, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pupit
4. Daniel är inte 'utvecklingsstörd'. Han har dock diagnoser som försvårar en normal levnadsstandard, men inte en enda gång under varken förhören eller rättegången förnekade han det hemska han gjort utan står för sin handling vilket tyder på att han är skyldig till dådet.

Att en psykiskt sjuk person erkänner ett dåd är verkligen inget belägg till att personen skulle ha begått det.
Citera
2024-09-26, 14:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Att en psykiskt sjuk person erkänner ett dåd är verkligen inget belägg till att personen skulle ha begått det.
Du får läsa på lite.
Ett erkännande räcker inte, det måste finnas bevisning och det fanns det.

Polisen kunde säkra mordvapnet och en mössa, och därigenom gärningsmannens DNA.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dubbelmordet_i_Link%C3%B6ping
Citera
2024-09-26, 14:52
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qh
Detta fall måste vara något slags rekord för hur lång tid det tog att lösa. Det närmsta jag kommer på är Golden State Killer. Bra för offrens familjer att det till slut uppklarades. Jag kommer ihåg när GW satt i tv och var säker på att det skulle uppklaras snabbt.
Det byggde nog GW på den otroliga combon av mord och var det skedde och noll motiv, en sådan gärningsman växer inte på träd och är väl känd av grannar eller sjukvården. Att han inte var det gjorde fallet omöjligt att lösa. DNA är fantastiskt.
Citera
2024-09-29, 18:15
Medlem
Var bodde Daniel vid tiden för morden? När flyttade han till centrala Linköping? Vem var utredaren han bodde granne med? Varför tog det så lång tid innan man fick honom?

Han var väl en udda fågel?
Citera
2024-09-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555

Nej, ett erkännande från en psykisk sjuk person är inget belägg för att brott har begåtts.
Det jag skrev var refererat till att han stod för sina handlingar & inte förnekade brott.
Och som Timeout skrev, det fanns även DNA i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in