Citat:
Ursprungligen postat av
Chillgren
Nej, Putte kommer inte att anfalla Nato och begå självmord med hela rysseriet bara för att Ukraina tillåts kriga på lika villkor. Han har själv avfärdat tanken på att gå i krig mot Nato. I sina egna jämförelser av militär styrka och budget har han kommit fram till att det vore ren dårskap.
Vladimir Putin om krig mot Nato:
https://www.youtube.com/shorts/Jqi4_fo4OG0
Det där uttalandet är bara ett par år gammalt. För Putin verkar ett krig mot enbart USA vara en ren mardröm, och därför bryr jag mig inte om hans så kallade "röda linje." Det är bara ännu en bluff i en lång rad av nedtrampade röda linjer.
7 timmar tar det sedan är vi nere på stenåldern igen. Inte jag som hittat på det utan det är någon skrivit en bok om det hela.
Så Ryssland kommer ju inte att bli utplånad utan det kommer vi alla att bli. Ingen vill se det hända.
Men om inte Ukraina klarar av att slå ut ryssarna vid fronten så ska dom ju inte hålla på, och det är ju just det dom inte klarar av.
Usa med flera vet precis vad Ryssland har för kärnvapen så därför är dom extremt försiktiga. Hade det varit så som en del här påstår att ryssarna inte har förmågan att avfyra kärnvapen så hade väst slagit till mot Ryssland rejält men det gör dom ju inte.