Citat:
Ursprungligen postat av
HeltNormal
Jag har äntligen fått tillåtelse att göra detta själv, fast inte i appen, utan jag måste logga in på deras hemsida.
Nu är det så här, att dom tar en avgift på 350:- för utlandsbetalningar, oavsett summa.
Jag tycker att detta är helt barockt.
Det var så mycket bättre förr, när jag kunde handla på ebay.de utan konstigheter.
Frågeställningen är om några andra också är drabbade?
Svenska banker är helt sinnnessjuka och tror de äger dina pengar.
De har denna löjliga avgift för utlandsbetalningar för de har ingen riktig konkurrens längre och för de helt enkelt kan göra detta då folk inte byter bank och är tysta.
De äger iochförsig dina pengar rent juridiskt såfort du sätter in dom.
Därför de vägrar att ge ut dina pengar i handen om du vill avsluta kontot för de har helt enkelt inte pengar om alla vill ta ut sina pengar och de vill fortsätta tjäna stora pengar på att leka med dina digitala pengar och ha kvar dom i banksystemet.
De har kunnat komma till denna monopolsituation där de stänger ner alla kontor och behandlar sina kunder som skräp eftersom folk i sverige inte är särskilt smarta och betalar med kort och swish istället för kontanter som är den enda naturliga konkurrenten mot för höga bankavgifter och för normal service gentemot kunden.
swedbank kan inte svina sig lika mycket i tillexempel litauen för folk använder kontanter och de skulle bli rasande och ta ut sina pengar om de skulle behandla kunderna som i sverige.
Nä avsluta kontot hos swedbank och ha inget med dom att göra eller andra svinbanker som nordea och länsförsäkringar.
Försök hitta en lokal liten sparbank som har fullservicekontor kvar där de behandlar kunden någorlunda okej fortfarande.