2024-09-29, 20:09
  #464461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det finns alltid galningar i alla ytterkanter som tur är de få i allmänhet.

Här kommer lite objektiv info.
Då kanske det inte är konstig att båda sidor kastar fram allt.

https://www.newsweek.com/russia-ukraine-wsj-deaths-1955023

Ja verkligen troligt va när ryssarna kör köttmurar a la andra världskriget och då har lite förluster det går inte ihop men i rysstrollens hjärnor när dom 99% av tiden är påverkad av vodka då går det ihop. Ryssarna måste vara odödliga som kör köttmurar men har lite förluster.

Klart kollar man på klipp när de just stormar fram så blir det mesta sönderskjutet men ingen dör då heller eller hur?

Ukraina har inget val än att försvara, skulle Ryssland invadera Sverige inte fan skulle vi lägga oss platt vi förutom såklart rysstrollen skulle kämpa för att nedkämpa varje orch invaderar. Man försvarar sitt hemland och det är ingen skillnad mot Ukraina därför det går så jävla trögt för ryssarna för att Ukrainarna inte lägger sig platt och ger upp bara utan kämpar trots förluster vilket är normalt i ett krig.
__________________
Senast redigerad av pettersson72 2024-09-29 kl. 20:34.
Citera
2024-09-29, 20:11
  #464462
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det måste ha varit en kort förhandling för att vara på federal nivå ..

"Den 26 februari, twittrade Fedorov – den ukrainske vice premiärministern som fungerar som landets digitala minister – direkt till Musk för att omedelbart skicka Starlink- utrustning. Två dagar efter det dök den första försändelsen upp."

14 oktober 2022
https://edition.cnn.com/2022/10/13/politics/elon-musk-spacex-starlink-ukraine/index.html

Zelensky hade alla skäl i världen att inte pissa på Elon Musk
Du pekar mot något som skrivs och avhandlas i press efter mer än ett halvår av den ryska invasionen- där Herr Musk ber pentagon om mer pengar utöver det som avtalat var. Men här nedan påstår och skriver du om något som skulle hänt två dagar efter det ryska anfallet.
Citat:
Ursprungligen postat av Livan
Är det dom tiotusentals Starlink-terminaler som Elon Musk i expressfart omgående och kostnadsfritt, i direkt anslutning till invasionen, skickade Ukraina
Citera
2024-09-29, 20:18
  #464463
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja verkligen troligt va när ryssarna kör köttmurar a la andra världskriget och då har lite förluster det går inte ihop men i rysstrollens hjärnor när dom 99% av tiden är påverkad av vodka då går det ihop. Ryssarna måste vara odödliga som kör köttmurar men har lite förluster.

Klart kollar man på klipp när de just stormar fram så blir det mesta sönderskjutet men ingen dör då heller eller hur?

Alla med fler än två hjärnceller fattar att det är stora förluster. Som du säger köttmuren kostar. Att det regnar 10 k ryska granater som mattor har kostat, anfalla genom försvarslinjer med minfält osv.
Citera
2024-09-29, 20:21
  #464464
Medlem
raskenss avatar
14 ryska kamikaze-mc är icket mer.

https://x.com/kvistp/status/1840423259382174121
Citera
2024-09-29, 20:31
  #464465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Alla med fler än två hjärnceller fattar att det är stora förluster. Som du säger köttmuren kostar. Att det regnar 10 k ryska granater som mattor har kostat, anfalla genom försvarslinjer med minfält osv.

Ja men Ukraina har annat tänk än Ryssland som kör på med sitt andra världskriget tänk att spelar ingen roll hur många soldater som dör vi skickar fram tills vi vinner positionen spelar ingen roll om det dör 6 ryssar på 1 ukrainare för att ta positionen för uppenbarligen skiter ryska befäl och generaler att det dör många soldater. Soldat liv i Ryssland är inte värt mycket som sagt det är bara kött som ska fram till varje pris kosta vad det kosta vill.
Citera
2024-09-29, 20:34
  #464466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
14 ryska kamikaze-mc är icket mer.

https://x.com/kvistp/status/1840423259382174121


Den första killen träffade en mina, resten kom ju fram, man ser ju inte en enda dö efter det?

Man såg 3 st som fick en mina/granat träff, men att 14 dött var ju bara fantasier, som det mesta i tråden från NAFO anhängarna.
Citera
2024-09-29, 20:36
  #464467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Den första killen träffade en mina, resten kom ju fram, man ser ju inte en enda dö efter det?

Man såg 3 st som fick en mina/granat träff, men att 14 dött var ju bara fantasier, som det mesta i tråden från NAFO anhängarna.

Ha ha ditt pucko det var ukrainarna som nedkämpade orcherna som räknade de döda, kryp tillbaka till din sten i Ryssland nu.
Citera
2024-09-29, 20:42
  #464468
Medlem
Här har vi några orcher som kör vilse i Luhansk regionen och råkar i bakhåll notera att de kollar på pappers karta

https://www.youtube.com/watch?v=e4plTP4Wsng
Citera
2024-09-29, 20:43
  #464469
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja men Ukraina har annat tänk än Ryssland som kör på med sitt andra världskriget tänk att spelar ingen roll hur många soldater som dör vi skickar fram tills vi vinner positionen spelar ingen roll om det dör 6 ryssar på 1 ukrainare för att ta positionen för uppenbarligen skiter ryska befäl och generaler att det dör många soldater. Soldat liv i Ryssland är inte värt mycket som sagt det är bara kött som ska fram till varje pris kosta vad det kosta vill.

Ja helt rätt gällande ryssen syn med soldatens liv som en förbrukningsvara. Så kör inte Ukraina. Dock är Ukraina mycket mer vågad än fullt ut västerländsk taktik.
Citera
2024-09-29, 21:04
  #464470
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Du pekar mot något som skrivs och avhandlas i press efter mer än ett halvår av den ryska invasionen- där Herr Musk ber pentagon om mer pengar utöver det som avtalat var. Men här nedan påstår och skriver du om något som skulle hänt två dagar efter det ryska anfallet.

Nej jag skrev inte om "där Herr Musk ber pentagon om mer pengar utöver det som avtalat var".

Varför skulle jag göra det?? Det är ju ditt, dessutom i sak felaktiga påstående.

https://edition.cnn.com/2022/10/13/politics/elon-musk-spacex-starlink-ukraine/index.html
Citera
2024-09-29, 21:11
  #464471
Medlem
Satellitbilder korrigerar. Ingen Ukrainsk drönarfullträff på amunitionsförråd inatt.

Media: satelliten visade att missilarsenalen i Volgogradregionen överlevde attacken
Stanislav Pogorilov — söndagen den 29 september 2024, 21:19

https://www.pravda.com.ua/news/2024/09/29/7477368/

Då är det dags för attack två. Inatt?
Citera
2024-09-29, 21:12
  #464472
Medlem
Tror detta är rätt väg att gå, att likt Danmark finansiera Ukrainsk vapenindustri.
Västerländska företag har en tendens till att få överfulla orderböcker och vill ha garantier för att bygga ut. Just nu tror jag det viktigaste är att Ukraina får utrustning som är "good enough", Archer i all ära.

https://x.com/Rebel44CZ/status/1840466215820480835
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in