2024-09-28, 23:04
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Har fått pm från annan flashbackare.
Tar mig friheten att omformulera men framföra meddelandets innebörd.

”Att Rune dragit västerut och hookat upp med nån Dalman och ska öppna teologisktcenter för unga individer på glid.
Att få rätsida och rättvisa med Herrens ord i ett land i utförsbacke.
För att förändra förutsättningarna för unga och kommande generationer. ”

Det är väl bara att önska lycka till!
Bra att det finns eldsjälar med visioner!
Svårt att säga om meddelandet är ironiskt eller sjuk humor? Dalman är en bedragare och mytoman som numera är en sk brännvinspredikant. Han har en egen tråd här i närheten. Men nöden har kanske ingen lag? Att de två skulle frälsa ungdomar från homosexualitet och sossar är väl prio ett, men de saknar dessvärre kunskap om teologi och verktyg. Frågan blir ju då vilken jubelidiot som skulle bekosta detta spektakel? Finns det ett korn av sanning i detta är jag beredd att gå med bara för att få en upplevelse för livet!
Citera
2024-09-28, 23:08
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Han finns inte på Ratsit i alla fall. Andra att norrmännen tagit sitt ansvar och plockat hem honom.
Rune har lyckats bluffa till sig hemlig identitet. I alla fall hemlig adress. Enligt källor i denna tråd häckar han runt Fridhemsplan. Bilderna på Insta som föreställer en villaträdgård är hans önskedröm, precis som hans påhittade flickvän.
Citera
2024-09-28, 23:29
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Svårt att säga om meddelandet är ironiskt eller sjuk humor? Dalman är en bedragare och mytoman som numera är en sk brännvinspredikant. Han har en egen tråd här i närheten. Men nöden har kanske ingen lag? Att de två skulle frälsa ungdomar från homosexualitet och sossar är väl prio ett, men de saknar dessvärre kunskap om teologi och verktyg. Frågan blir ju då vilken jubelidiot som skulle bekosta detta spektakel? Finns det ett korn av sanning i detta är jag beredd att gå med bara för att få en upplevelse för livet!

Tyvärr kan jag inte bekräfta sanningshalten i mitt inlägg, men kunde inte motstå att förmedla humorn!
Citera
2024-09-29, 08:04
Medlem
Citat:
Rune har lyckats bluffa till sig hemlig identitet. I alla fall hemlig adress. Enligt källor i denna tråd häckar han runt Fridhemsplan. Bilderna på Insta som föreställer en villaträdgård är hans önskedröm, precis som hans påhittade flickvän.

Förvånar mig inte. Men då vore väl bildbevis önskvärt, och inte så svårt att producera.
Citera
2024-09-29, 08:21
Medlem
beckos avatar
Citat:
Tyvärr kan jag inte bekräfta sanningshalten i mitt inlägg, men kunde inte motstå att förmedla humorn!
Det finns just nu ingen bekräftad information om att Runar samarbetar med någon vid namn Dalman eller öppnar ett teologiskt center. Den senaste rapporteringen fokuserar på Runars juridiska problem, fängelsestraff för ekonomiska brott och offentliga aktiviteter, men det finns inga rapporter om något sådant projekt.

Källor:
1. https://www.hant.se/nyheter/runar-sogaard-domd-till-fangelse/7062555
2. https://www.svenskdam.se/noje/runar-sogaard-ute-ur-fangelse/7507926
3. https://runarsogaard.se/om-runar/

Äntligen sitter “ flashbackaren” och PM-ar sitt felstavade näthat, d.v.s. sina magiska stalker-romaner. Flashbackaren kan nu ställa krav på att andra ska bevisa, medan denne har ensamrätt på att trolla och tramsa helt utan fakta i sina PM.
Senast redigerad av becko 2024-09-29 kl. 08:33.
Citera
2024-09-29, 13:02
Medlem
beckos avatar
Citat:
Tyvärr kan jag inte bekräfta sanningshalten i det du påstår, men om Runar och Dalman verkligen öppnar ett center så lär det bli en ekonomisk rysare värdig en Nobelprisceremoni – fast i konkursdomstolen! 😂

Om vi ska gå efter Runaes tidigare meriter så, låt oss invänta fakta och inte gå full 'Magictrix-mode'.

I nuläget verkar det vara snack och ingen verkstad, precis som stalker-romanerna.
Citera
2024-09-29, 13:19
Medlem
Citat:

”Att Rune dragit västerut och hookat upp med nån Dalman och ska öppna teologisktcenter för unga individer på glid.

Varför lägger du ut info/skvaller som du har fått i ett pm bara till dig? Du tänkte inte att det kanske var en mening med att det var bara till dig?
Citera
2024-09-29, 13:42
Medlem
Citat:

Det är antagligen Tommy Dahlman, med "h" som avses. Dömd för rattfylla (mer än engång tror jag) och sexköp. Har varit alkis sedan länge och turnerade i spritdimmor för ett antal år sedan tillsammans med Marcus Birro och en Lukas nånting, chefredaktörer på livets ordblaskan världen idag. En skandal"pastor" av värsta sort. Om runkar är i lag med honom tror jag vi skall låta vara osagt, de är iofs skandal"pastorer" bägge två, men jag tror nog att runkar måste sjunka lite djupare ned i rännstenen innan de börjar jobba ihop.
Citera
2024-09-29, 14:59
Medlem
Citat:

OM det är sant kanske Rune kan få bo i Dalmans mammas källare också.
Rune har väl inte varit så mycket för sprit tidigare - men han kanske kan bli!
Citera
2024-09-29, 16:47
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Det är antagligen Tommy Dahlman, med "h" som avses. Dömd för rattfylla (mer än engång tror jag) och sexköp. Har varit alkis sedan länge och turnerade i spritdimmor för ett antal år sedan tillsammans med Marcus Birro och en Lukas nånting, chefredaktörer på livets ordblaskan världen idag. En skandal"pastor" av värsta sort. Om runkar är i lag med honom tror jag vi skall låta vara osagt, de är iofs skandal"pastorer" bägge två, men jag tror nog att runkar måste sjunka lite djupare ned i rännstenen innan de börjar jobba ihop.
Det finns ingen koppling mellan Tommy Dahlman och Runar Søgaard. Inga gemensamma personer, församlingar, event eller samarbeten är rapporterade.

PMet är trolleri – fullt av stavfel, syftningsfel och faktafel, skrivet som om avsändaren befann sig i samma kretsar församlingar, caféer och fotbollslag.

Det som stämmer, och som jag tidigare rapporterat, är att Runar haft ambitioner att bli biskop och hotat med mäktiga kontakter inom frimureri och tempelriddarordnar, liknande personer som Breivik.

Att droppa Tommy Dahlman är att spinna på andras information, om han är något av ovanstående.

I övrigt har båda haft sina egna skandaler och kontroverser, men deras vägar har aldrig korsats.
Senast redigerad av becko 2024-09-29 kl. 16:52.
Citera
2024-09-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Det finns ingen koppling mellan Tommy Dahlman och Runar Søgaard. Inga gemensamma personer, församlingar, event eller samarbeten är rapporterade.

PMet är trolleri – fullt av stavfel, syftningsfel och faktafel, skrivet som om avsändaren befann sig i samma kretsar församlingar, caféer och fotbollslag.

Det som stämmer, och som jag tidigare rapporterat, är att Runar haft ambitioner att bli biskop och hotat med mäktiga kontakter inom frimureri och tempelriddarordnar, liknande personer som Breivik.

Att droppa Tommy Dahlman är att spinna på andras information, om han är något av ovanstående.

I övrigt har båda haft sina egna skandaler och kontroverser, men deras vägar har aldrig korsats.

Hur vet DU att PM et är trolleri? Du vet ju inte ens vem som skickade det. För övrigt tror jag inte ett skit på att Runar haft ambitioner att bli biskop, eller har hotat med mäktiga kontakter inom frimureri och tempelriddarorden.
Det är något du fantiserat ihop i din hjärna. Om inte vill jag faktiskt läsa bevis på det.
Att Fulnar som ( ivarje fall kallar sig kristen) skulle vilja ha något med den syndiga frimurar orden att göra betvivlar jag.
Citera
2024-09-29, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko

Vem skulle Fulnar ha "hotat" med sina kontakter inom frimureriet och tempelriddarorden? Om han tror det är så man blir biskop så får han tänka om.
Ja men du hör väl själv Becko hur fullständigt tossigt det låter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in