Citat:
Ursprungligen postat av
ksitpeks
Det är antagligen Tommy Dahlman, med "h" som avses. Dömd för rattfylla (mer än engång tror jag) och sexköp. Har varit alkis sedan länge och turnerade i spritdimmor för ett antal år sedan tillsammans med Marcus Birro och en Lukas nånting, chefredaktörer på livets ordblaskan världen idag. En skandal"pastor" av värsta sort. Om runkar är i lag med honom tror jag vi skall låta vara osagt, de är iofs skandal"pastorer" bägge två, men jag tror nog att runkar måste sjunka lite djupare ned i rännstenen innan de börjar jobba ihop.
Det finns ingen koppling mellan Tommy Dahlman och Runar Søgaard. Inga gemensamma personer, församlingar, event eller samarbeten är rapporterade.
PMet är trolleri – fullt av stavfel, syftningsfel och faktafel, skrivet som om avsändaren befann sig i samma kretsar

församlingar, caféer och fotbollslag.
Det som stämmer, och som jag tidigare rapporterat, är att Runar haft ambitioner att bli biskop och hotat med mäktiga kontakter inom frimureri och tempelriddarordnar, liknande personer som Breivik.
Att droppa Tommy Dahlman är att spinna på andras information, om han är något av ovanstående.
I övrigt har båda haft sina egna skandaler och kontroverser, men deras vägar har aldrig korsats.