2025-02-05, 01:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Starta gärna en tråd om Jess*ca du.
Artikeln var något av dt mest ointresanta jag någonsin sett.

Hon är i högsta grad närvarande i R*nars liv fortfarande eftersom de har två barn tillsammans. R*nar har säkert haft en väldig massa problem med henne och vice versa, man är faktiskt två om ett äktenskap, människor är trots allt fulla av fel och brister och ingen ska försöka inbilla mig eller någon annan att allt var R*nars fel att äktenskapet gick åt skogen.

Vi ska inte heller glömma bort att hon hade redan tre barn när hon blev tillsammans med R*nar och det för oss in på deras första dejt som ägde rum 2001. Dvs en väldig massa år innan Jess*ca och R*nar blev ett par på riktigt 2007. Man undrar lite över deras första kontakt där......
Citera
2025-02-05, 08:14
Medlem
Rånkår hade otur att gifta med Carolw och Jessiw för att han blev känd för sina 3 sönerna. Han kan aldrig glömmas av hela nordens folk.

Om Rånkår hade aldrig träffat Carolw och Jessiw. Hade varit helt okänd i hela norden.
Han hade varit kriminella med klanen och blivit miljonär. Tung kriminellt och knark även jagade efter pensionärs pengar...

Nu är han känd och kan aldrig bli miljonär. Omöjligt...

Det blir fler gånger i fängelse i framtid. Han kan inte bromsa sin impulsivitet...
Citera
2025-02-05, 10:21
Medlem
MyskbullBarrabass avatar
AI-Lenas FB-Konto https://www.facebook.com/lena.soderlund.129

Brunkar försöker ju inte ens få det se verkligt ut. Helt rubbat.
Det är dessutom exakt hans ta ingen skit-tonälge och estetik med spänna armmuskel-emojis.
Senast redigerad av MyskbullBarrabas 2025-02-05 kl. 10:23.
Citera
2025-02-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon är i högsta grad närvarande i R*nars liv fortfarande eftersom de har två barn tillsammans. R*nar har säkert haft en väldig massa problem med henne och vice versa, man är faktiskt två om ett äktenskap, människor är trots allt fulla av fel och brister och ingen ska försöka inbilla mig eller någon annan att allt var R*nars fel att äktenskapet gick åt skogen.

Vi ska inte heller glömma bort att hon hade redan tre barn när hon blev tillsammans med R*nar och det för oss in på deras första dejt som ägde rum 2001. Dvs en väldig massa år innan Jess*ca och R*nar blev ett par på riktigt 2007. Man undrar lite över deras första kontakt där......

Som sagt.
Starta gärna en skvallertråd om Jessica du.
Citera
2025-02-05, 11:44
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyskbullBarrabas
AI-Lenas FB-Konto https://www.facebook.com/lena.soderlund.129

Brunkar försöker ju inte ens få det se verkligt ut. Helt rubbat.
Det är dessutom exakt hans ta ingen skit-tonälge och estetik med spänna armmuskel-emojis.

Inga vänner, inga relationer, ingenting alls.
Citera
2025-02-05, 12:13
Medlem
Magictrixs avatar
Runar, varför gör du inte som de flesta andra gör, och ber mig och mina kollegor att fara åt helvete? Frågan kom från en person som uppenbarligen hade drabbats av nån sorts ånger eller dåligt samvete efter en lång tids trakasserier och fruktansvärt beteende. Innan jag ens han tänka över frågan, så hörde jag mig själv säga Anledningen till att jag inte bett er fara åt helvete, det är för att ni redan på väg dit!"

Jag vet inte hur många gånger han har skrivit om den här händelsen. Han vekar tycka att han fick till ett riktigt bra svar på tal där. Det är bara en liten detalj som skaver… Vem f*n frågar sin värste ovän varför denna inte ber honom dra åt helvete? Det har aldrig hänt och kommer inte att hända. Orsaken att Runkar drar upp detta är dels för att han tror att han är väldigt kristen (och då kittlar det lite i pillevicken när han får använda ett svärord.) Dels för att han vill visa hur mycket större människa han är som ju alltså aldrig ber sin ovän dra just åt helvete. Fast det är precis det han gör.

För en icke kristen person kan det här vara en liten påminnelse om vad Runkar står för, samt vad han säger att han står för, vilket alltså inte är samma sak, som man lätt kan luras att tro.

En av kristendomens mest berömda passager och ett av Jesus finaste ögonblick är när han skall korsfästas. Det är fler som ska korsfästas. Men just Jesus är ju en kändis och som sådan får han viss uppståndelse. De två tjuvarna som korsfästs bredvid honom försöker på olika sätt reta Jesus och menar att han väl kan trolla så han kommer därifrån. Men Jesus förlåter dem deras hån och en av tjuvarna blir så rörd att han väljer att följa Jesus, varvid Jesus säger att han nu är förlåten och ska få följa honom till himmelen. Och alla blir glada och nöjda. Utom kanske tjuven som inte bad om ursäkt?

Vederbörande tappade helt hakan, och kunde inte säga ett ord. Om det berodde på chocken eller att han tillfälligt vaknade till ifrån sin elakhet vet jag fortfarande inte. Men vad jag däremot vet, är att det finns mängder av ondskefulla och elaka människor i vår omgivning!

Så det Runkar försöker säga här är alltså tvärtemot vad Jesus skulle ha sagt, han hånskrattar och önskar dem lycklig resa till helvetet. Och just exakt det gör honom till en rätt hemsk människa.

Människor som av olika anledningar blivit asätande skribenter och får någon sorts sjuk kick av att ljuga, förtala, och förfalska offentliga personer De är inte ens värda att kallas journalister, för deras enda avsikt är att förföra och förvilla sina läsare genom att måla upp lögnaktiga och osanna beskrivningar.

Nu är ju ”Lena” redan bevisat en påhittad AI-profil och det behöver vi inte bevisa varken tre eller fyra gånger till. Vi bör däremot tacka den eller de journalister som tog våra mail på allvar och grävde i saken. De gör vad de har betalt för, undersöker och avslöjar både lögner och sanningar. Runkar grät ju inte alls när en skvallertidning betalade hans och Jessicas både bröllopsfest och bröllopsresa. Då gick det bra minsann.

Sedan snart ett år tillbaka, så har jag återigen blivit föremål för en häxjakt som fullständigt saknar sanning och relevans! Media har under lång tid målat upp en bild av mig där de påstått att jag lurat och bedragit gamla och pensionärer på deras pengar Detta är en djävulsk lögn och saknar totalt fakta och ärlighet!

Vi är ju några stycken i den här tråden som följt Runars framfart de senaste åren. Det har faktiskt inte skrivit särskilt mycket alls om honom, mest beroende på att han suttit inlåst två år. Men till och med då lyckades han kapa några rubriker. Det är starkt jobbat. Ingen har heller skrivit att han lurat några gamlingar. Det man har skrivit (och med all rätt) är att Runkar varit misstänkt för penningtvätt och det är något helt annat. Ingen skrev heller att han var skyldig, de skrev att han var misstänkt för det. Det är medias jobb att presentera sådana fakta. Lögnen får någon annan stå för.

Jag har aldrig ens varit misstänkt för att lura någon! Inte en enda människa! Detta är helt och hållet en medialögn som de uppenbarligen försökt hamra in i sina läsare och lyssnare. Media har konstruerat en historia där de försökt demonisera och koppla mig till människor som jag aldrig hört talas om, och än mindre träffat!

Oj oj oj… du har precis kommit ut ur fängelset där du ruttnat i två år för att du har lurat och bedragit en hel rad människor, inklusive staten Sverige. Antagligen Norge också… Media har för övrigt inte konstruerat någonting, de har bara rapporterat kring vad som hänt och vad som sagts.

Detta har nu erkänts av en yrkeskriminell dam såväl under polisförhör som i tingsrätten nu senast i januari. Alla tidigare påståenden och lögner om kännedom till mig, erkände tilltalade att hade varit lögn och påhitt

Hon erkände ju ingenting. Men med det sagt så insåg alla som såg och hörde henne att hon ljög om allt. Men det spelar kanske mindre roll om hon känner Runkar eller inte, det är ju bevisat att de har skickat pengar till varandra. Det går inte att trolla bort. Det är norrmannens förklaring som inte håller.

Jag är således inte dömd för någon form av vare sig bedrägeriförsök eller bedrägeri!! Däremot dömde tingsrätten mig för penningtvätt av 72 000 kronor.

Ingen annan har sagt något annat heller. Ingen tror att du har bedragit pensionärer genom telefonsamtal. Däremot har du ju bevisligen hjälpt dessa bedragare att kunna tvätta sina pengar.

När jag upptäckte dessa 72 000, ringde jag till polisen och gjorde en polisanmälan för misstänkt bedrägeri. Detta gjorde jag den 7.augusti 2023. Problemet uppstod när polisen gömde min polisanmälan för såväl åklagare som för mina advokater i 7(!) månader..!

Vem och vad polisanmäldes? Vi tror säkert att du polisanmälde saken, men om inte en åklagare bedömer att det finns något att gå på så hamnar anmälan i papperskorgen. Ingen har gömt något.

Jag lyckades dock genom en personlig kontakt inom polisen få kopian av polisanmälan utlämnad. Inte ens samma dag som en pensionerad(!) åklagare vid namn Uggla, väckt åtal mot mig, hade polisen överlämnat min sju månader gamla polisanmälan!

En ”personlig kontakt”… Alla som gör en polisanmälan får en kopia av anmälan hemskickad. Det går per automatik.
Vid denna tidpunkt började det hela lukta väldigt illa för såväl mina advokater som för mig. Korruptionen blev mer och mera uppenbar, och plötsligt började förhörsledare hos polisen bytas ut. Åklagartanten började göra sig oanträffbar, och soppan fortsatte växa.

Det är liksom inte meningen att den åtalade och åklagaren ska ha någon kontakt mellan förhör och rättegång. Det är i så fall advokaten som kan kontakta åklagaren för att ställa en fråga. Vem fan vill prata med Runkar?

Åklagare nummer 2 (el 3), lyckades med konststycket att manipulera sömniga och inkompetenta nämndemän att fullständigt strunta i vår sakframställan, min advokats plädering, och den av polisen bortglömda polisanmälan!

Din advokats plädering ja… där kan vi prata om vem som var sömnig. Sakframställan var ett skämt och full av lögner och hittepå. Och den bortglömda polisanmälan betydde ju inget, eftersom det inte fanns någon att anmäla. Skaffa dig en bättre advokat nästa gång.

Och som om inte detta vore nog, blev jag nu dömd för penningtvätt av pengar jag omöjligen kunnat veta något om, som jag själv dessutom polisanmälde för misstänkt bedrägeri, men som alltså polisen gömde under alla inblandade hela sju månader..

Du vet inget, tanten i Västerås vet inget, alltså har inget hänt? Din bortförklaring höll inte, svårare än så var det inte.

Domen är självklart redan överklagad och på väg till hovrätten! Men att korruptionen lever i bästa välmående i Sverige 2025, är det mängder av människor som upplevt, men det orsakar extra bekymmer när även media förstärker smärtan, fördjupar lögnen, och förruttnar tillvaron med alla sina horribla lögner.

Så någon har alltså betalat och mutat åklagare, polis och nämndemän för att sätta åt norrmannen för att ha satt sprätt på 72,000 stulna kronor? Det är väldigt lite skinn man får för de pengarna.

Pressens etiska regler är sedan länge kastade överbord, och nu handlar det istället att försöka krossa min heder, förstöra mitt rykte, och önskar fördärva min trovärdighet

Jag tror Runkars heder krossades för många många år sedan.

Men som Jesus så väl förklarade hur dagens journalister är Ni har djävulen till far och vill följa er fars begär. Han har varit en mördare från början och har aldrig stått på sanningens sida, för det finns ingen sanning i honom. När han talar lögn talar han utifrån sig själv, för han är en lögnare och lögnens fader."

Riktiga predikanter brukar kunna citera bibelord och uppge bok, kapitel och vers. Särskilt när de använder citattecken kring det som de vill ska vara just citat. Men vi kan utgå ifrån att du inte vill ha ditt bröllop med Lena betalat av Hänt då?

Bara för att exemplifiera dessa ord med ytterligare exempel så har Nordiska tidningar nu parallellt med det ovan nämnda, saxat, spridit, klippt och klistrat ytterligare förnedrande lögner om mig senaste veckorna Där anklagas jag för att ha skapat en artificiell flickvän som är provocerande vacker, och som bland dessa fula veckotidnings fröknar skapat avund och missunnsamhet.

Är hon ”provocerande vacker”? Så vacker att andra kvinnor är avundsjuka för att inte de får vara med Runkar? Åååååhhhh. Det är rörande.
Citera
2025-02-05, 18:42
Medlem
Du låter som Runes advokat…
Sen är det lite roligt att du besvarar sånt som Rune har skrivit på sin fb

Han verkar ha spårat ur svårt nu. Bäst för honom är att hålla väldigt låg profil för att inte trigga media eller Flashback. Hans löfte om ett tal i HR sätter press på honom att prestera, ngt som han inte klarat av hittills i rättegångar. Tvärtom yrar han och ljuger. Om HR är lite mer pålästa än TR och ställer mer kontrollfrågor, kollar hans datum etc så är han mer än rökt.

Be honom blotta strupen, be om ursäkt för allt han ställt till med. Han kanske kan gråta ut i en tv soffa, bli hederlig, ödmjuk och ärlig.
Citera
2025-02-05, 20:24
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
Svar på Becko
Han verkar ha försvunnit. Men jag förstår vad du menar. Jag har ingenting med det trollet att göra och vill inte bli sammankopplad med honom heller.

Däremot kan jag inte låta bli att dela det andra Beckombergats Instagram. Här kommer dagens visdomsord;
"Det finns alltid en sanning.
Sen finns det olika varianter av självbedrägeri och dåliga ursäkter.
Men försök alltid förhålla dig till sanningen. För när du lär känna den så sätter den dig alltid fri."

Det är lätt att tro att norrmannens visdomsord är en uppmaning från honom till honom själv. Väldigt ofta skriver han precis så som vi alla önskar att han levde. Men han lever precis på motsatt sida.

Det finns alltid en sanning.
Det finns alltid någons sanning, men den behöver inte vara din. Om jag säger att bilen är röd och du påstår att den är gul, ja då har garanterat någon av oss fel. Men bägge kan uppleva det som sanning. Jag kan till exempel vara färblind och tro att gult är rött. Då är det sant för oss bägge, men en av oss har ändå fel. Men om du påstår att den gula bilen är en gul båt, ja då ljuger du. Varför du ljuger kan ingen veta. Men det är en lögn. Kan man inte skilja på en bil och en båt har man ingenting i ett samhälle att göra. Det är alltså skillnad på en "sanning" och en lögn.

Runkar lever just nu i ett självbedrägeri. Varför han gör det vet bara han. Lena finns inte och det är bevisat. Varför han envisas att fortsätta leka den leken vet bara han. Kanske tror han att han har något att tjäna på det? Kanske ska han trycka upp t-shirts med Lenas bild med texten "jag är också Lenas pojkvän"? Men, nej, det är inte troligt. Troligt är däremot att han är så egotrippad att han tror han kan förmå alla att tro på honom. Det ligger mer i linje med det storhetsvansinne som driver honom till detta. Dåliga ursäkter är Runkars mellannamn.

Men försök alltid förhålla dig till sanningen.
Du kan försöka, men du måste inte. Märk också det lilla "förhålla sig till". Du behöver alltså inte alls tala sanning, det räcker med att du har förstått vad som är sant eller inte och sedan kan du modifiera och manipulera sanningen tills den passar dina syften. Det är faktiskt vad han skriver här.

För när du lär känna den så sätter den dig alltid fri.
Nej, det där är faktiskt en myt. Sanningen sätter inte alls oss fria. Inte alltid i alla fall. Vi förstår ju alla innebörden, eller hur? Om Runkars sanning vore, om inte sann, så i alla fall förhöll sig till sanningen så att den här "Fredrik" verkligen lurat av Runkars pensoinsförsäkring och vi väljer att tro det, ja då blir Runkar fri. Men eftersom sanningen är att det inte finns någon "Fredrik", lika lite som någon "Lena", ja då blir inte Runkar fri utan hamnar i fängelse. Låt oss nu bara hoppas att överklgagan inte blir alltför långt bort, så resten av familjen slipper se honom på många månader.
Citera
2025-02-05, 20:46
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Han verkar ha försvunnit. Men jag förstår vad du menar. Jag har ingenting med det trollet att göra och vill inte bli sammankopplad med honom heller.

Däremot kan jag inte låta bli att dela det andra Beckombergats Instagram. Här kommer dagens visdomsord;
"Det finns alltid en sanning.
Men försök alltid förhålla dig till sanningen. För när du lär känna den så sätter den dig alltid fri."

Det är lätt att tro att norrmannens visdomsord är en uppmaning från honom till honom själv. Väldigt ofta skriver han precis så som vi alla önskar att han levde. Men han lever precis på motsatt sida.

Det finns alltid en sanning.
Det finns alltid någons sanning, men den behöver inte vara din. Om jag säger att bilen är röd och du påstår att den är gul, ja då har garanterat någon av oss fel. Men bägge kan uppleva det som sanning. Jag kan till exempel vara färblind och tro att gult är rött. Då är det sant för oss bägge, men en av oss har ändå fel. Men om du påstår att den gula bilen är en gul båt, ja då ljuger du. Varför du ljuger kan ingen veta. Men det är en lögn. Kan man inte skilja på en bil och en båt har man ingenting i ett samhälle att göra. Det är alltså skillnad på en "sanning" och en lögn.

Runkar lever just nu i ett självbedrägeri. Varför han gör det vet bara han. Lena finns inte och det är bevisat. Varför han envisas att fortsätta leka den leken vet bara han. Kanske tror han att han har något att tjäna på det? Kanske ska han trycka upp t-shirts med Lenas bild med texten "jag är också Lenas pojkvän"? Men, nej, det är inte troligt. Troligt är däremot att han är så egotrippad att han tror han kan förmå alla att tro på honom. Det ligger mer i linje med det storhetsvansinne som driver honom till detta. Dåliga ursäkter är Runkars mellannamn.

Men försök alltid förhålla dig till sanningen.
Du kan försöka, men du måste inte. Märk också det lilla "förhålla sig till". Du behöver alltså inte alls tala sanning, det räcker med att du har förstått vad som är sant eller inte och sedan kan du modifiera och manipulera sanningen tills den passar dina syften. Det är faktiskt vad han skriver här.

För när du lär känna den så sätter den dig alltid fri.
Nej, det där är faktiskt en myt. Sanningen sätter inte alls oss fria. Inte alltid i alla fall. Vi förstår ju alla innebörden, eller hur? Om Runkars sanning vore, om inte sann, så i alla fall förhöll sig till sanningen så att den här "Fredrik" verkligen lurat av Runkars pensoinsförsäkring och vi väljer att tro det, ja då blir Runkar fri. Men eftersom sanningen är att det inte finns någon "Fredrik", lika lite som någon "Lena", ja då blir inte Runkar fri utan hamnar i fängelse. Låt oss nu bara hoppas att överklgagan inte blir alltför långt bort, så resten av familjen slipper se honom på många månader.

Såsom Runar ljuger, bedrar och uppträder allmänt som en total galning löper han risk att hovrätten skärper straffet. Enorma skulder, utfattig, ingen utbildning, inget arbete, påhittad flickvän. Ingenting. Runar i full fart mot undergången.

Och återigen, stackars barn att behöva ha en sådan total galning till pappa. En riksclown många följer mot fängelset. Igen. Tragiskt. Inte ens rättspsykiatrin kan hjälpa dåren Runar.
Citera
2025-02-05, 20:49
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Såsom Runar ljuger, bedrar och uppträder allmänt som en total galning löper han risk att hovrätten skärper straffet. Enorma skulder, utfattig, ingen utbildning, inget arbete, påhittad flickvän. Ingenting. Runar i full fart mot undergången.

Och återigen, stackars barn att behöva ha en sådan total galning till pappa. En riksclown många följer mot fängelset. Igen. Tragiskt. Inte ens rättspsykiatrin kan hjälpa dåren Runar.

Nåväl han köpte i alla fall vattenleksaker till de under deras vistelse i "ytterskärgården".
Citera
2025-02-05, 20:58
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08

Jag är inte helt hundra, men jag tror Mytomani ingår hos en del psykopater. Inte alla, men att både vara Narcissist och Mytoman är ovanligt. Men tänker man ett steg till så är han faktiskt den moderna versionen av Don Quijote. En oansenlig man med vanföreställningar som fick honom att klä sig i rustning och hoppa upp på sin ädla springare Rosamunda och försöka fälla jättar och drakar med sin skarpa lans. Målet var att rädda prinsessan och få halva kungariket. Det var bara det att Don inte ägde någon rustning och utan var klädd i kastruller och annan köksutrsutning som var blank. Jättarna han anföll var väderkvarnas och hans häst var hans åsna. Någon prinsessa fanns inte heller. Bara i fantasin. Det bästa vore att låsa in honom på psyket innan han får för sig att Trump har instruerat honom att skjuta i någon skola. Det känns lite som att han är på den nivån nu.
Citera
2025-02-05, 21:03
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Nåväl han köpte i alla fall vattenleksaker till de under deras vistelse i "ytterskärgården".
😅 såsom Runars accelererande galenskap uppträder finns dessutom allt större sannolikhet att han blir av med vårdnaden helt. Då har han ingenting kvar här i Sverige. Jo, flickvännen Lena har han ju kvar så länge han kan betala för elen. AI kräver ju rätt mycket sägs det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in