Citat:
Ursprungligen postat av
MrTriton09
Svar på Becko
Han verkar ha försvunnit. Men jag förstår vad du menar. Jag har ingenting med det trollet att göra och vill inte bli sammankopplad med honom heller.
Däremot kan jag inte låta bli att dela det andra Beckombergats Instagram. Här kommer dagens visdomsord;
"Det finns alltid en sanning.
Sen finns det olika varianter av självbedrägeri och dåliga ursäkter.
Men försök alltid förhålla dig till sanningen. För när du lär känna den så sätter den dig alltid fri."
Det är lätt att tro att norrmannens visdomsord är en uppmaning från honom till honom själv. Väldigt ofta skriver han precis så som vi alla önskar att han levde. Men han lever precis på motsatt sida.
Det finns alltid en sanning.
Det finns alltid någons sanning, men den behöver inte vara din. Om jag säger att bilen är röd och du påstår att den är gul, ja då har garanterat någon av oss fel. Men bägge kan uppleva det som sanning. Jag kan till exempel vara färblind och tro att gult är rött. Då är det sant för oss bägge, men en av oss har ändå fel. Men om du påstår att den gula bilen är en gul båt, ja då ljuger du. Varför du ljuger kan ingen veta. Men det är en lögn. Kan man inte skilja på en bil och en båt har man ingenting i ett samhälle att göra. Det är alltså skillnad på en "sanning" och en lögn.
Sen finns det olika varianter av självbedrägeri och dåliga ursäkter.
Runkar lever just nu i ett självbedrägeri. Varför han gör det vet bara han. Lena finns inte och det är bevisat. Varför han envisas att fortsätta leka den leken vet bara han. Kanske tror han att han har något att tjäna på det? Kanske ska han trycka upp t-shirts med Lenas bild med texten "jag är också Lenas pojkvän"? Men, nej, det är inte troligt. Troligt är däremot att han är så egotrippad att han tror han kan förmå alla att tro på honom. Det ligger mer i linje med det storhetsvansinne som driver honom till detta. Dåliga ursäkter är Runkars mellannamn.
Men försök alltid förhålla dig till sanningen.
Du kan försöka, men du måste inte. Märk också det lilla "förhålla sig till". Du behöver alltså inte alls tala sanning, det räcker med att du har förstått vad som är sant eller inte och sedan kan du modifiera och manipulera sanningen tills den passar dina syften. Det är faktiskt vad han skriver här.
För när du lär känna den så sätter den dig alltid fri.
Nej, det där är faktiskt en myt. Sanningen sätter inte alls oss fria. Inte alltid i alla fall. Vi förstår ju alla innebörden, eller hur? Om Runkars sanning vore, om inte sann, så i alla fall förhöll sig till sanningen så att den här "Fredrik" verkligen lurat av Runkars pensoinsförsäkring och vi väljer att tro det, ja då blir Runkar fri. Men eftersom sanningen är att det inte finns någon "Fredrik", lika lite som någon "Lena", ja då blir inte Runkar fri utan hamnar i fängelse. Låt oss nu bara hoppas att överklgagan inte blir alltför långt bort, så resten av familjen slipper se honom på många månader.