2023-02-06, 10:25
Medlem
Tja, jag har nydligen upptäckte en gamal tunneln i min gymnasieskolan och har gjort en stor upptäckte i upptäckten!
Det är en lång tunnel som leder vatten genom de gympa husen och själva skolan. Man går in genom den lilla dörren i gympa huset och på andra sidan av tunneln går man genom en likadan dörr/lucka ock kommer upp på insidan av en toalett bakom toastolen. Jag va nere i tunneln en gång med minna polare och märkte att tunneln fortsatte om man gick under et stort rör. Efter röret kommer man till en liten upphöjd platå och en stor sjuds dörr om man går in där kommer man till skolans lager/dump där det fins allt från julpynt, ett svärd gjort i trä, plastgranar, gamla nationella prov samt jätte gamla MacBook datorer! De vill sega saker skolan inte vill att eleverna får tag på. Det är som rena rama katakomberna där nere rummen bara fortsättande med dörrar som står öppna. Ibland bara leder rakt ut i korridorerna i skolan och man hittar verkligen allt möjlig där nere.
Men det jag tänkte komma till är att när man öppnar första dörren så kommer man till ett rum där det ser ut som om någon bor där! Det är en stor toarulle, sacosek med kudde, en gura och en tavla med ett fotografi upphängd på vägen till och med en liten flaska där det står vatten (som min polare drack ur).
Nu har jag och minna pollare har börjat spana på idén att själva sova över där men behöver rådgivning av de bästa! Vi funderar på vad är konikvenserna? Relegering om vi blir påkomna? Fins det rörelselarm till och med där nere? Är det någon som kollar där nere vi stängning? Minna polare har redan blivit utpekat för att va nere i tunneln men tror inte att lärarna har en aning om att tunneln leder till allt detta. Och om jag får bra med tips snabbt så lovar jag att ni ska få en saftig video dubbel så spännande som ”övernattar på coop” av rmm. Obs ny på både Flashback och ue vet bara hur man siterar vet även att detta inte är reta tråden att skriva på men MÅSTE FÅ SVAR. Ber om ursäkt för min stavning. Men, men hoppas ni finner lika spännande som jag alla tips är välkomna
Senast redigerad av igorrealoff 2023-02-06 kl. 10:30.
Citera
2023-02-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igorrealoff
Tja, jag har nydligen upptäckte en gamal tunneln i min gymnasieskolan och har gjort en stor upptäckte i upptäckten!
Det är en lång tunnel som leder vatten genom de gympa husen och själva skolan. Man går in genom den lilla dörren i gympa huset och på andra sidan av tunneln går man genom en likadan dörr/lucka ock kommer upp på insidan av en toalett bakom toastolen. Jag va nere i tunneln en gång med minna polare och märkte att tunneln fortsatte om man gick under et stort rör. Efter röret kommer man till en liten upphöjd platå och en stor sjuds dörr om man går in där kommer man till skolans lager/dump där det fins allt från julpynt, ett svärd gjort i trä, plastgranar, gamla nationella prov samt jätte gamla MacBook datorer! De vill sega saker skolan inte vill att eleverna får tag på. Det är som rena rama katakomberna där nere rummen bara fortsättande med dörrar som står öppna. Ibland bara leder rakt ut i korridorerna i skolan och man hittar verkligen allt möjlig där nere.
Men det jag tänkte komma till är att när man öppnar första dörren så kommer man till ett rum där det ser ut som om någon bor där! Det är en stor toarulle, sacosek med kudde, en gura och en tavla med ett fotografi upphängd på vägen till och med en liten flaska där det står vatten (som min polare drack ur).
Nu har jag och minna pollare har börjat spana på idén att själva sova över där men behöver rådgivning av de bästa! Vi funderar på vad är konikvenserna? Relegering om vi blir påkomna? Fins det rörelselarm till och med där nere? Är det någon som kollar där nere vi stängning? Minna polare har redan blivit utpekat för att va nere i tunneln men tror inte att lärarna har en aning om att tunneln leder till allt detta. Och om jag får bra med tips snabbt så lovar jag att ni ska få en saftig video dubbel så spännande som ”övernattar på coop” av rmm. Obs ny på både Flashback och ue vet bara hur man siterar vet även att detta inte är reta tråden att skriva på men MÅSTE FÅ SVAR. Ber om ursäkt för min stavning. Men, men hoppas ni finner lika spännande som jag alla tips är välkomna

hoppas det kommer en video
Citera
2023-02-08, 19:28
Medlem
Nu har det låst dörr jäven eftersom de märkte att minna polare var nere i tunneln samt att någon lärare ska skriva en ”säkerhets rapport”. Men det fins en dörr på andra sidan som sagt bakom toasitsen på en toa. Ska försöka knycka upp den med gem men är tveksam till att det kommer gå. Eftersom de inte kommer gå så ska vi fixa ett sett med lock pick verktyg som liknar något en tandläkare använder. Om det nu inte häller går är jag tveksam om de blir någon sleepover nere i katakomberna. Får väll leta någon annan ingång. Har ni tips till att knycka upp dörren så SRIV! (Liten dörr som går att låsa upp inifrån men inte utifrån) kan ge mer detaljer senare.
Citera
2023-02-15, 16:07
Medlem
En glömd liten militärbunker:

N 59° 19,915', Ö 17° 7,632’

Runtom i samma område finns flera andra sevärdheter!
Citera
2023-02-25, 19:26
Medlem
Några övergivna ställen:
(59.3857590, 16.1084170)
(59.5528149, 17.5519393)
(59.4457491, 16.0364989)
(58.1597681, 14.5802616)
Citera
2023-03-17, 23:41
Medlem
Permafloxs avatar
Finns det några härliga ställen i Småland med omnejd? Verkligen tramsigt som OG sa en gång i tiden att man ska hålla platserna hemliga för alla förutom någon tatig Elit-klub.
Citera
2024-03-25, 19:14
Medlem
Några bergrum eller andra militära ställen i blekinge och närheten?
Citera
2024-04-17, 22:28
Medlem
el-visps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qq188
Finns en liten by nära Malmköping med cirka 9-10 hus som står tomma. Vissa har 5-6 våningar. Jag tänker inte berätta vad det är för verksamhet som har bedrivits där allmänt då för många vandaler skulle hitta dit så om ni vill ha platsen kan ni komma priv.

Vilken by syftar du på? Kan inte skicka pm då du har färre än 50 inlägg (jag med för den delen).
Citera
2024-04-17, 22:43
Medlem
el-visps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zachen
Någon slags cirkulärt bergrum du klättrar ner i, belagt på en höjd. Vill minnas att det har med vatten att göra på något sätt. Är dock alltid torrt. Olarmat.

Lindesberg
59.595695, 15.231679

Berätta gärna mer!
Citera
2024-09-09, 06:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krypto
Jag vet inte mer än att det finns en lista. Hittade den på annat forum där de pratade om RB. Har inte ens kollat upp koordinaterna
Hade du kunnat posta koordinaterna igen fast i denna tråden istället? Ditt inlägg försvann från Riksbunker tråden och jag hann inte spara listan.
Citera
2024-09-11, 19:10
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmotor
Hade du kunnat posta koordinaterna igen fast i denna tråden istället? Ditt inlägg försvann från Riksbunker tråden och jag hann inte spara listan.

Det arkiverade forumet jag hittade det på finns inte längre kvar. Fann listan via archive.org (wayback machine) där det inlägget helt plötsligt inte finns längre.

Känns lite som stab-stab som publicerades på nätet med bilder och text men som sen hamnade under luppen och samtidigt försvann från archive.org (wayback machine).
Citera
2024-09-29, 17:29
Medlem
Någon som vet status på tygförrådet i hallsberg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in